Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Helemaal correct, maar waarom zouden alle platen er hetzelfde uit moeten zien ?
Als fotograaf kun je je juist onderscheiden door een groot aanbod van stijlen te hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

@esre,
www.frankdoorhof.com/portfolio

Ik heb geen hoge resolutie files online staan, wel verkopen we afdrukken, digitale files eigenlijk nooit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

esre

Staan er volgens mij niet bij, het zijn foto's waar 1 of meerdere dames met een felle kleur verf worden ondergegooid.

J.A.F._Doorhof

Je bedoeld uit deze serie : ?
Met verf gooien heb ik nog nooit gedaan (staat wel op de planning, sterker alles hebben we er al voor).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

esre

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 12, 2010, 22:41:01
Je bedoeld uit deze serie : ?
Met verf gooien heb ik nog nooit gedaan (staat wel op de planning, sterker alles hebben we er al voor).

Yep serie gevonden,7 stuks  ;) is dat echt verf?

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 12, 2010, 22:27:24
Helemaal correct, maar waarom zouden alle platen er hetzelfde uit moeten zien ?
Als fotograaf kun je je juist onderscheiden door een groot aanbod van stijlen te hebben.

Je hebt er een bedoeling mee, maar die laat zich niet of moeilijk onder woorden brengen, lol. Als je een groot aantal stijlen tot je beschikking hebt, zit je niet vast in/aan één stijl en maak je dus iedere keer een keuze. Een bewuste, of half-bewuste keuze, of intuitief. Ik vraag dus verder, in plaats van te stellen dat iedere afbeelding er hetzelfde uit moet zien.

J.A.F._Doorhof

@Esre,
Dat is echte verf inderdaad.
We doen het het liefst met het echte spul natuurlijk. :D

@Donaldk.
De foto's zijn geschoten op een beurs gedurende demo's, dus van een echt concept kun je amper spreken :D
Daarnaast is het niet uit te leggen waarom je een bepaalde "look" kiest voor een bepaalde foto, het voelt gewoon goed en geeft je het gevoel zo hoort het of zo moet het, je kan tot in de eeuwigheid door filosoferen waarom, maar soms is er gewoon geen antwoord, deze belichting paste bij het beeld dat ik in mijn hoofd had, en dat beeld zie je in foto 1 :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen de Waal

Ik vind foto 1 wel mooi.
Wel jammer dat het zo'n vellenbijter is, want haar duim ziet er niet puntgaaf uit.


Jeroen.

esre

Quote from: J.A.F._Doorhof on March 13, 2010, 08:35:29
@Esre,
Dat is echte verf inderdaad.
We doen het het liefst met het echte spul natuurlijk. :D

@Donaldk.
De foto's zijn geschoten op een beurs gedurende demo's, dus van een echt concept kun je amper spreken :D
Daarnaast is het niet uit te leggen waarom je een bepaalde "look" kiest voor een bepaalde foto, het voelt gewoon goed en geeft je het gevoel zo hoort het of zo moet het, je kan tot in de eeuwigheid door filosoferen waarom, maar soms is er gewoon geen antwoord, deze belichting paste bij het beeld dat ik in mijn hoofd had, en dat beeld zie je in foto 1 :D

fotoshoppen doe je niet volgens mij want haar rechteroog bevat 2 miniscule rode puntjes.

H B

Quote from: esre on March 13, 2010, 10:45:11
fotoshoppen doe je niet volgens mij want haar rechteroog bevat 2 miniscule rode puntjes.

Goed kijken, dat is verf op haar wimpers

J.A.F._Doorhof

correct dat zijn haar wimpers.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

John03

Quote from: Madhouse on February 18, 2010, 08:22:27
Why not?


Bij deze een foto van mijzelf  :P  (geen lachende  ;D)

John.

VlisChris

#987
Ok dan, een foto (of meer snapshot) net geschoten om te kijken of alles werkt.
Drie keer raden waar die geschoten is ;)  
Uiteraard lekker onoplettend geweest. Camera op F11 instellen, en licht meten op F8.... ::) Maarja, daarvoor hebben we photoshop.
Nu lekker oefenen om leuke portretten te schieten op lokatie.

edit
Foto op verzoek van mijn vriendin weer verwijdert :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Erg druk gehad, maar toch een dagje gepakt voor iets wat we al een tijdje wilde uitvoeren.

Model : Melissa Houben
MUA : Linda Rutgers (beautyfx)
Assistent : Wendy Appelman
Fotograaf : Frank Doorhof

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ghosty J

Zijn weer mooie foto's Frank!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Wuppy32


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


GTDesign


GTDesign


GTDesign


J.A.F._Doorhof

Op 24/25/26 April zijn we in New York geweest om achtereen volgend een seminar en 2 workshops te geven. Aangezien de workshops volledig uitverkocht waren had ik zelf veel minder tijd om te schieten dan ik gehoopt had, maar heb toch wel een paar favorieten die ik via deze post wil delen.
Er volgt nog een post van een losse fotoshoot die we gaan hebben.

Team :
MUA : Monique
Models : Sheila, Oksana, Olga, Analise
Styling : Monika

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


10.


11.


12.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbert54

hele mooie foto's Frank. en Mooiere achtergrond kun je imho niet bedenken dan New York
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

peterrr

Ha..Ik dacht " fotoshoot N.Y." er zal wel een waterton voorbijkomen bewust of onbewust. ;D.

Ver weg of niet nummer 10 en nummer 4 vind ik weergaloos (4= prachtig klassiek gelaat)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

donaldk

#999
Inspired by Ionesco en JB.