Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jimmy Conway

Quote from: LexiconLogan on August 12, 2009, 17:11:07
wat zit er hier op de hoek van de straat?

Ik vind hem meesterlijk... 8)

reza

Quote from: JeKa on August 12, 2009, 17:30:16
Die wordt gerund door dat blonde jongentje op de foto en die is nog maar 7.





Hahahahah ;D


Quote from: LexiconLogan on August 12, 2009, 17:30:49
Nou dat zal ik je vertellen, vroeger was het een stuk beter maar de laatste tijd is Ahmed terug naar Cairo en is het overgenomen door Jan en sinds Jan is het frituurvet niet meer vervangen...dus; niet best




hahhahaha ;D

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

GTDesign


beunky

Deze vind ik mooi, vooral de laatste vind ik erg mooi gedaan.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

donaldk

Opvallend hoe het zwart in het midden van het tweede plaatje volloopt;-). Zonder de druppels was het net een geabstraheerde serie zanduinen mooie glooiende ronde lijnen, dus.

Audiofiel

@GT: ik vind juist de eerste erg goed. Mooi abstract en toch ook weer niet. En lekker scherp, maar ook hele onscherpe delen. Mooie plaat! 8)

De andere twee platen doen mij niet zo veel. De tweede dame lijkt op deze foto een paar pondjes te zwaar en de derde vind ik weer wat nep overkomen... alsof het water weer is geshopt. Maar die eerste vind ik er met kop en schouders boven uitsteken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MartijnR

Quote from: Audiofiel on August 13, 2009, 17:48:42
@GT: ik vind juist de eerste erg goed. Mooi abstract en toch ook weer niet. En lekker scherp, maar ook hele onscherpe delen. Mooie plaat! 8)
Idd een heel mooie foto.

Quote
De andere twee platen doen mij niet zo veel. De tweede dame lijkt op deze foto een paar pondjes te zwaar en de derde vind ik weer wat nep overkomen... alsof het water weer is geshopt. Maar die eerste vind ik er met kop en schouders boven uitsteken.

Valt toch wel mee die paar pondjes te veel? Zou willen dat mijn vriendin........


Martijn

Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

spotmatic

Quote from: MartijnR on August 14, 2009, 11:02:02
Valt toch wel mee die paar pondjes te veel? Zou willen dat mijn vriendin........

Met vrouwelijke rondingen is niets mis inderdaad. Liever dit dan zo'n gratenpakhuis!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Robert Toet

QuoteValt toch wel mee die paar pondjes te veel? Zou willen dat mijn vriendin........

Hopelijk leest ze niet mee ;)

J.A.F._Doorhof

Geschoten gedurende de workshop van afgelopen zaterdag en vond deze wel weer de moeite van het delen waard.

Met dank aan :
Model : Cherelle
MUA/Styling : Georgina
Fotograaf : Frank Doorhof

Ik moet wel toevoegen dat ik een tegenstander ben van roken, maar dit soort foto's kan ik toch niet laten om te maken.


1.


2.


3.


4.


5.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Die Nubische Amazone plaat vind ik wel geslaagd. Die close-up erna viel m'n oog op het krakele in het plakaat op het rechteroog.

Spacebass

Een nubische amazone ???

Is dat uit de tijd dat Afrika en Zuid-Amerika nog aan elkaar vast zaten en de paarden van de Amazones vrijelijk over beide continenten konden ronddraven? ;D ;D



funniebunnie

Ik vind die 'fantasy' achtige vrouwen-in-rare-pakjes-met-maffe-makeup foto's van J.A.F._Doorhof echt totaal niet mijn ding. Technisch heel mooi ongetwijfeld, maar verder... Ik krijg altijd een beetje het idee dat het niet meer om de foto gaat maar eerder dat de fotograaf telkens héél graag wil laten zien wat ie zelf allemaal kan. Kan natuurlijk ook de bedoeling zijn. Ik hou meer van foto's uit het leven, uit de straat, realisme.

MartijnR

Quote from: Robert Toet on August 14, 2009, 13:00:15
Hopelijk leest ze niet mee ;)

Daar ga ik ook van uit. Verder kon ik aan de betreffende foto nu niet echt zien dat het model een paar pondjes te zwaar zou zijn.

Quote from: funniebunnie on August 18, 2009, 16:31:05
Ik vind die 'fantasy' achtige vrouwen-in-rare-pakjes-met-maffe-makeup foto's van J.A.F._Doorhof echt totaal niet mijn ding. Technisch heel mooi ongetwijfeld, maar verder... Ik krijg altijd een beetje het idee dat het niet meer om de foto gaat maar eerder dat de fotograaf telkens héél graag wil laten zien wat ie zelf allemaal kan. Kan natuurlijk ook de bedoeling zijn. Ik hou meer van foto's uit het leven, uit de straat, realisme.

Ieder zo zijn voorkeur lijkt me zo. Ik ben zelf niet zo van de glamourfotografie., wil niet zeggen dat het geen goed gemaakte foto's zijn.


Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Spacebass

Quote from: funniebunnie on August 18, 2009, 16:31:05
Ik krijg altijd een beetje het idee dat het niet meer om de foto gaat maar eerder dat de fotograaf telkens héél graag wil laten zien wat ie zelf allemaal kan. Kan natuurlijk ook de bedoeling zijn.
Bij foto's gaat het altijd om de fotograaf. Of dat nou is door de onderwerpkeuze of hoe het onderwerp in beeld wordt gebracht. (afgezien van eventueel door de opdrachtgever afgedwongen kaders)
Zelfs bij straatfotografie moet je maar net zien wat de fotograaf zag toen hij afdrukte. Daarnaast bepaald de straatfotograaf ook het kader en technische settings die de presentatie van de foto maken
zoals hij is. Dat sommigen dat verwarren met zomaar kiekjes maken is betreurenswaardig :(

QuoteIk hou meer van foto's uit het leven, uit de straat, realisme.
Je bedoelt die de suggestie wekken dat ze realistisch zijn neem ik aan? Alle foto's zijn stukjes echte geschiedenis uit het echte leven.
Frank's foto's zijn soms ook echt op straat gemaakt ;D

Of bedoel je meer candid achtige foto's waarbij de onderwerpen niet bewust de foto manipuleren (lees: poseren of anderzins bewust de aandacht proberen op te eisen?)


funniebunnie

Ojee, gevoelig onderwerp merk ik al weer :) Ik heb geen kennis van hoe goed of slecht een foto of compositie is, ik kijk slechts of ik iets mooi vind of niet. JAF_Doorhof's werk spreekt mij wat dat betreft niet aan, het doet mij teveel denken aan fantasieposters in van die giftshops, je kent het wel, een eenhoorn met een engel met een waterval op de achtergrond, liefst in blacklight :) daar doet het me steeds aan denken op 1 of andere manier. Niet het soort creativiteit wat mij iets doet.vGewoon niet mijn ding dus, dat is alles. En natuurlijk kan dit óók op straat gefotografeerd zijn, al hebben we het dan wel over een carnavalsoptocht, of iets in de Efteling ;)

beunky

Mwah, zo gevoelig is het onderwerp toch niet? Het is je goed recht om die mening te hebben. Sterker nog, de foto's van Frank doen mij meestal ook niet zo veel omdat het gewoon niet mijn smaak is.

Verder: wat SB zegt ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

celerontje

#292
Quote from: funniebunnie on August 18, 2009, 18:46:47
Ojee, gevoelig onderwerp merk ik al weer :) Ik heb geen kennis van hoe goed of slecht een foto of compositie is, ik kijk slechts of ik iets mooi vind of niet. JAF_Doorhof's werk spreekt mij wat dat betreft niet aan, het doet mij teveel denken aan fantasieposters in van die giftshops, je kent het wel, een eenhoorn met een engel met een waterval op de achtergrond, liefst in blacklight :) daar doet het me steeds aan denken op 1 of andere manier. Niet het soort creativiteit wat mij iets doet.vGewoon niet mijn ding dus, dat is alles. En natuurlijk kan dit óók op straat gefotografeerd zijn, al hebben we het dan wel over een carnavalsoptocht, of iets in de Efteling ;)
Ehhh, dat heet ''kunst'' ;)
Wees blij dat zo'n nuchtere Hollander als Frank zoveel fantasie heeft, want daar onbreekt het wel eens aan! ;)

Trouwens, met die ''rare pakjes'' verdienen de latex boeren en ''strakke stofjes'' producenten ook eens een leuk centje! :D

't Is is mijn smaak ook niet geheel, maar het zijn zeer goede foto's! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Spacebass

Quote from: funniebunnie on August 18, 2009, 18:46:47
Ojee, gevoelig onderwerp merk ik al weer :) Ik heb geen kennis van hoe goed of slecht een foto of compositie is, ik kijk slechts of ik iets mooi vind of niet. JAF_Doorhof's werk spreekt mij wat dat betreft niet aan, het doet mij teveel denken aan fantasieposters in van die giftshops, je kent het wel, een eenhoorn met een engel met een waterval op de achtergrond, liefst in blacklight :) daar doet het me steeds aan denken op 1 of andere manier. Niet het soort creativiteit wat mij iets doet.vGewoon niet mijn ding dus, dat is alles. En natuurlijk kan dit óók op straat gefotografeerd zijn, al hebben we het dan wel over een carnavalsoptocht, of iets in de Efteling ;)
Geef je alleen een iets minder romantisch beeld van "realistische" (straat)fotografie
mee ;D

funniebunnie

Ik begrijp wat je bedoeld Space. Doet me denken aan wat ik laatst ergens op tv zag, dat was een kunstenaar/fotograaf die beroemde sportfoto's (honkbal) als maquette nabouwde, en daar dan weer een foto van maakte, zag er heel mooi uit. Weet alleen niet wie het was.

Spacebass

Grappig! Die ken ik niet....weet je nog wanneer en waar het uitgezonden werd? Altijd  8) om te zien hoeveel werk sommige fotograferen/kunstenaars ergens in steken.
Ken wel een fotograaf uit de bbc fotografie serie die met maquettes een 2e wereldoorlog/jaren sfeer neer zet, compleet met gebouwen/kamers/poppen/kleding en accessoires en deze vervolgens fotografeert.
Ziet er ook heel mooi uit 8)


Spacebass


J.A.F._Doorhof

Hi,
Mijn foto's zijn voor 99,9% zoals ze geschoten zijn.
Vaak pas ik alleen de toning aan (neig nog altijd naar een voorliefde voor exotische film stocks) en word de huid iets bewerkt (de rest doet de visagie en licht).

Maar de settings zijn 100% echt, dus geen composities of photoshop, gewoon "goed" gebruik van licht.
Dat is even alles wat ik erover kwijt wil :D

Smaak is persoonlijk en niet erg, maar het zijn dus geen samengestelde foto's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P

Mijn dochter wilde weer eens niet op de foto...hup boekje ervoor en ik toch maar een foto gemaakt....Het lijkt wel opgezet maar is het niet...zie de hand en de hand op het boekje...