Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Interficior

#1375
Quote from: Koen K on December 21, 2010, 17:12:33
Wat is Glee?  :P
Volgens mij een-of-andere musicalteeveeserie.

1) Waneer komen de kleurtjes weer in je avatar? Ik werd er altijd vrolijk van.
2) Ikzelf zou het contrast veel hoger willen zien (black-key heet dat geloof ik). Dat heeft niet zoveel te maken met het schuifje maar meer met de lichtsituatie. Wellicht (als je een SB600+ hebt) kun je off-camera flitsen. Tenminste, je D70s kan het.

Edit: Zoiets dus, ook al een zelfportret (maar ik ben niet zo'n adonis als jij bent):

Take it or lease it

Koen K

1)  Na de kerst  ;D
2)  Mooie foto  :smile:  Ik begrijp wat je bedoelt. Vond hem zelf ook wat aan de contrast-arme kant. Rommelen met het contrast in de RAW-editor heeft wat dat betreft inderdaad weinig zin, tenminste niet als je het mooi wilt krijgen.

Ik heb momenteel alleen een normale flitser. Die heb ik ook gebruikt (met een t-shirt er overheen om het wat zachter te krijgen :laugh: ). Waardoor het dan ook een beetje aan de donkere kant wordt. In jouw foto had ik dan graag wat meer ruimte om je gezicht heen gezien. Dan was het m.i. visueel wat rustiger geweest.

Interficior

Quote from: Koen K on December 21, 2010, 17:43:48
Ik heb momenteel alleen een normale flitser. Die heb ik ook gebruikt (met een t-shirt er overheen om het wat zachter te krijgen :laugh: ). Waardoor het dan ook een beetje aan de donkere kant wordt. In jouw foto had ik dan graag wat meer ruimte om je gezicht heen gezien. Dan was het m.i. visueel wat rustiger geweest.
Je kunt klooien met aluminiumfolie en bij muren staat om je licht toch nog wat te "shapen". Anders kun je ook wel een keertje mijn flitskopje lenen als je wilt. :)

Meer ruimte om mijn gezicht heen? Zo rustig ben ik ook weer niet. :D

Deze foto is op een beetje aparte manier tot stand gekomen. Ik kijk er namelijk de spiegel in en ik heb een foto van de spiegel gemaakt van rechtsonder. Zonder liveview is dat toch nog even priegelen voordat je compositie een beetje fatsoenlijk is (was met prime lens).
Die ruis had ik er later ingepeuterd trouwens. Achteraf misschien beter niet kunnen doen maarja.
Take it or lease it

Koen K

Dat is wel gaaf, via een spiegel... Goed gelukt zo. Je ziet er ook niks van wat dat betreft.

Compositie bepalen is inderdaad een drama... En het is ook al niet makkelijk om een beetje fatsoenlijk op de foto te komen. Ik had iets van 12 foto's die mislukt waren en 1 die goed was  ;D

J.A.F._Doorhof

Erg druk op dit moment maar wilde toch weer wat delen :

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.



En deze is ook denk ik wel leuk :D
http://www.youtube.com/watch?v=6sSum9APq_4

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Leuk filmpje, maar wel (te) kort. :D

:clapping:

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Frank ik vind je laatste serie zo anders dan wat van jou gewend ben, is daar een speciale reden voor?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hoe bedoel je ?
Ik probeer altijd variatie aan te brengen, en dit is niet anders volgens mij, toch ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Quote from: rijstfj on December 23, 2010, 13:23:53
Leuk filmpje, maar wel (te) kort. :D

:clapping:

Leuk, inderdaad, maar zo zonder poedertje bevestigd ie wel het negatieve vooroordeel over big guys;-). Is dan ook flink zweten zo'n klus;-).

J.A.F._Doorhof

Joh, probeer jij eens te gaan staan in een situatie waar het 37 graden is met een luchtvochtigheid van over de 90% onder de bomen :D
Denk dat ook de niet big guys liters water verliezen.

Voor de goede orde, ik zweet eigenlijk nooit (tenzij ik veel sport zoals het hoort natuurlijk) maar daar heb ik echt liters verloren.
NIET normaal meer.
Was ook net in een hittegolf dat we daar filmde.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Ik zweet zeer makkelijk, kon vroeger dan ook aardig tegen de sauna, maar helaas is mijn lichaam daar inmiddels te slecht voor.

Madhouse

Leuk filmpje Frank, ook een zeer interessant onderwerp!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

eddy135

Quote from: Interficior on December 21, 2010, 17:35:24
Volgens mij een-of-andere musicalteeveeserie.

1) Waneer komen de kleurtjes weer in je avatar? Ik werd er altijd vrolijk van.
2) Ikzelf zou het contrast veel hoger willen zien (black-key heet dat geloof ik). Dat heeft niet zoveel te maken met het schuifje maar meer met de lichtsituatie. Wellicht (als je een SB600+ hebt) kun je off-camera flitsen. Tenminste, je D70s kan het.

Edit: Zoiets dus, ook al een zelfportret (maar ik ben niet zo'n adonis als jij bent):



Vind dit wel een geslaagd portret. :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Erik

Ik vind de laatse serie eigenlijk een stuk spannender dan ik van je gewend en eigenlijk, beter dus. :)
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2010, 19:23:25
Hoe bedoel je ?
Ik probeer altijd variatie aan te brengen, en dit is niet anders volgens mij, toch ?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Check voor de grap eens www.frankdoorhof.com/portfolio dan zie je een beter overzicht als wat ik hier deel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

celerontje

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 23, 2010, 19:23:25
Hoe bedoel je ?
Ik zou zeggen softer licht/ietwat soft focus i.p.v. hard en haarscherp.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

peterrr

Leuk/mooi gedaan die Freeze`s

Mooie Foto`s weer

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Erik

#1393
 
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 25, 2010, 16:24:35
Check voor de grap eens www.frankdoorhof.com/portfolio dan zie je een beter overzicht als wat ik hier deel.
Geeft me inderdaad een heel andere indruk :)
Zitten erg mooie series tussen, eentje van new york zou ik ooit nog wel eens uitvergroot willen ophangen ergens.
Valt me ook op dat de foto's op je eiegen site toch iets beter uitkomend an op dit forum. Foto's die ik er vroeger minder vond zien, komen daar er stukken beter uit.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Zwarte achtergrond vs witte achtergrond.
Mijn werk is vaak redelijk contrastrijk en doet het gewoon veel beter op een donkere achtergrond.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Bewuste keus om dan toch geen rand erom heen te plaatsen? Als ik zeker wil weten dat het contrast er goed uitkomt wil ik een enkele keer toch nog opteren voor een zwarte rand om mijn foto.
Niet altijd mooi, maar je foto kan er wel mooier door uitpakken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

beatbrother

Voor een event dat ik deed heb ik wat fotos gemaakt van enkele deejays.


Roger Black


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

beatbrother

Hier nog 1 die ik vorig jaar had gemaakt.