Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GTDesign

Rouge boven de kaaklijn is to much...

Gaeje


Danny1981

#1727
Quote from: Gaeje on November  3, 2011, 19:28:08
@ danny: eerste fotos is vrij klassiek maar heel mooi gedaan, dus niks mis mee en de tweede is helemaal top. niks aan veranderen. een variant zonder bovenstukje was ongetwijfeld ook heel mooi geweest (maar dan misschien niet meer geschikt om in de gang te hangen :) )

Beetje laat, maar nog bedankt Gaeje...
Ik heb nog een wel een soortgelijke foto's zonder topje. 2 jaar geleden gemaakt op het strand van Kuramathi island, op de Maledieven. Was echt een super mooie locatie. Foto's plaatsen  :-X... haha?
Hou wel van subtiele, spannende en beetje sexy fotografie  ;D
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Jep

Hallo!

Deze foto heb ik gemaakt tijdens fotocursus. De opdracht was om met een bestaande foto (uit tijdschrift of internet) als voorbeeld een model te fotograferen en zelf de belichting op te zetten. De volgende les gaan we Photoshop erop los laten, maar daar kon ik niet op wachten dus ben ik alvast aan de slag gegaan.

Commentaar is uiteraard welkom. Model Kim.


Groeten, Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

donaldk

#1729
Fraaie nagels, maar het lijkt net of er een zwart lijntje zit op de overgang van rose naar wit.

Heeft ze nou twee hele kleine ringetjes onderin de opening van haar oor? Weer iets nieuws;-).

Mond straalt iets brutaals uit, terwijl de ogen weer iets weemoedigs hebben.

GTDesign

Quote from: donaldk on December 23, 2011, 21:05:33
Fraaie nagels, maar het lijkt net of er een zwart lijntje zit op de overgang van rose naar wit.

Heeft ze nou twee hele kleine ringetjes onderin de opening van haar oor? Weer iets nieuws;-).

Mond straalt iets brutaals uit, terwijl de ogen weer iets weemoedigs hebben.

En wat kan de fotograaf daar aan doen ?

donaldk

De photoshopper daarentegen kan der naar kijken, ten minste puntje een van de nagelovergang.

De blik kun je niet anders shoppen, hoeft ook niet, toch? Maar de fotograaf leert daar vast wel naar kijken tijdens sessies, om te kunnen proberen de gewenste te krijgen. Lijkt mij heel moeilijk, ook voor een model lijkt mij.

Ringetjes, vroeg 't me gewoon af of ik het goed zie. Is priegelig, dus zou een goeie oefening zijn, als je het wil shoppen.

Heb je al wat aan de huid zitten shoppen Jep? Ziet er namelijk goed uit.

Jep

#1732
Hey Donaldk,

Ze heeft inderdaad een soort ringetjes bij haar oor. Google vertelt mij dat dat een Tragus piercing is. Weer wat geleerd  ;D

Een model exact laten poseren zoals je wilt, vind ik best moeilijk. Voorlopig heb ik alleen ervaring met modellen tijdens de huidige en vorige cursus. Dan sta je met 8 personen om de beurt te fotograferen en dan kan je ook niet echt de tijd nemen voor zo'n shoot, laat staan dat ik met mijn beperkte ervaring de gezichtsuitdrukking tot in detail kan regisseren... Kim had duidelijk ervaring met poseren dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Ik heb met haar de voorbeeldfoto besproken, haar binnen dat concept verder vrij gelaten en af en toe wat bijgestuurd. Ik had namelijk het idee dat de gezichtsuitdrukking dan natuurlijker over zou komen. Haar houding is niet exact gelijk aan de voorbeeldfoto, maar ik vond dit toch één van de beste foto's.

De huid heb ik inderdaad ook geshopt. Ik ben van de plug-ins afgebleven en de meeste nabewerking in Lightroom gedaan. Met de aanpassingspenceel maskers gemaakt en met lokaal contrast en scherpte gespeeld. In PS de dodge en burn tools gebruikt om de voorbeeldfoto meer te benaderen.

Dank voor de reacties!

Jep.

JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

donaldk

#1733
Ik bedoel het nooit negatief Jep. Aha dat is dus een Tragus piercing, naam had ik wel eens gehoord, maar geen idee dat het zo'n piercing was, kende hem ook nog niet. Een model modelleren lijkt mij ook zeer moeilijk, zou het zelf niet kunnen, veel succes met oefenen.

Bewerkingen zeggen mij niets, maar resultaat ziet er goed huid (oops uit;-)), huid zal ook onbewerkt goed geweest zijn, past wel een beetje bij der rood (geverfde) haar; licht met rouge.

Jep

#1734
Hallo!

Hierbij nog een foto van Kim, gemaakt tijdens de cursus. Jammer alleen dat die slingertjes aan haar jurk rommelig zitten. Zo goed beheers ik PS niet om dat netjes te kunnen corrigeren. Volgende keer tijdens een shoot kritischer kijken. :happy:


Jep.

P.s. de kleuren lijken niet op wat ik op mijn monitor zie tijdens het Shoppen... Ik weet niet wat er fout gaat.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

ProXius

Jep, deze foto vind ik meer spreken dan de vorige, tof!  :pompom:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Multimediaknaller

#1736
Edit by MOD: Foto verwijderd: iets te grote afbeelding  ;)

peterrr

Zelf gemaakt?

Want da's toch wel knap om miss Lennox zo voor de lens te krijgen.


Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Multimediaknaller

Quote from: peterrr on December 26, 2011, 20:02:01
Zelf gemaakt?

Want da's toch wel knap om miss Lennox zo voor de lens te krijgen.


Grt peterr

Hey Peter,

Annie is teminste een van de weinige vrouwen die 'mooi oud' gaat worden.

Zymotic

Maar volgens mij is het de intentie om zelf gemaakte foto's te plaatsen.

peterrr

Misschien wel maar een mooie foto blijft het.. En het is een mens ;D
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Multimediaknaller

Quote from: Zymotic on December 26, 2011, 20:22:51
Maar volgens mij is het de intentie om zelf gemaakte foto's te plaatsen.

O sorry, dat had ik even niet begrepen  :unhappy:

Erik

Ik dacht dat het z'n moeder was ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tube-freak

Quote from: Jep on December 26, 2011, 17:48:54


P.s. de kleuren lijken niet op wat ik op mijn monitor zie tijdens het Shoppen... Ik weet niet wat er fout gaat.

Heb je de foto naar sRGB kleur profiel geconverteerd?  Meestal voor web publicaties moet je sRGB kleur profiel gebruiken dat heeft met de webbrowser te maken.  Dat zou kunnen verklaren waarom photoshop en de webbrowser niet dezelfde kleuren geven.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Oud lid

Ik ben niet zo te spreken over de fotoseries van Frank. Bij de vrouwelijke modellen vind ik de belichting vaak niet zo goed. De setting vind ik vaak "overdone". En ik hou niet van photoshoppen. Ik ben van de oude school fotografie.

Dat mannelijk model irriteert me gewoon. Inderdaad veel te geposeerd. En weer zo'n fatje die dan zogenaamd stoer moet overkomen. Dat werkt gewoon niet. En weer veel te veel gephotoshopt.

Erwin B

J.A.F._Doorhof

Gelukkig verschillen smaken :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

Heeft dat met smaak of met kennis te maken...?  :sigh:

J.A.F._Doorhof

Als je een beetje onderzoek doet denk ik dat het duidelijk word dat ik niet te klagen heb binnen de fotografie :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

S@m

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  4, 2012, 09:17:16
Als je een beetje onderzoek doet denk ik dat het duidelijk word dat ik niet te klagen heb binnen de fotografie :D


Maar dat zegt toch niets over wat mooi of niet mooi gevonden 'moet' worden...?

Je hebt fotografen en Fotografen...

Oud lid

Gordon en Gerard Joling hebben ook niet te klagen binnen de wereld van "uitvoerende musici". :D

Erwin B