Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: eddy135 on August  3, 2011, 21:01:21
Inderdaad: kijke kijke nie aankome!  :D

Tja, denk ook niet dat ze daar mee bezig zijn....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Je hebt het zoveel te druk met het maken van foto's. Onderbelicht onderdeel van modelfotografie.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je onderbelicht deel van modelfotografie ?
Je wilt toch niet beweren dat we geen foto's maken ? :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Bedoel dat er vaak gedacht wordt dat bij modelfotografie de fotograaf zich verlekkerd aan de modellen.
Omdat je zo met je neus boven op mooie en soms schaars gekleden dames staat dat je daar heel veel aandacht voor hebt in plaats van dat je veel aandacht hebt voor het maken van de foto's. Terwijl (en dat weten jij of Ge nog veel beter dan ik) je gewoon bezig bent met het maken van foto's, en niet met het verlekkerd kijken naar de dames :)
Had het zo teruglezend idd beetje krom opgeschreven :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

raptile

Dacht even dat je het over lowkey had :P

maar je hebt inderdaad gelijk. De modellen kunnen een lust voor het oog zijn. Ikzelf ben echter veel te druk bezig met het instellen van licht e.d. om ook maar 1 seconde bezig te zijn op erotische denkwijze...

VlisChris

Dat bedoel ik :)
Je bent te druk om jezelf te verlekkeren. En DAT is een onderbelicht deel van modelfotografie. "Men" denkt dat fotografen zich altijd staan op te geilen volgens mij.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

#1656
Quote from: raptile on August  3, 2011, 23:55:07


Ikzelf ben echter veel te druk bezig met het instellen van licht

Dat vind ik toch wel sneu voor je... :D :D :D

raptile

Dat krijg je als je nog veel moet leren :)

Ik ben op dat moment bezig met fotografie en maak dan liever een (in mijn ogen) mooie foto dan dat ik afgelijd word door de schoonheid van het model.
Daarnaast moet ik mn woonkamer ombouwen tot studiotje dus zo vaak fotografeer ik helaas niet meer sinds de kids er zijn.


J.A.F._Doorhof

Ben meer bezig met het model aan te sturen etc inderdaad.

Ach bij elk beroep worden verkeerde dingen gedacht, denk BV aan een arts die ziet meer naakt dan ik denk ik.

Bij ons op de sets is er ook weinig tijd om ergens anders aan te denken dat het resultaat, heb een assistente, visagiste en stagiar rond rennen en dan natuurlijk nog het model en vaak een klant die aanwezig is. Je bent gewoon 100% bezig met het resultaat. Daarnaast is mijn hele team vrouwelijk waardoor je het sowieso denk ik niet in je hoofd moet halen om iets te doen wat niet hoort.

Heb ooit een keer een vriend uitgenodigd voor een sessie die ook dacht dat het "zo" ging, hij hoefde alleen maar te assisteren, dus dacht "dat word genieten" aan het eind was zijn reactie geniaal. "ik heb genoten, maar op een heel andere manier dan verwacht (hij is eerlijk), heb me verrot gewerkt en om de creativiteit te voelen en te zien is gewoon waanzinnig. "

En dat zegt alles denk ik, bezig zijn met een mooi beeld, verhaal etc maakt een fotoshoot iets waar je 100% concentratie voor nodig hebt en geen tijd geeft om iets anders te denken.

Maar ik geef toe, er zijn slechtere beroepen.
Het is gewoon waanzinnig om met mensen te werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

raptile

Ik heb geen visa en geen stagier maar ben het 100% met je eens :)
De meeste modellen zijn een beetje huiverig in het begin omdat ze hetzelfde denkbeeld hebben als de rest maar komen er inderdaad snel achter dat het denkbeeld verkeerd is (zoals die vriend van jou.)
En als ze dat eenmaal door heeft komen de mooiere foto's...

GTDesign

Belangrijk is dat er een goede klik tussen model en fotograaf is. Vaak is het zo dat de beste platen op het einde van een shoot eruit rollen. Men is dan aan elkaar gewend en door er wat humor in te gooien komt een model helemaal los.
Veel modellen die voor de tweede keer of derde keer bij me terug komen kleden zich al gewoon om midden in de studio terwijl er een aparte ruimte voor beschikbaar is. Tenslotte zijn we toch alleen maar met meiden en jongens onder elkaar.  :D
Je bouwt een soort vertrouwen met elkaar op.

De alle eerste keer dat ik Roosmarijn half naakt voor mijn camera kreeg liepen mij de zweet drubbels over mijn gezicht...echter je went eraan en op een gegeven moment word je er nog koud nog warm van.
Verder heb je inderdaad andere zaken aan je hoofd waar je druk mee bezig bent, licht, pose, aansturen van het model. Voor het andere heb je gewoon domweg geen tijd voor.

raptile

Precies :)
Dat ik exact wat ik probeer aan te geven.

LittleNinja

Het is mij wel duidelijk geworden dat er ook wel wat foute gasten tussen lopen die zichzelf fotograaf noemen. Een beetje oplettend model haalt ze er gelukkig wel uit.

Wat mij opgevallen is, is dat die prachtige dames veelal behoorlijk onzeker (kunnen) zijn! Een goede vriendin van me is echt een prachtige vrouw ( om te zien maar helemaal haar karakter is bijzonder! Unieke combi denk ik weleens.. ) maar heeft echt wel een beetje zelfbeeld issues. Gelukkig is ze deze nu aardig aan het overwinnen. Mooie photoshoots helpen haar gelukkig hiermee. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Hou op, er lopen heel wat "zieke" geesten rond.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

raptile

Inderdaad.
Vooral in het programma "undercover" of iets in die geest heeft heel wat teweeg gebracht een aantal jaar geleden.
Ik wil het er niet eens over hebben zo ziek...

Erik

Zijn dat niet van die viezerikken die je op een km afstand herkend? Zie wel eens wat lopen af en toe, die zou een beetje model er toch zo uit moeten pikken? Geen visagist, geen assistent niet echt prof studio en ik neem aan dat elk modellenburo wel een witte en zwarte lijst heeft.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on August  4, 2011, 10:56:37
Hou op, er lopen heel wat "zieke" geesten rond.
Dat zie je overal. Op het circuit zie je mensen (meestal niet de mensen met accreditatie) met een camera afspraken te maken met de zogenoemde gridgirls voor een shoot. Is soms wat dubieus, waarvan de mensen met goede bedoelingen het dupe zijn. Die dames moeten gewoon naar de portfolio van die fotografen vragen, hoewel dat ook niet altijd alles zegt (is snel van i-net gedownload natuurlijk).

VlisChris

Genoeg geklets weer hier :)
Een zelfportret van mijn kant.
Bewust onscherpte gekozen gezien ik deze bewerking van te voren al in gedachten had :)

Either you love it or hate it denk ik. I love it ;)


_MG_9868 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

Hoi Christiaan,

Mooie plaat.
Ik denk dat je hem nog kunt verbeteren door een crop anders te maken. Ogen op 1/3 boven de plaat.

Jep

Leuk portret! Exposure 2 gebruikt?

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

VlisChris

Quote from: GTDesign on August  5, 2011, 10:53:42
Hoi Christiaan,

Mooie plaat.
Ik denk dat je hem nog kunt verbeteren door een crop anders te maken. Ogen op 1/3 boven de plaat.

Thanx (ook @ Jep).
Hoe bedoel je de andere uitsnede? Wordt denk ik nog lastig, want ik heb een beetje een bos krullen boven op mijn kop zitten haha.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

#1671
gewoon dwars doorheen snijden... :D
Je hebt nu relatief (te)veel zwart en donker aan de bovenkant zitten.

Zoiets...


donaldk

Had zomaar bij een klassiek schrijvers interview in een Broadsheet Volkskrant kunnen kunnen staan die gecropte versie.

Valkyrie

De gecropte versie spreekt mij ook veel meer aan ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Gaeje

de gecropte versie is je standaard portretje natuurlijk. De krullen typeren wel vind ik, maar er is inderdaad nog wat zwarte ruimte boven die niet veel zegt. En het is wat aan de krappe kant onderaan