Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

esre

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 18, 2010, 21:47:47
Hierbij een selectie van de foto's die ik gemaakt heb gedurende een workshop die ik gegeven heb in Coventry op 16 Juni.
De lokatie was het Chase Hotel in Coventry.

Modellen : Maria, Kayleigh
MUA : Shan

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


MvrGr.
Frank


foto 1 is heel mooi net een engeltje.

J.A.F._Doorhof

@Bant,
Het verschilt per serie.
Zoals omschreven was deze serie geschoten gedurende een workshop die ik heb gegeven in Engeland.
We zijn nu bezig met een tour door Engeland wat betekend dat ik nagenoeg elke 4-5 weken een paar dagen in Engeland ben om workshops te geven en seminars op de Photovision Road show.

Voor mij is een groot gedeelte van het foto werk wat je ziet dus in enige vorm commercieel.

ECHTER....
Om een goed portfolio te houden zul je soms ook zogenaamde TFP's moeten doen (Time For Print), of wel zoals jij het wilt noemen hobby projecten.
Feitelijk is dat echter niet zo (tenminste niet voor mij), juist die TFP's zijn vaak hard werken omdat je elke keer weer wat nieuws wilt neerzetten, het heeft geen zin om elke keer dezelfde soort setting te maken met een ander "poppetje".

Mijn werk bestaat uit een combinatie van het Home Theater binnen ITC (samen met Annewiek) en fotografie.
Ik heb daardoor werkweken van tussen de 70-80 uur en heb dus weinig zin/tijd/behoefte aan hobbymatig fotograferen, aan de andere kant werk ik feitelijk binnen mijn hobbies, dus tja wat is hobby :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sqoda

Dat wat je in je vrije tijd doet......toch?  :eh:
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

J.A.F._Doorhof

Dan heb ik geen hobby, behalve film kijken en daarvan kijk ik er 2-3 in de week.

Grootste probleem is dat bij mij de scheidslijn hobby en werk totaal zoek is.
Ik fotografeer voor mijn beroep en ik ben met home theater/calibraties bezig voor mijn beroep.
Beide slokken enorm veel tijd op en passen onmogelijk in een 40 uurs werkweek.

Maar beide mag je ook zien als hobby bezigheid, als ik namelijk geen geld ermee zou verdienen zou ik het ook doen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sqoda

Nou als je alleen maar met werk bezig bent en dan ter ontspanning weer gaat "werken" dan val je volgens mij onder de catagorie Workaholic.

Maar.......zolang wij van je uitspattingen en ht/calibratie/etc werkzaamheden kunnen genieten, heb ik geen medelijde met je.   ;D


Nee serieus, van je hobby je werk maken en er jarenlang plezier en inspiratie aan beleven, dat is niet voor iedereen weggelegd. Super dat
het jou lukt. De meeste verliezen na verloop van tijd de fun eraan en missen het stuk ontspanning dat ze altijd uit hun hobby haalde.

Gr. Chris
HT: Sony STR-DG720, Pioneer DV-410V, SANYO PLV-Z3, Projecta, Humax, Popcorn A-110, Front Speakers: Zelfbouw, Surround: JVC, Sub: Sony

Stereo: Marantz PM 66SE, Marantz CD 67SE

GTDesign


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Frank ik zie iets vreemds op je platen wat ik niet thuis kan brengen met name foto 4 rechts onder zwarte strepen, een soort gedigitaliseerd beeld ?

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

GTDesign

Frank, de platen van Anja op DH hebben het ook.

J.A.F._Doorhof

Vreemd ik zie hier helemaal niets.
Wijs het eens aan op de foto aub.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

#1086
Quote from: J.A.F._Doorhof on June 26, 2010, 07:49:17
Vreemd ik zie hier helemaal niets.
Wijs het eens aan op de foto aub.


Ik zie ook niets hoor....(ik kijk op een gecalibreerd scherm)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

GTDesign

Hoi Frank,

Als je foto 4 neemt, het gebied recht onder, in de schaduw van het model.
Misschien heb ik de brightness van mijn monitor iets te hoog staan, maar dan is het duidelijk te zien.
Ik noem het maar...alle details zien in het laag... :D

Madhouse

#1088
Gé, misschien is je monitor wel gaar! Zelfs als ik de brightness omlaag of omhoog zet dan zie ik het nog niet. Mijn scherm is gecalibreerd met een spider pro.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

GTDesign

Quote from: Madhouse on June 26, 2010, 08:23:51
Mijn scherm is gecalibreerd met een spider pro.

Dat zal het wel zijn ja.... :D

Madhouse

Quote from: GTDesign on June 26, 2010, 08:26:49
Dat zal het wel zijn ja.... :D

Ik zette het er puur even ter info bij.....
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Moet je monitor zijn.
Heb hier 3 monitoren op mijn bureau en zelfs met de brightness op 100% zie ik geen vertekeningen.
Niet op de JPEGs online en niet op de full res versions.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Het kan ook zijn dat de schermen waarop jullie kijken het echte zwart niet aankunnen.
Zelf kijk ik op een gecalibreerde Eizo CG245 en ze hebben het hier ook beide.  ;)

J.A.F._Doorhof

Lacie 324 Adobe RGB monitor met hardware calibratie....
Probeer eens een andere monitor ?

Wat het kan zijn, als je een aRGB monitor calibreerd met een spyder of Xrite ZONDER gebruik te maken van de hardware tabel kun je blokvorming krijgen in de schaduw gebieden, door de hardware tabel te gebruiken (of wel de software die bij de monitor hoort) krijg je een hogere resolutie voor de calibratie en is dit probleem weg.

Als ik de Lacie bv calibreer met de eye1display (die erbij hoort) met de standaard eye1 software zie ik vreemde overgangen in het zwart, calibreer ik de monitor met de profiler software die bij de monitor hoort is dit weg.
Doe ik hetzelfde op de sRGB versie van de monitor heb ik dit probleem niet.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#1094
Heb het even getwitterd om te checken of meer mensen het zien.
Heb 1 reactie van iemand die banding ziet met firefox op windows 7.
Hij heeft het daarna gechecked met Safari en ziet dan minder problemen en met Opera helemaal niets.

Ik test het hier zelf met SnowLeopard en zie geen problemen op Safari, Firefox en Chrome.

Wat voor OS draai je op en welke browser ?

Heb een voorbeeld toegevoegd met de fill shadows of MAXIMAAL of wel totaal over the top.
De blokken die je ziet zijn dan normaal aangezien het een JPEG is natuurlijk, maar ook hier totaal geen strepen te zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Hoi Frank,

Op mijn HP zie ik het niet.

Maar let wel je informatie zit in de foto, dus het details in het zwart wordt op de foto goed weer gegeven anders was het niet zichtbaar.

Maar ach maak je niet druk, als je het niet ziet heb je er ook geen last van.  :D

J.A.F._Doorhof

Maak me er wel druk over want het is de presentatie van mijn werk natuurlijk en dat moet gewoon goed zijn.

Zoals het nu lijkt is het een probleem dat browser gebonden is, zie mijn reply boven die van jou.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

Alles goed hier op een gecalibreerde EIZO

GTDesign

Dit is wat ik zie maar dan overdreven natuurlijk.
Alles wat zwart is is dicht gelopen, het grijze zal pakweg 98% zwart zijn.
Echter die overgang is niet vloeiend en komt naar voren in blokken.


GTDesign

Heb voor de zekerheid effe een eigen foto genomen en dezelfde techniek toegepast.
Ook zwart wat is dicht gelopen.

Frank begrijp me goed het is geen aanval op je werk maar ik wil graag weten wat het is.