Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

scanner ?
Befaamde kreet ? (why fake it when you can create it bedoel je ?)

Beetje vage reacties, geef duidelijk aan het dat photoshopbased werk is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

@frank

ik vind die eerste wel leuk. ik heb ook al elders op internet mooie dingen gezien met die overlay textures en zou er zelf ook wel eens mee aan de slag willen, maar is er nog niet van gekomen

J.A.F._Doorhof

textures zijn redelijk leuk om mee te experimenteren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

ja, maar ik wil er dan ook niet een hele hoop van internet halen. ik wil ze zelf geschoten hebben (tis een beetje een principe ding maar tzit nu zo in mijn hoofd)
dus ik denk eerst maar eens een collectie aanleggen, en daarna aan de slag.

Het leuke is wel dat je je bestaande catalogus kan gaan herbekijken door te zien wat zou werken met textures

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2009, 10:21:22
scanner ?
Befaamde kreet ? (why fake it when you can create it bedoel je ?)

Beetje vage reacties, geef duidelijk aan het dat photoshopbased werk is.

Die eerste ziet er uit als een slechte scan. Zo verwassen en voorzien van een fletse laag dat ik grap dat zelfs (tegen de) 20 jaar terug (Windy City BBS, in de Windy City, was tot aan de opkomst van WWW en ISPs midden jaren 90, een befaamde bron van plaatjes, het logo kwam je overal tegen op gescande afbeeldingen), je een slechte scanner (de laatste jaren zie je ook wel de term scanmaster) zou worden gevonden als je zulke vage plaatjes zou verspreiden;-).

Duh, photoshop, dat had ik echt niet ober het hoofd gezien hoor en anders zou je een super demasker zijn geweest, want er is geen printstructuur in je 'scan' te vinden;-).

GTDesign


reza

Die laatste foto vind ik wel mooi Ge.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

donaldk

Rood met zwart is een mooie klassieke combinatie, jammer allen dat het grootste deel van het zwart, onderste helft, dichtloopt en je een donkere vlek ziet. Dus bijna geen diepte, terwijl die juist in de pose zit.juist

Natuurlijke nageltjes? Dat is altijd aan te moedigen.

GTDesign

Quote from: donaldk on October  8, 2009, 23:05:44
Rood met zwart is een mooie klassieke combinatie, jammer allen dat het grootste deel van het zwart, onderste helft, dichtloopt en je een donkere vlek ziet. Dus bijna geen diepte, terwijl die juist in de pose zit.juist

Natuurlijke nageltjes? Dat is altijd aan te moedigen.

Ik denk dat je monitor niet helemaal goed staat, haar linker laars moet je namelijk nog kunnen zien.

donaldk

De linkerlaars kan ik hier nog net zien, van de rechter bovendij bijna alleen wat contouren.

Madhouse

#535
Quote from: donaldk on October  9, 2009, 01:01:04
De linkerlaars kan ik hier nog net zien, van de rechter bovendij bijna alleen wat contouren.

Hier het zelfde op een gecalibreerd scherm.

@Gé, de 1e foto vind ik niet mooi, veels te flets. De 2e daarintegen wel een geweldige plaat!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

er is wel nog afscheiding te zien maar er had meer licht op het zwart gemogen.
Ook hier loopt het in de kleding en de laars dicht, maar je ziet hem niet in de achtergrond verdwijnen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2009, 09:13:39
er is wel nog afscheiding te zien maar er had meer licht op het zwart gemogen.
Ook hier loopt het in de kleding en de laars dicht, maar je ziet hem niet in de achtergrond verdwijnen.


Ik kan hem in cameraRAW een stuk opentrekken dan worden de details meer zichtbaar. Maar meestal gebruik ik de plaat zoals die geschoten is met het gemeten licht.
Ik denk ook dat ik bij dit soort platen tegen de grens zit wat de camera aan kan. Met jouw middenformaat Frank zal dit wat makkelijker zijn.

J.A.F._Doorhof

Dat is een misvatting want ik maakte dit werk en extremer ook al met de 5d.
Je kan een reflector gebruiken of een hele lichte kicker om het op te helderen. Als je goed uitlicht kan dat nagenoeg onzichtbaar.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hamond

Ik doe mee :-)  Leuk topic!!!!

Wat foto's van afgelopen tijd   (studiowerk doe ik nog niet zo lang... erg leuk leer proces!!)














J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hamond

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  9, 2009, 21:47:14
Mooi gedaan Hammond.

Thanx frank....
volgens mij kon je de meeste al van je blog :-)


Ps: ik snap echt niet waar jij de tijd vandaan haalt om zo actief op diverse fora/blogs te zijn...
en dat met 2 hobby's/passies/professie's.... .. erg  knap!!!  ik doe het je niet na!

celerontje

Quote from: hamond on October 10, 2009, 00:19:51
volgens mij kon je de meeste al van je blog :-)
Zijn jouw fotografiekunsten verleden tijd? :D
Kon is verleden tijd van het werkwoord kan. ;)
Jij bedoeld ''kende'' ;) :police:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

Van het werkwoord 'kunnen', 'kan' is eerste, tweede en derde persoon enkelvoud van 'kunnen'.

J.A.F._Doorhof

@Hamomd,
Het is soms inderdaad hard werken.
Fora doe ik tussendoor, en bij 1 van mijn activiteiten is wachten een vast onderdeel, dan heb ik dus wat tijd.
En ik heb weinig slaap nodig, gemiddeld 4-6 uurtjes en dan werk ik weer :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hamond

Quote from: celerontje on October 10, 2009, 00:38:42
Zijn jouw fotografiekunsten verleden tijd? :D
Kon is verleden tijd van het werkwoord kan. ;)
Jij bedoeld ''kende'' ;) :police:

Heh bah!!!!  je leek mij zo'n schappelijke kerel, maar nu blijkt dat je een internetforumtaalpurist bent!!!!! jakkie!!!  :tongue2:  :D
wuahahaha  :clapping:


Quote from: J.A.F._Doorhof on October 10, 2009, 08:16:51
En ik heb weinig slaap nodig, gemiddeld 4-6 uurtjes en dan werk ik weer :D

4 tot 6 uurtjes slapen?  dat trek ik echt niet dag in dag uit!!!
en dan heb ik niet eens een gezin ofzo  :wacko:

celerontje

Quote from: hamond on October 10, 2009, 11:10:45
Heh bah!!!!  je leek mij zo'n schappelijke kerel, maar nu blijkt dat je een internetforumtaalpurist bent!!!!! jakkie!!!  :tongue2:  :D
wuahahaha  :clapping:
Valt wel mee :D, maar als jij zegt dat je iets kon, zou je daaruit kunnen opmaken dat je het nu niet meer kan, wat erg zonde zou zijn. :nopompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

peterrr

Prachtige foto`s Hamond

Ik vind ze lekker "fris" van opzet zo zonder iets eromheen wat de aandacht zou moeten trekken.
Je let dan meer op het model.
Het 2e model vind ik echt een schat om te zien, lief koppie zo in de camera, zonder veel make up.

dus welkom en graag meer.

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

donaldk

Quote from: hamond on October 10, 2009, 11:10:45
Heh bah!!!!  je leek mij zo'n schappelijke kerel, maar nu blijkt dat je een internetforumtaalpurist bent!!!!! jakkie!!!  :tongue2:  :D
wuahahaha  :clapping:

Alleen bij internetforumtaalpuristen :coffee:.

Perfectionist

#549
We gaan nu weer naar de mensenfoto's en laten de taalpuristen voor wat het is (tenzij iemand natuurlijk een foto van een "taalpurist" heeft  ;)  :D)
Een beter forum begint bij jezelf.