Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ProXius

Die eerste vind ik erg mooi Frank!  :pompom: (Al is de rest natuurlijk ook mooi, haha, de eerste spreekt me meer aan)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

J.A.F._Doorhof

De eerste vind ik zelf ook fantastisch, misschien wel 1 van mijn beste portretten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AbZ

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2012, 17:01:59
Vond deze wel mooi om te delen :
Kijk de 1e en 3e vind ik dan wel weer mooi persoonlijk.
(2e mist imho wat energie)

J.A.F._Doorhof

Bij de spring foto's wisselen we dat altijd wat af, sommige barsten van de energie en soms wil ik eigenlijk gewoon een zwevende fashion shot (zoals hier).
Het is altijd persoonlijk, de energieke is een stuk makkelijker voor het model, dit is best pittig, probeer maar eens te springen zonder al te veel emotie :D
Ze kan beide gelukkig (belangrijk voor de workshops).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

AbZ

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2012, 18:26:53
Bij de spring foto's wisselen we dat altijd wat af, sommige barsten van de energie en soms wil ik eigenlijk gewoon een zwevende fashion shot (zoals hier).
Het is altijd persoonlijk, de energieke is een stuk makkelijker voor het model, dit is best pittig, probeer maar eens te springen zonder al te veel emotie :D
Ze kan beide gelukkig (belangrijk voor de workshops).
Ok anders gezegd mist er imho dan toch wat expressie.
Valt wat meer op als je er zo'n hele mooie als die 1e naast zet  ;)

J.A.F._Doorhof

Klopt, expressie vind ik wat minder bij dit soort foto's.
Als je kijkt op www.frankdoorhof.com/portfolio en dan onder movement zie je wat meer andere looks, denk dat je dat wel leuk vind.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AbZ

#1932
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2012, 18:48:45
Klopt, expressie vind ik wat minder bij dit soort foto's.
Als je kijkt op www.frankdoorhof.com/portfolio en dan onder movement zie je wat meer andere looks, denk dat je dat wel leuk vind.
Zitten mooie acties bij.  Ook bv die BMX'er! 

Van het silhouette in tutu vind ik nrs 1/2/4 niet gelukt, 3 goed, 5 redelijk (wel mooi maar minder klassiek en beetje androgyn).  Van het meisje dat haar been zo hoog optrekt ben ik benieuwd naar het gezicht, maar de foto's zijn zo klein... (ivm copyright? of ligt dat aan mijn browserinstellingen?) 

J.A.F._Doorhof

Denk je browser instellingen, ze zijn 799 op langste zijde.
Ergens volgend jaar gaan we in resolutie omhoog maar dan moet ik alles opnieuw uploaden en verkleinen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AbZ

#1934
Quote from: J.A.F._Doorhof on August 22, 2012, 19:38:09
Denk je browser instellingen, ze zijn 799 op langste zijde.
Ok dan ligt het idd aan hierzo.  (Komt vaker voor.   :lookaround:  Toch 'ns iets aan doen...)

p.s. Vorige posting gecorrigeerd, nog eens gekeken, had bij nrs 3 en 5 iets verwisseld.

R

De glasblazer in actie in Leerdam.



p.s. leuke locatie om van zeer dichtbij hiervan foto's te kunnen maken met mooi licht.

Pjotr

Quote from: R on September 14, 2012, 00:50:14
De glasblazer in actie in Leerdam.
Deze zou ook mooi zijn in zwart/wit met alleen het glas in kleur.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

R

Heb ik getest, maar vond deze mooier ;)

Gaeje

Quote from: R on September 14, 2012, 00:50:14
De glasblazer in actie in Leerdam.



p.s. leuke locatie om van zeer dichtbij hiervan foto's te kunnen maken met mooi licht.

mooi portretje maar jammer van de bewerking op het geclipte stuk links... je kan het boeltje wel naar beneden trekken maar het ziet er nog steeds raar uit. ik zou het er eerder uit croppen denk ik

VlisChris

Ik zou het inderdaad wegclonen of gewoon helemaal uitgebeten laten. Dat is imho minder storend.

Verder mooie foto hoor :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Beetje grimmiger gemaakt  :turn:




Gaeje

Oeioeioei zo'n mooie foto verpesten. Leuk voor jezelf als ps experiment, maar afknapper voor mij. Geen enkele voeling meer met die ambachtsman die eerst zo gevoelig op de plaat stond

Starred

Inderdaad, gewoon wat geexpirimenteer, nothing more  :D
Voeling?

skyfox

Quote from: Gaeje on September 14, 2012, 17:33:23
mooi portretje maar jammer van de bewerking op het geclipte stuk links... je kan het boeltje wel naar beneden trekken maar het ziet er nog steeds raar uit. ik zou het er eerder uit croppen denk ik

Uit interesse, waar kijken jullie dan naar? Het lampje? Anders dan dat zie ik niet direct een storend element.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gaeje

Quote from: Starred on September 16, 2012, 09:28:05
Inderdaad, gewoon wat geexpirimenteer, nothing more  :D
Voeling?
voeling, zal belgisch zijn... soort verbondenheid met het onderwerp zeg maar?

@skyfox: ja de witte vlek links

R

Is niet bewerkt, was het licht van de oven. Heb slechts een klein beetje vignettering toegevoegd.

Quote from: Gaeje on September 14, 2012, 17:33:23
mooi portretje maar jammer van de bewerking op het geclipte stuk links... je kan het boeltje wel naar beneden trekken maar het ziet er nog steeds raar uit. ik zou het er eerder uit croppen denk ik

J.A.F._Doorhof

Hoeft niet gecropt te worden, gewoon even "content aware fill" gebruiken en binnen een seconde is het weg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hootie

Tsja, ik ga me hier niet tussen het "geweld" van Frank en Ge begeven. Tevens heb ik niet veel met portret fotografie. Als op de Photokina de belichting voor je gedaan wordt en de modellen er goed uit zien is de verleiding natuurlijk groot om toch wat platen te schieten. Hier een eenmalige bijdrage van mijn kant.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

migailov

#1948
Net terug van een vakantie naar Bali, daar ben ik genoeg interessante mensen tegen gekomen, hier 2 voorbeelden!
Edit: plaatjes te groot, even verkleinen.

VlisChris

#1949
Vandaag een shoot die ik nog nooit van mijn leven gedaan heb, maar die mij in ieder geval erg goed bevallen is.
Verdraaide leerzaam, gezellig, en met in mijn ogen nog best mooie resultaten. Zeker als je bedenkt dat dit mijn eerste keer lingerie fotograferen was.

Model: Simone Pleizier. Echt een topvrouw om mee samen te werken. Ik kan me erg goed voorstellen dat Frank haar geregeld voor de camera haalt bij de workshops 8)
Erg makkelijk in de omgang, en ze weet gelukkig goed waar ze mee bezig is :D


DSC_1330 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.