Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

peterrr

Hee, Mooi


Eindelijk weer leven in dit topic ...
Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

Leuk dat licht zo. De auto ook natuurlijk back to the future part 1
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ronin79

#1802
Ziet er stoer uit Frank.
De foto heeft een bepaalde SF fibe. Doet mij ergens een beetje denken aan het Bioshock stijltje.  ;)

Tube-freak

#1803
Van de week een klein foto projectje gedaan voor een website van de kungfu school.  Een meisje wilde graag een portret foto dus had ik eentje gemaakt voor haar.
Ja er stond geen team visagisten klaar en ook geen studio plus ze haar huid was ook niet optimaal plus ik heb nog nooit van me leven een portret foto gemaakt.
Maar dit kwam eruit.  Verder gewoon amateur projectje doe het niet voor geld ofzo.  Ik heb geprobeert om rimpels rode vlekken enzo weg te halen zonder dat het gelijk op een plastic pop lijkt was een vrij ingewikkelde klus.

Gemaakt met Nikon D7000 en Nikkor AF-S60mm F2.8G ED Micro lens. Nabewerking gedaan met CaptureNX2 en Niksoft Colorefexpro. Omdat het mijn aller aller eerste portret foto ooit is wilde ik weten wat jullie ervan vinden en wat er verbeterd kan worden, voor het geval er meer verzoekjes komen. (zal ongetwijfeld beter kunnen).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Let op je compositie.
Of wel aan de bovenkant heb je veel te veel "nietszeggende ruimte" probeer de ogen niet te centreren maar bv op 2/3 van het frame te krijgen (als guidelijn).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

ja, je had misschien iets ruimer kunnen gaan, en haar kimono meer laten zien, alsook wat 'kung fu' elementen van de school...

nu vertel je erbij 'wat' of 'wie' het is, maar dat had je eigenlijk visueel kunnen doen.
Voor de rest is het misschien leuk als ze een beetje minder recht op recht staat. (bvb gekruiste armen, bovenlichaam een 30tal graden gedraaid en hoofd naar de camera)

zou leuk zijn als je nog eens terug ging, en dezelfde foto probeerde maken, met de tips die je gekregen hebt?

Tube-freak

Oke bedankt voor de adviezen ben er gewoon blank ingedoken zonder ervaring en we zien wel waar het eindigt, heb er zelfs nog geen boeken over gelezen of wat dan ook.  Ben nu wel een boek aan het downloaden over portretten (kopen gaat een beetje moeilijk als je geen chinees kan lezen, ik wil het wel kopen maar kan het hier niet kopen of er moet een digitaal boek te koop zijn op bol.com ofzo).

Ik had zelf gedacht dat er wel opmerkingen zouden komen als de achtergrond is verkeerd of vlak onder haar oog aan de rechterkant had het beter bewerkt kunnen zijn maar dat valt nog wel mee (of jullie zijn gewoon heel beleefd). Ik vind zelf dat het wel iets menselijks heeft als er een imperfectie te zien is zolang het niet al te storend is.

Ik had ook een andere foto van haar gemaakt waar ze op de trap zit maar dat vond ik juist weer teveel informatie maar kan met een crop worden opgelost.
De foto hier is overigens niet gecropt dus de bovenkant kan er nog een stukje af gecropped worden misschien.

Sinds ik de nikkor 60mm lens heb vind ik het ook steeds leuker om mensen fotos te maken want deze lens is er gewoon perfect voor op mijn Nikon D7000 camera, durf alleen niemand te vragen voor proefkonijn dus ik houd het bij de verzoekjes die ik af en toe krijg.  Ze vragen me telkens terug voor foto opdrachtjes dus blijkbaar doe ik wel iets wat de rest van de school niet kan.  Ik blijf wel bescheiden want ik weet dat er nog een heeeeele lange weg te gaan is om betere fotos te maken en ook omdat ik soms zelf nog niet tevreden ben erover soms, maar dan zijn er mensen die vragen of ik professioneel fotograaf ben als ze de foto zien, dus mijn eisen zijn misschien te hoog of hun standaard is te laag.

Als er nog meer te verbeteren valt hoor ik het graag.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Gaeje

Quote from: Tube-freak on April 25, 2012, 13:32:00

Ik had zelf gedacht dat er wel opmerkingen zouden komen als de achtergrond is verkeerd of vlak onder haar oog aan de rechterkant had het beter bewerkt kunnen zijn maar dat valt nog wel mee

dat soort muggezifterij is inderdaad heel vervelend...

J.A.F._Doorhof

First Things first, en dan de details.

Of wel eerst zorgen dat de compositie goed is, dan ga je kijken naar achtergronden en dan naar bewerkingen, heeft geen zin om iemand op alle punten te wijzen, als je naar je compositie gaat kijken vallen vaak achtergronden ook meteen op ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Quote from: Tube-freak on April 25, 2012, 13:32:00Als er nog meer te verbeteren valt hoor ik het graag.
Naast de compositie (ik ben geen expert met portretten), zou je z/w omzetting wat aansprekender mogen. Is is nu nogal grijs en vlak. Iets meer contracts kan mooi zijn wel oppassen dat je daar onvolkomendheden in de huid niet teveel benadrukt.

En lekker blijven oefenen. Dan en paar maanden later je recente foto's naast de oudere houden en zie jezelf verbeteren. Is een goede stimulans voor jezelf. En kijken. Kijk naar je eigen werk, naar anderen. Wat vind je mooi aan werk van andere en hoe kun je dit zelf benaderen.

Tube-freak

De kleuren foto springt er inderdaad iets meer uit dan de zwart wit maar dit is het beste wat ik voor elkaar kreeg met de schuifjes van captureNX.  ik zou nog eens met Silver Efex pro kunnen vogelen kijken of dat beter wordt.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Peerless Monster

Quote from: Christiaan S on August  4, 2011, 20:35:30
Genoeg geklets weer hier :)
Een zelfportret van mijn kant.
Bewust onscherpte gekozen gezien ik deze bewerking van te voren al in gedachten had :)

Either you love it or hate it denk ik. I love it ;)


_MG_9868 by Sauer Fotografie, on Flickr

I love it!!
Ik vind het echt een prachtige foto!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rob Eric Blank

Quote from: Tube-freak on May  1, 2012, 14:40:07
De kleuren foto springt er inderdaad iets meer uit dan de zwart wit maar dit is het beste wat ik voor elkaar kreeg met de schuifjes van captureNX.  ik zou nog eens met Silver Efex pro kunnen vogelen kijken of dat beter wordt.
Denk vooral aan de contrasten. Zodat er iets meer wit en zwart in komt, spreekt dan net iets meer. Succes

VlisChris

Quote from: Peerless Monster on May  1, 2012, 14:56:10
I love it!!
Ik vind het echt een prachtige foto!

Haha.
Dank je. Ben er zelf nog steeds over te spreken ook ;)
Zulk commentaar is altijd leuk om te krijgen :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign


vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Erik

#1816
Jammer van al die kleren ;D

Maar ik vind ze verder allemaal wel leuk, vooral de eerste twee en die rode.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

B.J.

Quote from: Erik on May 18, 2012, 19:33:46
Jammer van al die kleren ;D

Maar ik vind ze verder allemaal wel leuk, vooral de eerste twee en die rode.

+1

Oud lid

Niet zo. Allemaal erg overgeposeerd.

Erwin B

J.A.F._Doorhof

Denk laat ik ook eens weer eens wat delen :









www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

En een paar uit een serie die we vorig jaar geschoten hebben voor Whair kappers, maar die mochten nog niet naar buiten komen (nu wel).















En een wat meer natuurlijke....


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eddy135

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  2, 2012, 19:20:43
En een paar uit een serie die we vorig jaar geschoten hebben voor Whair kappers, maar die mochten nog niet naar buiten komen (nu wel).















En een wat meer natuurlijke....




Prachtige serie, die kapperslijn, behalve die voorlaatste; storende nepschreeuw..
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

peterrr

Ik heb hier maar een woord voor....

WOW!

:worship:


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Starred

Je foto's zijn echt goed Frank!

skyfox

Prachtige foto's, Frank! Waar ik heel benieuwd naar ben, het lijkt bij de eerste paar en de laatste foto heel erg alsof het model ingeplakt is op een achtergrond (soort 3D gevoel). Creeer je dit met nabewerking of komt het plaatje zo uit de camera rollen door je camera op een bepaalde manier in te stellen?

De eerste foto, de donkere kappersfoto's en de op een na laatste foto vind ik trouwens het mooist. :) Vooral die donkere kappersfoto's maken indruk vanwege het fantastische contrast met het gekleurde haar! Uit interesse, is zo'n concept dan je eigen idee, die van de opdrachtgever of hebben jullie het concept samen ontwikkeld?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9