Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

3e vind ik erg apart Ge.
De andere niet echt mijn ding qua expressie/mond.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign

#176
Soms heb je een model voor de lens staan waar het gewoon moeilijk mee werken is. Je krijgt dan niet die expressie eruit die je graag zou willen.  :unhappy:

Overigens bij het uploaden ik zit toch nog altijd te klooien om de foto's over te brengen naar webformaat met de juiste scherpte en kleuren.
Het gedonder begint al met het omzetten van aRGB naar sRGB...

In full size zijn het heerlijke platen.





GTDesign

Quote from: spotmatic on July 24, 2009, 22:01:33
Dat harde en rauwe is helemaal jouw stijl, Gé. Ik kan niet zeggen dat het mijn smaak is, maar vind wel dat je er zorg aan besteedt. Wat vinden de dames in kwestie er zelf van?

Hoi Peter,

Eerlijk gezegd heb ik mijn stijl nog niet echt gevonden. Ik probeer telkens wel wat nieuws uit, maar zelf ben ik niet echt fan van een ruis in een foto zoals op 3. Echter toch even proberen.

Morgen ga ik totaal iets anders neerzetten. Zo heb ik vandaag alvast een zwembad in mijn studio opgezet compleet met sproei installatie... :D

Frank, ik denk wel dat je de platen van Mark de Roo kent ?




GTDesign

Quote from: donaldk on July 24, 2009, 22:14:25
Die tattoo dame, die ene waar de bij het gele strandjurkje en de (photoshop)mistfilter horende, grote kleurige bloem in het haar, ontbrak, komt toch weer iedere keer terug. Zal toch niet puur rehash van een sessie zijn;-).

Zorg en aandacht zie je zeker terug, plaatjes zijn van een niveau waarbij we kunnen klagen over kleine stylingzaken, als halspositie, make-up, spanning in de houding of blik, enzovoorts.

Dat is niet zo gek Donald, ze werkt binnen mijn bedrijf...en ze is mijn vast model bij het geven van workshops.


donaldk

Quote from: GTDesign on July 25, 2009, 00:47:54
Hoi Peter,

Eerlijk gezegd heb ik mijn stijl nog niet echt gevonden. Ik probeer telkens wel wat nieuws uit, maar zelf ben ik niet echt fan van een ruis in een foto zoals op 3. Echter toch even proberen.

Morgen ga ik totaal iets anders neerzetten. Zo heb ik vandaag alvast een zwembad in mijn studio opgezet compleet met sproei installatie... :D

Frank, ik denk wel dat je de platen van Mark de Roo kent ?


Je vondt het eerdere commentaar over je spetters vervelend;-).

J.A.F._Doorhof

Ik weet niet zo wat Mark de Roo er mee van doen heeft ?
of ik mis wat ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: GTDesign on July 25, 2009, 00:32:35
gens bij het uploaden ik zit toch nog altijd te klooien om de foto's over te brengen naar webformaat met de juiste scherpte en kleuren.
Het gedonder begint al met het omzetten van aRGB naar sRGB...

In full size zijn het heerlijke platen.


niet om te stoken (in NL: te stangen) maar een goeie foto blijft toch een goeie foto. srgb, argb, Full size of verkleind... Dat zou de eerste impressie van de foto niet ZO hard mogen veranderen dat de kijker er ineens HELEMAAL anders over denkt...

Arno P

#182
Ge, daar zitten een aantal erg mooie platen tussen...compositie en uitstraling...spannend om te zien en geen "vlakke" blik...
Die roze is idd een worsteling...maar die erna is weer spot-on wat mij betreft

GTDesign

Quote from: Gaetan on July 25, 2009, 09:03:39
niet om te stoken (in NL: te stangen) maar een goeie foto blijft toch een goeie foto. srgb, argb, Full size of verkleind... Dat zou de eerste impressie van de foto niet ZO hard mogen veranderen dat de kijker er ineens HELEMAAL anders over denkt...

Jawel Gaetan dat maakt heel veel uit.

Ik neem aan dat jij ook liever een film bekijkt op een goede scherpe gecalibreerde beeldweergever ?

J.A.F._Doorhof

Model : Irma

Canon 5DMKII / 70-200 f2.8 IS L
1.


2.


645AFD/III with Leaf Aptus back / 105-210AF
3.


4.


5.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Arno P


donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 25, 2009, 08:38:02
Ik weet niet zo wat Mark de Roo er mee van doen heeft ?
of ik mis wat ?

Op markderoophotography.com zie ik allemaal plaatjes van modellen met echte waterspetters, niet de neppers waarvoor Gé eerder op zijn falie kreeg. Zou ie daarom een badje en sprinkler hebben geregeld...

Gaeje

Quote from: GTDesign on July 25, 2009, 10:37:15
Jawel Gaetan dat maakt heel veel uit.

Ik neem aan dat jij ook liever een film bekijkt op een goede scherpe gecalibreerde beeldweergever ?

jaja, tuurlijk maakt het wat uit, ik ga niet zeggen dat het niks uitmaakt. maar een foto gaat er niet fundamenteel anders door worden hé. als hij goed is zal hij zeker beter overkomen, maar als hij slecht is, blijft het gewoon slecht.

je geniet van je film ook meer op blu ray dan op dvd, maar het wordt er geen betere film door

J.A.F._Doorhof

Probleem is inderdaad dat een foto een emotie moet overbrengen, en natuurlijk is dat in het groot beter, maar feit blijft ook in postzegel formaat moet de foto sterk zijn/blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

dat bedoelde ik inderdaad een beetje

Jimmy Conway

Ik vind groter niet per definitie altijd beter met fotografie.
Het bepaalt namelijk ook de afstand tussen de foto en de kijker.
Grote foto's zijn meer 'in your face' terwijl kleinere foto's bijvoorbeeld meer intimiteit kunnen hebben.
Je merkt dat goed in musea tussen verschillende exposities.

GTDesign

#191
De shoot van vandaag, alvast 1 plaat...en een crop.




Arno P

Die arme modellen hebben bij jou toch heel wat te doorstaan... ;D

spotmatic

Quote from: Arno P on July 25, 2009, 18:55:22
Die arme modellen hebben bij jou toch heel wat te doorstaan... ;D

Ik heb eerder te doen met Gé, die tegen al dat moois moet aankijken!  ;D

Ik ben wel benieuwd naar de rest.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

De crop is beter, geen groenverkleuring noch een buisje dat alles naar beneden trekt.

GTDesign


GTDesign


GTDesign


GTDesign


Madhouse

Ik ben niet zo heel erg fan van dit soort foto's maar die 3e vind ik echt brilliant! Wat een super moment zeg  :smile:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub