Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kwabbernoot

Quote from: eddy135 on June  4, 2011, 21:54:32
Ja, en aan haar gezicht te zien heeft ze zich gebrand ofzo. :D
Ik dacht haar te zien lopen met een komkommer maar die zie ik niet op de BBQ. Vrömd.   :angel:   :-[

Groeten...

J.A.F._Doorhof

Weet niet hoe de look heet, heb dit zelf samengesteld qua Photoshop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

B.J.


Dracoplasm

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  5, 2011, 12:13:44
Weet niet hoe de look heet, heb dit zelf samengesteld qua Photoshop.


Is dit ook een vorm van HDR? Geweldig mooie foto's, kleur en contrast erg mooi.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

J.A.F._Doorhof

Er word wel "getrokken" aan het dynamische bereik maar het is geen HDR.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dracoplasm

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 11, 2011, 19:15:33
Er word wel "getrokken" aan het dynamische bereik maar het is geen HDR.

Mag ik vragen wat je daar mee bedoeld?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

Gaeje

ik vermoed naar beneden halen van de highlights en optrekken van de schaduwen, met behoud van de absolute blacks en whites. Soort HDR achtig iets inderdaad.
tis een beetje dave hill stijl, niet?

J.A.F._Doorhof

Dave Hill gebruikt een dergelijke techniek maar tim tadder weer ver voor hem ;)

HDR is High Dynamic Range fotografie.
Of wel meerdere exposures van 1 setup, of meerdere exposures creeeren vanuit 1 raw file.bij dit werk is dat niet gebeurt. Feitelijk is het een kwestie van de juiste curves en highpass filtering, het effect is meer dynamisch bereik of wel meer detail in het wit en schaduw gedeeltes. Maar voor mij persoonlijk is het geen HDR
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  5, 2011, 12:13:44
Weet niet hoe de look heet, heb dit zelf samengesteld qua Photoshop.


Oh dat weet je best... :D Tonal Contrast... ;)

J.A.F._Doorhof

Dacht het niet.
De kleur en vignettering hebben niets met tonal contrast te maken.
Dat is er heel licht aan toegevoegd om het dynamisch bereik iets groter te maken, de vrager vroeg neem ik aan voornamelijk om de toning van de foto, en dat is een custom curve, geen filter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 12, 2011, 16:38:48
Dacht het niet.
De kleur en vignettering hebben niets met tonal contrast te maken.
Dat is er heel licht aan toegevoegd om het dynamisch bereik iets groter te maken, de vrager vroeg neem ik aan voornamelijk om de toning van de foto, en dat is een custom curve, geen filter.

Bij de foto's in je tuin daar zit wel degelijk een tonal contrast filter overheen. Alleen bij de huid van het model heb je het waarschijnlijk uit gepoetst.
Daarom kreeg je ook de vraag van het HDR, het lijkt er namelijk op maar is het niet.

J.A.F._Doorhof

Ik zeg toch niet dat er geen tonal contrast op zit ?
Ik geef alleen aan dat de "LOOK" geen standaard filter is, dat is een combinatie van curves en kleuraanpassingen.
Tonal contrast is alleen gebruikt om de highlights wat terug te brengen en iets meer pop aan de foto te geven.
Snap niet helemaal waar je naar toe wil ?
Tonal contrast maakt niet de look, dat doet de kleur en de vignetering.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

rustig vrienden...

de look is het toch het geheel van standpunt over licht, over lenskeuze, door kleur, afwerking, effecten en whatever.
Dus tonal contrast (whatever it is, ik vermoed het HDR achtige) draagt ook bij tot de 'look'?

De kleur en (zeker) vignetting lijkt me uit alienskins exposure te komen, maar daar is niks mis mee natuurlijk, dat is gewoon een soort leuke shortcut, en ik betrap mezelf erop dat ik het toch ook vaak gebruik de laatste tijd.
(zegt genoeg over digitale fotografie natuurlijk)

het geheel (van de reeks) deed me gewoon erg denken aan dave hill. (en een hoop volgelingen die deze 'look' toepassen op veel moderne commerciele fotografie. (chase jarvis e.d...)

J.A.F._Doorhof

Alien skin is sines kort een sponsor van me, en inderdaad waanzinnig mooie software, en neemt veel van me over de laatste tijd (so to say), maar bij deze is het ook nog een groot gedeelte mijn "oude" curves. Kwam bij Alien skin terecht omdat ik daarmee bezig was ;) scheelt een hoop tijd en vooral de warmere filters zijn geniaal.

Ik ben inderdaad ook van mening dat "de look" niet bepaald word door tonal contrast, het licht, de tinting, scherpte diepte keuzes, hoeken, poses, styling etc. Bepalen allemaal "DE" look.

Om het op te hangen aan 1 klein facet zoals tonal contrast (welke maar een kleine toevoeging heeft) werkt in de hand dat mensen gaan denken dat er filters bestaan waarmee je een "shitty" foto kan opwerken naar een stukje "kunst".

Kijk voor de grap eens naar fora waar "de" dave Hill look word besproken, mensen komen met foto's aan doe met de oncamera flitsers gemaakt zijn en denken dat er een filtertje bestaat die een foto direct omtoveren tot een dave Hill meesterwerk....... Zo werkt dat dus niet.

Foto's zoals deze hebben "een look" ik zou er alleen geen naam voor hebben, het is een combinatie die ik zelf gemaakt heb, net als een kok die 20-30 ingrediënten gebruikt waaronder een snufje paprika, maar is het gerecht dan paprika ?

Als ik "looks" beschrijf is dit voor mij, 90% licht, 6% toning, 4% de rest.
Even het model en styling daargelaten maar puur richting de techniek.

Dus ja zoals aangegeven is tonal contrast gebruikt, maar alleen als heel klein ingrediënt in een veel groter geheel. Alien skin rocks maar ik moet nog wat dingen "customizen" om 100% op mijn eigen looks uit te komen.

Als je mijn blog een beetje volgt weet je dat ik totaal geen moeite heb met het "verklappen van de geheimen", sterker Alien skin, nik en onOne prijken in de sponsor banner ;) echter zoals al eerder aangegeven de look is niet bepaald door 1 ingrediënt, daar geef ik dus mijn reactie op, het mooie van Photoshop is dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden, tonal contrast is feitelijk niet veel meer dan highpass on steroïds, Alien skin is feitelijk een collectie van curves, ruis en verscherpingen/versofting en veel meer. Beide filter pakketten zijn overbodig als je genoeg tijd en kennis hebt van photoshop, maar ik besteed die tijd liever aan schieten ;), er is echter geen magie aan de filters.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jimmy Conway

Die filter programma's zijn er om de hobby fotograaf te laten denken dat ze op pro niveau kunnen retoucheren en bewerken.
Professional Photographic Tools noemen ze dat. Voor 600 euro filters wat je met Photoshop beter kan slaat eigenlijk helemaal nergens op, want het verschil is duidelijk.

Gaeje

Vandaar dat frank zich laat sponsoren zeker. Dan is het 0 euro

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign


reza

Dat zijn mooie foto, s Ge. Die tweede is gewaagd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

#1594
Vulling onder de hoge knoppen = plastic...  :(.

Die derde ook, of is dat ook plastic. Al zag ik op 't Jeugd Journaal dat ze allemaal weer een dure jas hebben.

Ronin79

Al zou dat zo zijn; ik vind het wel mooie foto's.
Mooie vrouw, niks mis mee.  ;)

donaldk

Veronica Blad deed me deze week ook weer gruwen toen ik 'em van de mat raapte. Je kunt weer nieuwe tieten winnen :o.

Ronin79

Gelukkig zal geen een van ons daarvoor in aanmerking komen, althans dat mag ik hopen van niet.  :P


donaldk

Die van mij zijn verschrompeld, dus...

Paul Demo