Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

VlisChris

Duidelijk verhaal :)
In dat geval vind ik 3 beter uitpakken dan 1. Omdat je het billboard wat beter ziet :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

svenG


Gaeje

eerste is mooi hoor, mooi contrast in haar gezicht, leuke blik.
Beetje overbelicht wel, zat dat in de originele ook, of is het met de bewerking gekomen?

2de is een beetje saai, contrastloos en er staat een stuk gezicht van iemand anders op (maar veel te weinig, of veel te veel...)

svenG

Hoi,

Bij de eerste foto zat de jongedame naast een raam waar net de zon op stond, met nabewerken kon ik met mijn beperkte knowhow weinig uithalen.

Bedankt voor de kritiek,daar kan ik wat mee,ben een beginner en ga in november pas op cursus.

Groetjes Sven

J.A.F._Doorhof

#1504
Een paar van de afgelopen dagen:

Sarina Kay
1.


2.


DJ Roy
3.


4.


En wat van de modellen :
5.


6.


7.


8.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Wat een verschil tussen het eerste en het tweede model, de eerste is extreem glad... Is dit de nabewerking? Zelfs de vingers van Sarina in het tweede plaatje zijn sprookjesachtig glad en zacht soepel.

Tweede dame heeft er plezier in;-).

Derde dame, rood is altijd goed, maar ook mooi verstild. Alleen wat moet ze overbrengen, verstilde verveling is het niet, noch ontspannenheid, want de houding is wat gespannen?

J.A.F._Doorhof

Sarina is geen model ;)
Ze wilde de foto's voor publicatie en eventueel een nieuw album, bewerking is voor mij op de grens maar was duidelijk verzoek en vastgelegd voor de sessie.
We gaan sowieso voor het nieuwe album een 2e serie maken met haar op locatie zoals het er nu uitziet.

De laatste is qua pose niet iets met diepere betekenis, hij is geschoten gedurende een workshop en vond de pose wel interessant, vandaar. Niet alles heeft een diepere betekenis ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

#1507







VlisChris

Die eerste is toch wel zwaar OVERverscherpt?
Als ik naar haar schoenen kijk, en het stuk boom dat van haar voeten naar links onder uit beeld wegloopt, dan zie ik daar een echt dikke laag die volgens mij alleen van verscherpen kan komen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

GTDesign

Ik schiet op 50 Mp, dus ik moet heel wat verkleinen, zal daar wel door komen.

J.A.F._Doorhof

Ik schiet met 80 en 33 :-) en heb er geen "last" van.
Verscherpings artifacts komen niet door verkleinen van MF, vaak zitten ze toch in je workflow, of in je verscherping bij downsizing.
Je kan daar mee spelen in de settings van Photoshop of een aparte plug in gebruiken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 19, 2011, 11:55:50
Ik schiet met 80 en 33 :-) en heb er geen "last" van.
Verscherpings artifacts komen niet door verkleinen van MF, vaak zitten ze toch in je workflow, of in je verscherping bij downsizing.
Je kan daar mee spelen in de settings van Photoshop of een aparte plug in gebruiken.

Ja tuurlijk, baas boven baas... :P

Foto 4 is een crop van een full body, heeft er duidelijk minder last van.
Zal wel aan mijn methode van verkleinen liggen, maar ik vind dat allemaal niet zo spanend. Als het orgineel maar goed is.


Gaeje

Quote from: GTDesign on May 19, 2011, 12:08:20
Ja tuurlijk, baas boven baas... :P

Zal wel aan mijn methode van verkleinen liggen,

tjah, je gaat in de leer bij Frank, dan ga je net hetzelfde soort foto's als hem produceren, dan moet je er ook tegen kunnen als hij er kritiek op heeft hé

GTDesign

Quote from: Gaeje on May 19, 2011, 12:43:49
tjah, je gaat in de leer bij Frank, dan ga je net hetzelfde soort foto's als hem produceren, dan moet je er ook tegen kunnen als hij er kritiek op heeft hé

Gelukkig zijn het niet dezelfde platen, ik hou gewoon mijn eigen stijl aan, anders zou het een saaie boel worden.
Verder klopt het dat ik wat basis heb gehad bij Frank. Maar waar lees jij dat Frank Kritiek op mijn foto's heeft ?

johan79

Ik vind de foto's van GT altijd heel erg mooi.

Hoe krijg je nu zoiets, komt dit nu omdat het een 50mp camera is? Of is hier een berwerking op los gelaten die ik nog niet snap.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Gaeje

kritiek op je manier van (ver)werken.

sorry voor mij is het allemaal hetzelfde, ik zie het verschil echt niet. (no offense)

GTDesign

Quote from: Gaeje on May 19, 2011, 14:25:51
kritiek op je manier van (ver)werken.

Maar waar schrijft Frank dat dan ?

sorry voor mij is het allemaal hetzelfde, ik zie het verschil echt niet. (no offense)

Dat vind ik dan vervelend voor je.


Gaeje

Geen probleem hoor, het is een htforum he, geen foto forum

VlisChris

Even wat anders dan de meestal geplaatste studio-foto's ;)
Daar heb ik weinig mee, persoonlijk wordt ik vrolijker van dit soort foto's. Gewoon pure koppen in hun eigen omgeving. Persoonlijk kan ik hele verhalen verzinnen bij zulke kopshots 8)


10052011_065 by Sauer Fotografie, on Flickr
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

heel mooi, vooral het lijnenspel van de bouwconstructie achter hem. (en blij dat het eens geen zee/strand/boot is)

beetje overgesatureerd naar mijn smaak, maar dat is duidelijk een keuze geweest

VlisChris

Quoteen blij dat het eens geen zee/strand/boot is

Oh, wees gerust, dat is procentueel gezien het minste deel van wat ik schiet ;) Heb er alleen altijd veel lol en plezier in, en het verkoopt ook nog ;) Dus ja, dan ga ik daar niet in minderen.

Quoteheel mooi, vooral het lijnenspel van de bouwconstructie achter hem
Thanx! Wat mij nog het meest aanspreekt is die droge humoristische blik in zijn ogen icm dat peukje ;)

Hij is inderdaad behoorlijk gesatureerd, maar dat is zelfs al afgezwakt tov de originele bewerking. Die was echt over the top.
Wanneer het eind resultaat opgeleverd wordt (boekwerk in oplage van 150 a 200 stuks)  zal die zeker wat minder heftig bewerkt worden. Foto moet wel een beetje in de gehele serie passen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ook op de crop zie je de verscherpings artifacts, kijk maar naar de haren.
Dat horen allemaal losse haartjes te zijn op een goede camera en hier zie je een "troep" van detail en verscherpings artifacts.

@Gaeje.
Als je het verschil niet ziet tussen beide dan heb ik medelijden voor je gezien het vak je uitoefent :D met alle respect natuurlijk.
Ik heb een totaal andere aanpak en eind resultaat.
Enige overeenkomst is dat er bij beide modellen gebruikt word.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 20, 2011, 09:35:27

@Gaeje.
Als je het verschil niet ziet tussen beide dan heb ik medelijden voor je gezien het vak je uitoefent :D met alle respect natuurlijk.
Ik heb een totaal andere aanpak en eind resultaat.
Enige overeenkomst is dat er bij beide modellen gebruikt word.


ik overdrijf een beetje natuurlijk, ik vind wat Gt produceert lijken op wat een aantal jaar geleden van jou kwam. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik geen enkele van jullie foto's nog lang bekijk eigenlijk. Elke keer als er een reeks gepost wordt scroll ik er snel door... Het is gewoon altijd hetzelfde, die modelletjes, die poses, dat gave huidje. Af en toe eens een decorstuk erbij in die studio.Of als je naar buiten trekt altijd dat day for night.

Ik weet dat je werk je gevoelig ligt, en zeg het niet om olie op het vuur te gooien, maar is gewoon totaal niet mijn tak van fotografie... En aan vele reacties hier op het forum te zien ik niet alleen.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat jullie zelf niet goed bezig zijn hé, begrijp me niet verkeerd.

J.A.F._Doorhof

Elke vorm van fotografie is persoonlijke smaak.
Als ik naar mijn markt kijk dan is het razend populair, vlieg de hele wereld over voor opdrachten en workshops dus wat dat betreft vind ik het wel goed :D.
Maar goed ik kijk liever naar modellen dan naar architectuur, toch zal ik NOOIT zeggen dat ik het niet mooi vind, zoals je zelf al aangeeft kunnen mensen daar namelijk aanstoot aan nemen omdat je feitelijk wel hun werk afdoet als niet interessant, een opmerking als "aan de vele reacties op het forum te zien ben ik niet alleen" gooit daar nog eens olie bij.

Nogmaals mij kan het aan mijn spreekwoordelijke "reet" roesten wat jij of andere ervan vinden, ik weet wat ik doe en ik ken mijn doelgroep. Maar hou wel even rekening met de "amateurs" die het voor de lol/hobby posten en hopen op een positieve reacties over hun "kindjes" is wel zo aardig :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

ik weet ook niet hoe het komt, maar ik vind me wel ergens in Christiaan z'n uitleg van mensen en hun verhaal. Koppen gewoon. Als ik die modellen van jullie zie, kan ik me daar moeilijk een verhaal bij voorstellen...
maar nogmaals, in zijn categorie zal het wel allemaal heel goed zijn