Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Koen K

Waar je precies onder kunt kijken  :laugh:

J.A.F._Doorhof

Van dit weekend.

Model : Christianne
MUA : Linda Rutten (beautyFX)
Assistent : Wendy Appelman
Fotograaf : Frank Doorhof

1.


2.


3.


4.


5.


6.


aan het eind van de sessie een beetje lol gemaakt met wat dingen uit het "Doorhof museum"
7.


8.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hootie

Erg mooi Frank.

Wil je iets vertellen over de belichting van foto 1. Die is wel bijzonder mooi. Hoe heb je dat gedaan?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

J.A.F._Doorhof

#803
simpelweg 1 flitser met reflector/grid goed neergezet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  2, 2010, 08:07:29
simpelweg 1 flitser met reflector/grid goed neergezet.

Hij had van mij iets hoger gemogen... ;)

Hootie

Quotesimpelweg 1 flitser met reflector/grid goed neergezet.

`Simpelweg` ............explain it to me like I´am a six year old

Waar staat de flitser en waar staat de reflector-grid?
Hoe kan het dat er zoveel donker is terwijl je wel een flitser gebruikt?

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

GTDesign

Als je naar de schaduwen kijkt kun je zien waar de flitser stond, rechts achter het model ietjes onder oorhoogte.

J.A.F._Doorhof

Iedereen zal hem anders neerzetten ik wilde hem daar hebben...
:D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign


Robbert54

vind het een verschrikkelijk model maar wel een erg mooi belichtte foto. mooie effect. (heb er weing verstand van dus kan niet echt zeggen wat ik er zo mooi aan vind) maar vind de foto wel mooi.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

J.A.F._Doorhof

@GT,
Zet er even een opmerking bij dat het niet geschikt is voor alle kijkers.
NSFW.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

#811
Ik vond zijn vorige model (met dat wilde haar) .... knapper, maar smaken verschillen.
Des ondanks; mooie foto. ;)

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  5, 2010, 08:32:20
@GT,
Zet er even een opmerking bij dat het niet geschikt is voor alle kijkers.
NSFW.

Excus Frank, had hem al extra met een linkje erop gezet. Mooi hé een Hasselblad... :D

@Vampire dat mag je natuurlijk altijd denken maar uit respect naar het model toe zou ik nooit zo'n uitspraak plaatsen.

Madhouse

Quote from: GTDesign on February  5, 2010, 12:22:22
Excus Frank, had hem al extra met een linkje erop gezet. Mooi hé een Hasselblad... :D

@Vampire dat mag je natuurlijk altijd denken maar uit respect naar het model toe zou ik nooit zo'n uitspraak plaatsen.

Ik had al NSWF er voor gezet voor je  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Ik haal hier geen hasselblad uit.
JPEG op webformaat, geen diepte in de opstelling (afstand model achtergrond).
Dus niet direct een foto om het verschil te zien.

Sowieso ben ik niet zo Hasselblad minded, vind het doodzonde dat ze een gesloten systeem hebben gekozen.
De kwaliteit van bv een Leaf achterwand is een flink stuk beter dan de Hasselblad op huidstinten en scherpte.
En ik wil niet altijd met de zware leaf shutterlenzen rond lopen.
Het Mamiya systeem lokt me meer omdat je er alle achterwanden op kan zetten en je kan nog op film schieten, tevens zijn de lenzen een STUK lichter en qua kwaliteit soms beter, soms gelijk, soms iets minder (ligt allemaal HEEL dicht tegen elkaar).

Beide mooie systemen maar mijn voorkeur ligt bij een Phaseone/Mamiya camera met een Leaf achterwand.
Vooral die laatste trouwens, body maakt me niet zo heel veel uit, zou best een Hasselblad body met de Leaf willen hebben maar goed dat kan dus niet meer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jeroen de Waal

Waarschijnlijk kom ik onder een steen vandaag maar wat betekend NSWF?

Daarnaast snap ik niet dat GT schrijft dat je uit respect voor het model niet dergelijke uitspraken als Vampire mag doen. Mogen modellen dan alleen maar horen hoe mooi ze zijn?
Ik vind het model namelijk ook niet om aan te zien en ze heeft een voor mijn gevoel erg arrogante uitstraling.


Jeroen.

Koen K

NSFW = Not Suitable For Work  ;)

Jeroen de Waal

Oké weer iets geleerd, bedankt.  ;)


Jeroen.

GTDesign

Quote from: Jeroen de Waal on February  5, 2010, 13:12:54
Waarschijnlijk kom ik onder een steen vandaag maar wat betekend NSWF?

Daarnaast snap ik niet dat GT schrijft dat je uit respect voor het model niet dergelijke uitspraken als Vampire mag doen. Mogen modellen dan alleen maar horen hoe mooi ze zijn?
Ik vind het model namelijk ook niet om aan te zien en ze heeft een voor mijn gevoel erg arrogante uitstraling.


Jeroen.

effe goed lezen...

Jullie mogen roepen wat jullie willen...IK zou uit respect nooit zo'n opmerking plaatsen en Frank denk ik ook niet.

celerontje

Snap ik, ;)
Ik ben 't wel met Jeroen eens, maargoed, 't is en blijft smaak. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jeroen de Waal

Quote from: GTDesign on February  5, 2010, 13:29:27
effe goed lezen...

Jullie mogen roepen wat jullie willen...IK zou uit respect nooit zo'n opmerking plaatsen en Frank denk ik ook niet.

Ik heb het goed gelezen. Maar dan blijft het nog zo dat een model alleen maar goede dingen moet horen, want als je negatief over het model denkt moet je het uit respect niet zeggen (tegen haar).
Ja de waarheid kan hard zijn en er zullen genoeg mensen zijn die haar geweldig vinden, maar ik vind van niet.


Jeroen.

Robert Toet

#821
Het gaat er meer om dat het sowieso niet zo heel netjes is om mensen als verschrikkelijk te classificeren. Een model neemt in principe een groter risico dat mensen iets van haar vinden door op een foto te gaan staan dan iemand anders. Maar op een forum als dit, waar wellicht een aantal amateurmodellen zitten die het gewoon leuk vinden om gefotografeerd te worden, kun je die opmerking, gewoon uit fatsoen, ook achterwege laten. Jij vind het toch ook niet leuk als ik commentaar ga geven op het gezicht op jouw avatar ;) (let op de knipoog he!)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

voordat ik deze mevrouw los laat op jullie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

#824
 :laugh:

Die vind ik grappig  :blink:

Leuk gedaan. Een verknipte versie van Alice in Wonderland.

De contrasten / kleuren in deze foto vind ik erg mooi.  ;)