Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

S@m

Quote from: Erwin B on January  4, 2012, 09:23:51
Gordon en Gerard Joling hebben ook niet te klagen binnen de wereld van "uitvoerende musici". :D

Erwin B

;D

J.A.F._Doorhof

#1751
Daarom zeg ik ook smaak gebonden.
Over Fotografen of fotografen laat ik me niet uit, die conclusie mogen andere trekken :D

In Amerika geef ik les aan zalen met tussen de 1000-1800 man die allemaal die stijl mooi vinden dus tja....
In Europa zijn de zalen kleiner, maar zitten ook vol dus ik denk dat er toch wel een redelijke markt voor is :D

Trouwens als je goed op mijn portfolio pagina's kijkt dan zie je een veelvoud aan stijlen, ook ruwer en minder geposeerd, het is alleen net wat de klant ook wil. Check voor de grap www.frankdoorhof.com (en dan bv portfolio). Het eerste wat ik mensen leer is om niet hun smaak op te dringen als de absolute waarheid, als je je leert te verplaatsen in de visie van de ander en daar normaal/sociaal mee kan omgaan maak je als fotograaf een kans. De markt is echter zeer moeilijk en als je zeer succesvol wilt worden dan zul je een goede sociale inslag moeten hebben. Sommige cursisten snappen dat en worden dus ook succesvol, andere niet. (geldt trouwens voor veel meer dingen) :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

Da's waar overal is een markt voor. Als we dan maar afspreken dat je het doet voor de klant en het in de regel zelf ook niet mooi vindt  ;)

J.A.F._Doorhof

Waarom zou ik dat afspreken ?
Wat een vreemde opmerking..... het is de stijl die ik gekozen heb omdat ik hem prefereer.
Zelfde met zwart wit, heb er waanzinnige zwart wit foto's op staan, check bv de Live sectie met de Soerjadi foto's, maar toch prefereer ik zelf vaak kleur, maar soms is gewoon zwart wit mooier.

De markt waar ik me in beweeg eist gewoon iets anders als een standaard snapshot, of een onbewerkte foto.
Zou ik reportage foto's doen is de vraag heel anders.

Ik zit meer in de artiesten portfolios, workshops en modellen (fashion en glamour) en tja, daar zijn gewoon hele andere wensen/eisen en ik prefereer dat nogmaals zelf ook, maar ik kan ook alle andere stijlen als het moet, maar goed dan doe ik iets voor de klant en voor de cheque :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

#1754
Er zitten best een paar mooie foto's tussen, ben een leek, maar deze vind ik bv mooi...







Die van dat fatje zijn imho allemaal ver over de top, mede door die gesjopte wangetjes.

J.A.F._Doorhof

Wangen was een shaping suggestie van de MUA, ook niet bepaald mijn voorkeur maar goed je werkt als team dus..... :D
En ook daar is weer een markt voor dus ik doe gewoon wat we samen beslissen.

maar zoals je ziet probeer ik zeer veelzijdig te fotograferen, alleen heb ik wel een voorliefde voor wat meer geposeerd inderdaad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  4, 2012, 09:39:32
Wangen was een shaping suggestie van de MUA, ook niet bepaald mijn voorkeur .

Gelukkig  ;)

Tube-freak

Ik vind de fotos van JAF Doorhof meestal ook niet echt heel mooi, omdat ik gewoon niet van glamour fotos houd.  Maar die foto van die negerin vind ik wel mooi op zich.
Maar dat ik het niet mooi vind dat ligt niet aan JAF Doorhof ik vind namelijk bijna geen enkele modellen of glamour foto mooi, ook niet van andere fotografen.  Ziet er allemaal veel te gladjanus-achtig uit.

Maar goed dat is dus een kwestie van smaak.  Ik probeer het zelf zo natuurlijk mogelijk te fotograferen.  Maar ik heb capture NX2 wel nodig om de digitale fotos te redden want maar meestal gaa het dan om exposure correcties en black en white point instellen enzo en af en toe met de u-point technologie lokaal een contrastje of brightnesje aanpassen.

Ik vind zelf fotos van Stephan van Fletern wel mooi (belgische fotograaf).  Maar ik ben zelf al blij met een mooi foto uit de dierentuin ofzo.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Oud lid

Ik heb eens wat rondgekeken op je site. Wibi blijft toch een gek mannetje.

Nee, je stijl spreekt me niet aan, Frank. Ik vind het wel top dat je je kunt manifesteren in de fotografie wereld.

Erwin B

J.A.F._Doorhof

Laten we wel respect houden naar mensen aub....
Ik heb bv totaal geen moeite met Wibi, in tegendeel uiterst intelligent en zeer sociaal.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Oud lid

Was niet kwaad bedoeld, Frank. Meer in de zin van apart.

Erwin B

VlisChris

Goed, Frank zijn foto's spreken mij persoonlijk ook niet aan. Maar dat neemt niet weg dat ik veel respect voor zijn kwaliteiten als fotograaf, en als ondernemer heb. Je krijgt het toch maar voor elkaar om je op deze manier, en zo succesvol op de markt te zetten en dat mensen zo naar je toe komen wegens je voorgaande werk.
Een heleboel mensen zouden dat maar wat graag willen :)

Dus mijn stijl? Nee. Mijn respect? Dat heb je zeker.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

Iets anders dan wat jullie van me gewend zijn...








Zymotic

Hoi Ge,

Eerste foto vind ik erg goed, eindelijk een mannelijk model die niet irriteerd.

VlisChris

Normaal ben ik geen fan van je werk Gé, maar in dit geval weet je me positief te verrassen. Eens heel anders dan wat je normaal plaatst hier, en het bevalt me uitstekend. Op deze manier mag je van mij vaker werk tonen ;)
Kwalitatief net zo goed als altijd, maar gewoon veel meer mijn straatje.

Enige kritiekpuntje dat ik heb is dat de man (niet bewust voor commentaar op de man gezocht hoor :) ) er wat ingeplakt lijkt te staan terwijl dat niet zo is. Misschien zijn houding in combinatie met het gebruikte licht? Of omdat de vrouw zo'n prachtige schaduw op de muur werpt en de man wat schaduwloos lijkt te zijn.
Maar voor de rest mooi werk!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

In de eerste foto is het een ruige bink, in de derde een watje, wat een contrast in een en hetzelfde model.

@Christiaan, als je tegen de muur leunt heb je per definitie een beperkte schaduwuitloop.

GTDesign

Quote from: donaldk on January  5, 2012, 22:35:25
In de eerste foto is het een ruige bink, in de derde een watje, wat een contrast in een en hetzelfde model.

@Christiaan, als je tegen de muur leunt heb je per definitie een beperkte schaduwuitloop.

Donald, dat was zijn broer... :D

eddy135

Quote from: GTDesign on January  5, 2012, 20:10:46
Iets anders dan wat jullie van me gewend zijn...









Hoop wel dat ze wat blijer kijkt ALS ze gaan trouwen... :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

VlisChris

Quote from: donaldk on January  5, 2012, 22:35:25
@Christiaan, als je tegen de muur leunt heb je per definitie een beperkte schaduwuitloop.

Begrijp ik :) Komt enkel een klein beetje vreemd over, ook al weet ik hoe het komt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Ik vind het juist natuurlijk ogen, ook genoeg scheiding met de achtermuur, ondanks wit op wit.

Gé is dat grijs in het haar van je mannelijke model, natuurlijk, make up of nabewerking.

WickedGame

Eerste foto vind ik gaaf! En eindelijk eens geen rimpels weg geshopt :D

peterrr

De foto van het mannelijke model is zeer mooi, en heel anders dan je " normale " stijl.

Ondanks dat er veel schakeringen wit inzitten spreekt alles.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

GTDesign

Quote from: WickedGame on January  6, 2012, 09:15:58
Eerste foto vind ik gaaf! En eindelijk eens geen rimpels weg geshopt :D

Sterker nog, ik heb de rimpels juist een beetje opgehaald...

Jimmy Conway


snopper

@GTDesign .....
Gave fotos, deze stijl spreekt mij meer aan t.o.v. die van Frank die bij mij als "too much" doorgaan. Technisch top bij beide, maar de "overdone" look van Frank bevalt mij niet. En deze soort fotos kan ik langer bekijken en details herkennen. In Frank's portfolio zitten ook wel fotos in deze stijl en dat vind ik dan wel weer goed.

Snopper