Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2009, 16:04:00
Dan weet je het beter dan een zeer kritische jury die 2 foto's de eerste prijs hebben gegeven en 1 de 2e :D
Vergeet nooit dat een internet versie TOTAAL niet lijkt op de print out waar gewoon enorm veel detail meer te zien is.

En geloof me dat soort jury's zijn ZEER kritisch op photoshop werk, het is een wereldwijde competitie van Goldwell, met als prijs de bepaling van de trend voor 2010.

Ja natuurlijk weet ik het beter dan die jury...de rest van de inzendingen waren gewoon een stuk minder... :P

Ik zeg ook niet dat je plaat slecht is, integendeel zelfs, maar hij was een stukje mooier geweest als je alleen D&B had toegepast.


J.A.F._Doorhof

Dat doe ik voor al dit soort foto's alleen het workshop materiaal gaat sneller.
Maar nogmaals beoordeel niet een internet versie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 14, 2009, 17:21:41
Dat doe ik voor al dit soort foto's alleen het workshop materiaal gaat sneller.
Maar nogmaals beoordeel niet een internet versie.

Hoi Frank, een internet versie kan er ook goed uitzien, als je hem verkleint hoeft niet meteen de huid dicht te lopen.

Spacebass


donaldk

Quote from: GTDesign on September 14, 2009, 17:40:37
Hoi Frank, een internet versie kan er ook goed uitzien, als je hem verkleint hoeft niet meteen de huid dicht te lopen.

Zit toch aardig wat structuur in die huid van de dame op plaatje 2 en 3. Bovenarm zit vol met rooie puntjes en kijk eens naar de overgang van rood naar wit van arminzet naar borst.

GTDesign

Hoi Donald,

Ik had het ook over de eerste plaat, het geeft me een gevoel dat ik bij H&M voor het raam sta. (google en u vind etalage  :D)

Frank vat het niet verkeerd op, want je weet dat ik je werk respecteer. alleen kijk ik steeds kritischer naar platen.

BarcoCRT

Even los van de foto's, maar met zo een kanarie-kapsel win je als kapper dus een prijs?
(Dan ben ik ook weer even op de hoogte van de stand-van-zaken in die wereld.)
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

#357
Of zou Frank eindelijk een styliste hebben gevonden die weet hoe een airbrush werkt...

Die eerste plaat is inderdaad erg strak, maar Gé jij vond die tweede eigenlijk ook al iets te veel 'bewerkt', vandaar dat ik er nog eens naar tuurde.

Edit: lijkt me een fraai huidje, overigens. Redelijk blank.  :thumbs-up: Mooi wit is niet lelijk  :thumbs-up:, immers.

J.A.F._Doorhof

@Barco CRT,
Je moet eens kijken op www.frankdoorhof.com/portfolio dan zie je onder beauty/portrets wat van Twins Dalen, dan zie je een beetje dat het veel extremer kan :D

Of ik ermee zou lopen..... tja.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jimmy Conway


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign


R


donaldk

Gé heeft dit laatste plaatje zeker gescanned;-).

Ronin79

Mooie foto .... je buurmeisje ?   :P   ;D

GTDesign


Gaeje

#366
je zwarte achtergrond is te paars en te helder GT

Jimmy Conway

Je witte achtergrond is te zwart en te donker GT... :laugh:

GTDesign

Quote from: Gaetan on September 15, 2009, 22:47:06
je zwarte achtergrond is te paars en te helder GT

Ik schilder hem morgen wel metalic roze met witte stippen voor je... ;)

Gaeje

ik probeerde eigenlijk een beetje een comment te zoeken zoals die van jou op Frank z'n foto, maar de hint is niet echt duidelijk precies.

Tis natuurlijk allemaal persoonlijke smaak hé. als jij dat nu mooi vindt...

Tube-freak

Zo af en toe snap ik ook niet echt waarom je een etalage pop op de foto zou willen zetten, maar goed ieder zijn ding.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

@Tube,
Als je niet in deze markt werkt is dat ook moeilijk voor te stellen misschien.
Maar het gaat om het totaal plaatje en daarbij zul je toch vaak oneffenheden weg moeten werken, de vraag is HOE het gebeurt, vaak zie ik ook dingen waar ik het verschrikkelijk vind, internet versies zijn in 90% van de gevallen gewoon te soft omdat je fijn detail kwijt raakt.

Maar geloof me als je de foto's zoals ik ze net gepost hebt inlevert voor een wedstrijd zoals de Goldwell ZONDER photoshop werk dan eindig je ergens onderaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Ik zag maandag bij de Wereld draait door de belgische fotograaf stephan vanfleteren
Die snapt geloof ik ook wel hoe je een foto moet maken van mensen

http://www.stephanvanfleteren.com/

voorbeeldje:




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

beunky

Ik vind het een hele mooie foto, maar het is natuurlijk een heel ander soort fotografie dan waar Frank mee bezig is.
En ook aan deze foto zal het nodige geshopt zijn ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Tube-freak

Dit topic gaat toch over mensen fotos niet over Frank Doorhof fotos  :crazy:

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai