Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

GTDesign


snopper

ik vind het weer mooi Ge
:inlove:

Snopper

J.A.F._Doorhof

Ook maar een paar dan :

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zymotic

Bij de laatste foto mis je een stukje van haar hoofd/haar aan de bovenkant. Vanwaar deze keuze?

Tube-freak

Ik vind de meeste fotos te geposeerd en daardoor niet spontaan overkomen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Crops worden gedaan om Meer "spanning" in het beeld te krijgen. Of wel de aandacht te sturen.

@tube,
Poseren is een gedeelte van wat ik doe ;) zou vreemd zijn als ze dat niet doen, het is geen sport of familie fotografie ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Ja ik snap dat je dat doet maar daarom kan ik het nog niet mooi vinden.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Paar fotos van een grote TAO priester bijeenkomst naast onze school.  Verder niet professioneels ofzo maar gewoon weer eens wat anders dan de gebruikelijke fotos.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Leuk voor jezelf..... Maar ik mis het verhaal, om wie gaat het, het lijken nu gewoon foto's die in een menigte geschoten zijn zonder een echt aandachtspunt ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

#1984
Ja is inderdaad gewoon leuk voor mezelf en het verhaal is niet zo bijster ingewikkeld er komen een paar honderd TAO priesters uit heel China bij elkaar in een tempel die 600 jaar bestaat.  Was in elk geval intressant genoeg voor de Televisie om er ook bij te zijn.  Aangezien dit zeg maar de geboortplaats is van Taoisme, Neidan, QiGong, Tai ji en wudang gongfu is dit zeg maar de aangewezen plek om bijeen te komen. Is overigens de plek waar ik normaal elke dag kung fu train en het is beschermt door Unesco als world heritage.  Mag iemand anders niet bijzonder vinden maar ik vind het wel bijzonder om er bij te zijn.

Mag ik dit dan niet posten? Als dat het geval is mag je ze wel weer weghalen.

Was nog niet klaar met alles overigens.  Stond ook niet echt op een handige plek maar we moesten ergens staan wat op zich niet erg is aleen foto technisch niet extreem handig (daarom staan er veel mensen van achter gefotografeerd).

Die oude baas met de gele sjaal deed een of ander ritueel en daarna konden mensen met open ogen in de zon staren,  vrij bizar.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Nog twee fotos.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Tube,

Wat ik je al vaker gevraagd heb, maar nooit echt een duidelijk antwoord op gekregen heb: (en dit vraag ik als forumbezoeker die foto's voorbij ziet komen, niet als mod of als fotograaf).

Post je de foto's alleen maar om te tonen? (niets mis mee), of post je de foto's om feedback te krijgen dat je er van kunt leren, en dat je een nog beter fotograaf kunt worden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

#1987
nee gewoon om te tonen.  Ik kan niemand tegenhouden om commentaar te geven natuurlijk.
Ik zie zelf ook al wat dingen die er mis mee zijn maar ja nobody is perfect.  Persoonlijk vind ik ze niet echt slecht.

Maar laten we zo zeggen ik heb werk van betaalde fotografen gezien wat er slechter uitziet (en het is NIET iemand van het forum).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Duidelijk :)
Nog een bewuste keus om geen onderbouwde commentaren te willen? Is uiteraard je goed recht he ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

Commentaar mag , maar of ik er wat mee doe of het ga onthouden als ik het over 3 maanden nodig heb is een tweede.
Ben er niet dagelijks mee bezig ofzo vandaar, camera komt niet zo heel vaak uit de tas.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

In dat geval toch 1 kleine opmerking: het valt me op dat je je onderwerp vaak nogal in het midden zet. Daarmee hou je weinig over aan zelfdenkend vermogen voor je kijker. Het kan/is spannender als je je onderwerp wat uit het midden plaatst. Laat de kijker maar eens ontdekken wat je aanspreekt in de foto.

En nog een tweede opmerking: je hebt een foto van een groep mensen op de rug geplaatst. Kan interessant zijn, maar dan zou ik kijken of ik een ander standpunt kan kiezen (en ik weet het, je zult niet vrijelijk rond hebben kunnen lopen . . .) en dan kijken of er iets is dat echt de moeite is om vanaf de rug te laten zien. Bijvoorbeeld een groep mensen die naar een spreker staat te luisteren. Dan krijg je al wat meer een vertellende foto.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Tube-freak

#1991
Ik ben bekend met de "rule of thirds".  meestal gebruik ik dit ook Alleen soms na een crop komt het even net wat anders uit.
Soms doe ik ook bewust in het midden maar niet heel vaak volgens mij en als je dat ziet dan is het meestal als gevolg van een crop waarvan ik dan zelf denk dat het mooier is (meestal zijn dit de fotos in portrait-size die origineel landscape sized zijn).

Durf te wedden dat er genoeg prijwinnende fotos bestaan die ook in "het midden" zijn genomen dus soms moet je wel is van de regels afwijken om anders te durven zijn.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

7145 lijkt erop.
De rest zou ik zelf niet online zetten. Dat zijn meer registraties niets mis mee trouwens.
Probeer het verhaal te vinden. Mensen naar je laten kijken etc. En denk aan compositie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alexander2

Wat een contrast tussen Frank en Gé ook ik vind Gé s' foto's prettiger, die van Frank zijn kunstmatig en de modellen staat te geforceerd.
SORRY FRANK. ;)

J.A.F._Doorhof

Maakt niet uit, verschil moet er zijn ;)
Er is geen beter of slechter. In feite kan ik die stijl ook neerzetten en doe dat regelmatig, maar ik post liever werk dat anders is.

Smaak is niet over te twisten ;)
Kijk op www.frankdoorhof.com/portfolio voor een beter/ruimer idee van wat ik doe.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#1995
Quote from: Tube-freak on October 21, 2012, 13:46:18
Nog twee fotos.
Deze twee vond ik wel weer wat vertellen en die twee vind ik een hele verbetering met de eerdere serie. Beter gezegd deze twee vind ik leuk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

alexander2

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 21, 2012, 14:44:52
Maakt niet uit, verschil moet er zijn ;)
Er is geen beter of slechter. In feite kan ik die stijl ook neerzetten en doe dat regelmatig, maar ik post liever werk dat anders is.

Smaak is niet over te twisten ;)
Kijk op www.frankdoorhof.com/portfolio voor een beter/ruimer idee van wat ik doe.

Daar zitten hele goede foto's tussen met name de hoes van Wibi je moet echt goed kijken om hem te herkennen.

Gaeje

@ tube: ik vind het wat veel rug, of zijkant achterhoofd... durf gerust de voorkant van mensen fotograferen!

verder vind ik het wat te close, de meeste fotos...

"komen een paar honderd TAO priesters uit heel China bij elkaar in een tempel die 600 jaar bestaat.  Aangezien dit zeg maar de geboortplaats is van Taoisme, Neidan, QiGong, Tai ji en wudang gongfu is "

dit had je allemaal kunnen (proberen) vertellen in beeld, ipv in tekst... dat mis ik een beetje

Starred

Eigenwijs...

VTEC_genieter

Mijn volgende commentaar heeft niets te maken met de boven geposte foto's:

In de wereld van de fotografie (mag ik dit zeggen?) zijn er foto's waar men ziet dat er duidelijk geposeerd is (is juist op die momenten gewacht en vastgelegd)..... en foto's van natuurlijke spontane momenten waar de fotograaf opmerkt/ziet van "he ze lacht nu heel mooi, een echt moment, ik moet NU op de ontspanknop drukken".

En variaties genoeg: Een Mens Health magazine met een rubriek over mode waar je knappe mannen ziet in mooie merkkleding (bijv. Hugo Boss). Mannen die heel stoer geposeerd staan met hun mooi blauwe ogen die strak naar de lens kijken. Mooie kleding dragen die mannen vaak.
Of ik sta in de warenhuis V&D bij de mannenafdeling het kledingmerk Tom Tailor, zijn er op de muren/displays levensgrote posters/foto's geplakt van mannen ook in mooie kleding, mannen die niet naar de lens kijken, maar "alsof" doen of ze hout aan het hakken zijn.....
Het gaat niet om de mannen, maar het gaat om de kleding die ze dragen.

Het kan ook zijn dat de opdrachtgever (niet de fotograaf) juist een bepaald type foto wil zien, hebben en gebruiken.
Een kledingmerk heeft zijn eigen foto stijl: Hugo Boss modellen die in zwarte pakken bijvoorbeeld strak/formeel poseren.
Tom Tailor met hun modellen, in casual kleding, die een ontspannen/relaxd indruk geven.

En wat wil ik nu nog meer vertellen? Uuuh......niks. Dat waren de beelden in m'n hoofd.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers