Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Ze is ook echt een stuk groter dan dat hij is.
Denk dat hij 165 is, en zij gaat richting de 180.

Onderbelicht? Bij de tweede heb ik nogal wat last van het tegenlicht (dit is een foto waarbij ze even gingen zitten, en ze hem aan zijn stropdas naar zich toetrok, en je dus in een split second moet reageren). Maar dezelfde foto heb ik ze opnieuw laten maken met de camera 1 stop lichter, en die vind ik absoluut overbelicht. Zal nog even kijken of ik hun gezichten wat kan oplichten.

Stress? Ja en nee. Het zijn gelukkig vrienden van me waardoor je een groot deel van de mensen die er zijn kent. Maar wel stress omdat je gewoon geen moment kunt missen. Bruiloft erna was meer stressen; echt een halve minuut voor de bruid binnen liep stopte beide camera's ermee. Error 99; reinig contacten. En dat was net daarvoor nog gedaan. Gelukkig net op tijd alles weer werkend. Maar dan schiet je echt in de stress. . .  :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Quote from: Christiaan S on August  2, 2012, 16:18:20
Ze is ook echt een stuk groter dan dat hij is.
Denk dat hij 165 is, en zij gaat richting de 180.

Wow  :o

Gaeje

ja, je camera neemt die ruit mee in zijn meting natuurlijk.. in dit geval had ik het doorzicht wel opgeofferd -denk ik- om meer op hen te hebben. natuurlijk als de reactie minder is op dat moment heb je misschien niet te kiezen...

ivm groter of kleiner kan je beetje zeuren door de man dichter bij de camera te laten staan (zoals in foto 2)

error's en andere onvoorziene omstandigheden maken weddings één van de moeilijkste takken vd fotografie, vind ik. je kan gewoon geen enkel moment op die dag overdoen! het is erop of eronder :-)

VlisChris

#1903
Een probleem waar ik meer tegen aanliep: de jurk begint dan helemaal wit uit te bijten. Ze wisten de pose gelukkig wel erg leuk opnieuw te doen.

@ Starred: inderdaad :) En hij uiteraard Van Bommels, zijn vrouw hakken.

Hier nog een fotootje waarop je kunt zien hoeveel langer ze echt is.

_MG_7005 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

eerste staat wat veel lucht op (imho), wel, tweede geeft leuke sfeer, onderbelicht of niet (zie ik daar ruis?? of ligt het aan mijn scherm hier), haar gezicht is voor mij genoeg belicht
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Gaeje

hier heb ik ook weer dat donkere gevoel... haar gezicht mag nog gerust een tikje meer hebben, en de straat oogt ook heel grauw...
snap ook de semi-schuine hoek niet goed? (was bij een vorige foto ook geloof ik?)

deze vind ik zeker geen topper, sorry

Kjelt

Quote from: Gaeje on August  3, 2012, 08:54:16
snap ook de semi-schuine hoek niet goed?
Die vind ik juist wel weer leuk, haar lengte naar zijn lengte en die lijn dan doorgetrokken in schuinte van de straat, vind ik wel creatief, heeft wat, ik wordt geprikkeld.
Al die foto's waar de horizon op 180,00000 graden moet staan en anders wordt het gefotoshopped tot hij die hoek heeft begin ik een beetje beu te worden net als die veels te perfecte (geschminkte) modellen. Eenheidsworst.......

VlisChris

#1907
Quote from: Gaeje on August  3, 2012, 08:54:16
hier heb ik ook weer dat donkere gevoel... haar gezicht mag nog gerust een tikje meer hebben, en de straat oogt ook heel grauw...
snap ook de semi-schuine hoek niet goed? (was bij een vorige foto ook geloof ik?)

deze vind ik zeker geen topper, sorry

Dat maakt niets uit dat je het geen topper vindt :) Zoals altijd kijk ik of er iets in je commentaar zit dat ik mee kan nemen naar een volgende foto :)
Het onderbelichte ga ik nog eens nakijken. Zal d'er gezicht eens in een los stukje zetten en dan het histogram erbij pakken. Kan zijn dat ik volkomen gek ben hoor :) Zal dat wel zijn, want meestal ben je streng, maar klopt je commentaar voor een goed deel wel.

Kjelt heeft wel redelijk door wat mijn gedachte achter het schuine van de foto is geloof ik :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: vieze freddie on August  3, 2012, 08:31:06
eerste staat wat veel lucht op (imho), wel, tweede geeft leuke sfeer, onderbelicht of niet (zie ik daar ruis?? of ligt het aan mijn scherm hier), haar gezicht is voor mij genoeg belicht

Bedankt voor je reactie :)
Over de ruis: zeer goed mogelijk; de foto is op ISO6400 geschoten. Dus er zit inderdaad ruis in de foto('s).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

Quote from: Christiaan S on August  3, 2012, 10:34:33
Zal d'er gezicht eens in een los stukje zetten en dan het histogram erbij pakken.

fieuw, zo kan je toch niet werken? puur op cijfers?

ik zou gewoon eens met een neutraal oog kijken, naar de hele foto, en je gut feeling laten spreken.

bij weddings zie je de boel graag blinken en knallen (ik toch) dus ik zou er photoshopgewijs wat meer zon gevoel in trukeren. (beetje brighter, beetje geliger...)

maar nogmaals dat is mijn smaak, als jij (en vooral de bruid!!) tevreden is, is het al lang goed nietwaar :-)

Pjotr

#1910
Deze heb ik gemaakt tijdens onze vakantie. Gewoon een vakantiekiekje dus, die voor mij als foto-noob best goed gelukt is (al zeg ik zelf ;)).
Gewoon geschoten met mijn Nikon D3100 met standaard kitlens. Hij is niet gephotoshopt, gewoon zoals hij uit de camera komt (alleen verkleind qua formaat).

Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

rijstfj


vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Pjotr

Ondeugende blik, mooi vastgelegd
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

rijstfj


Kwabbernoot

Qua opzet wel mooi maar ik vind de scherptediepte iets aan de kleine kant waardoor zijn rechter deel van het gezicht al vaag wordt. Of heb je het nabewerkt?
Verder een mooi plaatje.

Groeten...

vieze freddie

't was donker binnen... uit noodzaak dus
heb nog geen photoshop (gebruikt :sigh: ), enkel LR

Pjotr: ik laat de tips liever aan de pros over, maar als je geen nabewerking doet, moet je de witbalans wel juist instellen op je toestel: hier krijg je een blauwe zweem in het gezicht
ik zou ook scherpstellen op de ogen van je dochter ipv op die van je vrouw
niet meer in de volautomatische stand trekken dus :tongue2:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Pjotr

Quote from: vieze freddie on August  7, 2012, 21:30:19
Pjotr: ik laat de tips liever aan de pros over, maar als je geen nabewerking doet, moet je de witbalans wel juist instellen op je toestel: hier krijg je een blauwe zweem in het gezicht
ik zou ook scherpstellen op de ogen van je dochter ipv op die van je vrouw
niet meer in de volautomatische stand trekken dus :tongue2:
Ik heb de foto inderdaad in de automatische stand gemaakt, goed gezien! Maar ja, ik heb aangegeven dat ik een noob ben wat fotograferen betreft. Ik wil nog een keer een cursus gaan doen. Deze foto was meer geluk dat het moment zo is vastgelegd ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

GTDesign

#1918
Plaatje van afgelopen zondag...






Nahpets

Monique Sluyter en stijlvolle foto's zijn niet echt een combinatie die ik snel verwachtte....heel netjes.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kwabbernoot

Stijlvol? Tja, ik zie het niet. Ik zie een drama-queen in een rouw gewaad. Het zal wel weer smaak zijn.  :-\

Groeten...

Tube-freak

Quote from: Christiaan S on August  2, 2012, 22:17:53
Een probleem waar ik meer tegen aanliep: de jurk begint dan helemaal wit uit te bijten. Ze wisten de pose gelukkig wel erg leuk opnieuw te doen.

@ Starred: inderdaad :) En hij uiteraard Van Bommels, zijn vrouw hakken.

Hier nog een fotootje waarop je kunt zien hoeveel langer ze echt is.

_MG_7005 by Sauer Fotografie, on Flickr

Was dit toevallig in Amersfoort of vergis ik me?
Echt wanstaltig om bruine schoenen te kopen want dat staat meestal nergens bij maar daar heb je als fotograaf ook niets over te zeggen natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

VlisChris

Nee, niet in Amersfoort. Middelburg :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Een paar van de afgelopen dagen:






www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Vond deze wel mooi om te delen :





www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"