Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Interficior

Quote from: Audiofiel on December 13, 2010, 17:04:44
Hier nog een onbewerkte, naturel foto... ;) ;D
Nou, ze is anders behoorlijk bewerkt hoor. :D

Leuk, die Gemini's op de achtergrond trouwens. :P
Take it or lease it

Audiofiel

Quote from: Interficior on December 13, 2010, 17:14:31
Nou, ze is anders behoorlijk bewerkt hoor. :D

Schminklol ;D

QuoteLeuk, die Gemini's op de achtergrond trouwens. :P

Finishing Touch. De speakers waar zij niet aan komt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Quote from: Audiofiel on December 13, 2010, 16:39:42
Heerlijk! Eindelijk weer een gewone, onbewerkte, normale mensen foto! :pompom:
Thanks!

Ik vind hem echt gaaf geworden. Het enige wat ik heb gedaan is de onderkant een beetje eraf geknipt. B&W foto's hebben mij altijd al erg aangetrokken maar ook in 'actie' is B&W gaaf!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Stef_s

#1353
Quote from: TheSpeedSkater on December 13, 2010, 13:33:18
Airtime....!


Vind deze foto zekers geslaagd  :clapping: en weer eens lekker origineel.. ben het er mee eens om hier en daar het effect van plastic weg te poetsen.

TheSpeedSkater

Quote from: Stef_s on December 14, 2010, 14:51:04
Vind deze afbeelding zeker geslaagd  :clapping: en weer eens lekker origineel.. ben het er mee eens om hier en daar het effect van plastic weg te poetsen.
Ben geen photoshop kenner, iemand die het verschil kan laten zien?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Koen K

#1355
In dit geval zijn het de kleine imperfecties die doen vermoeden dat de foto volledig 'naturel' is. Een foto als deze die met Photoshop bewerkt zou zijn was waarschijnlijk ontdaan van enkele vlekjes en dergelijke.

Je kunt - gluren naar de EXIF-gegevens uitgesloten, en zelfs dan nog - nooit zeker zijn dat een foto onbewerkt is. Er zijn nu eenmaal, als je Photoshop goed gebruikt, geen eenduidige kenmerken die erop wijzen dat een foto bewerkt is. Je ziet het dan ook eigenlijk alleen aan foutjes óf aan een onwaarschijnlijk hoge mate van perfectie. Voor de rest blijft het altijd een hoop giswerk. Het internet staat vol met kansloze discussies over of een foto wel of niet bewerkt is. Minder interessant is haast onmogelijk  ;D

Uiteindelijk gaat het om een mooi resultaat. Wat mooi is varieert uiteraard per persoon, maar persoonlijk kan ik zowel de perfect gladgepoetste eye candy als de wat ruwere foto's waarderen. Ze hebben elk hun toepassingsgebieden  :laugh:

EdoE

Quote from: TheSpeedSkater on December 14, 2010, 14:56:45
Ben geen photoshop kenner, iemand die het verschil kan laten zien?

Moet je het origineel even mailen.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Hootie

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

TheSpeedSkater

#1359
Als vergelijk even het origineel hieronder..

Wel wat strakker zo Hootie!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Hootie

#1360
Poging 2
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

EdoE


Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Audiofiel

Ik vind hem zo wel heel erg dichtlopen, eerlijk gezegd. En op die eerste versie lijkt het alsof er minder dynamiek is overgebleven in de wolken en bergen. Heb je de Levels aangepast of alleen de helderheid?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

EdoE

De tweede heeft inderdaad black crunch, da's jammer.

Interficior

Misschien kijk ik er op een rare manier naar, maar zijn jullie nu de opspattende sneeuwvlokken, die juist voor actie zorgen, aan het wegshoppen?

Wat lens flare weghalen snap ik nog wel.
Take it or lease it

VlisChris

Inderdaad, ik vind de nabewerkingen ook beiden een achteruitgang.
Juist die opspattende sneeuw maakte het een leuke foto. Net als dat er voldoende definitie in die persoon zichtbaar was wat volkomen weg is bij poging twee.
Ik kan me die vlekjes onderin beeld in de bergen goed voorstellen dat je die weg wilt hebben omdat dat niet echt mooi of bedoeld is. Maar die opspattende sneeuw enz maakt de foto juist imho.
Leuke pogingen maar niet geslaagd in mijn ogen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ivo1986

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  7, 2010, 20:51:53


Stephanie
8.

9.

MvrGr.
Frank

Hè voor het eerst dat ik een bekende tegenkom in dit topic.
Doet ze het een beetje goed?

J.A.F._Doorhof

Zeer zeker, al een paar jaar trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign


rijstfj

De bovenste twee geven een leuke kertstemming, mooi.

Koen K

#1371
Een zelfportret... Best spannend om te posten eigenlijk  ;D

Wat vinden jullie ervan?


rijstfj


CoSo

dacht eerst dat het foto uit Glee was

Koen K