Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

GTDesign

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 20, 2009, 00:01:01
wereldplaten zal voor iedereen wat anders zijn.

Voor mij zijn dan :
Erwin Olaf
Douglas Bizarro
David Lachapelle
GT Design

Maar volgens sommige zijn die allemaal overshopt, over the top, en downright kitsch.

Tja........ smaak he :D


Dank je Frank, dat siert je  :P.
Uit die vorige serie van je met die koeltorens, kun je mij vertellen hoeveel vermogen er nodig is om het daglicht en zon te overpoweren ?

J.A.F._Doorhof

Op locatie gebruik ik 1100Ws maar met een maxispot dat geeft me op ISO25 ongeveer f16 om mee te werken op een redelijke afstand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

#152
Quote from: J.A.F._Doorhof on July 20, 2009, 08:30:10
en vind ik dat ik elke dag mijn beste foto ooit maak...... maar goed dat is normaal denk ik :D

Ik zou willen dat ik dezelfde positieve houding kon hebben als jij  O0

edit: over mijn eigen werk om misverstanden te voorkomen ;D

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

GT zat er ineens tussen met zijn grappen en grollen ;D ;)

donaldk

Quote from: Spacebass on July 20, 2009, 02:18:19
Is dat iets bijzonders dan? Elke zaterdag staat er in de volkskrantbijlage een interview met foto's gemaakt door Erwin Olaf met er expliciet bij vermeld
"Beeldbewerking Magic Group". Dat is niets nieuws onder de zon. Er zijn tal van fotografen die vroeger ook al anderen inschakelde om hun foto's te ontwikkelen (EN dus ook bewerkten!) en
af lieten drukken. Nu gebeurd dat digitaal...swa. (Bij film is dat de normaalste zaak van de wereld trouwens) .

Nee mensen vinden dit werkt te geshopt, aldus Frank. Niet verwonderlijk als het een producten zijn van een duo bestaande uit een graphic designer en fotograaf. Als ze dan ook nog eens hebben geinvesteerd in de opleiding van retoucheerders, dan blijkt ook daar uit een waardering voor het 'shoppen', die andere artiesten niet hebben. Als een andere fotograaf met te geshopt uitziende producties dan ook bij ze aanklopt blijkt daaruit dat die ook een hoge waarde hecht aan postproductie, aka shopen. Bewuste styling raakt Frank positief en anderen negatief.

Spacebass

Ik denk dat er op het hoogste niveau van welke discipline dan ook, je altijd met bewuste styling te maken hebt.
Dat men het niet altijd herkent of zich eraan stoort is een tweede ;D

Maar gewoon een vraagje:
De opdrachtgevers van de genoemde heren fotografen staan in de rij voor hun werk en betalen er grof geld voor.
Denk je dat die zich wat aantrekken wat een stel amateurs op een forum zeggen?

;D

donaldk

Mij hoor je er niet over, ik vind het alleen niet verwonderlijk dat mensen het erg gestyleerd vinden, dat is wat de makers zoeken, als ik zo'het interview met ze lees.

J.A.F._Doorhof

Laten we 1 ding duidelijk stellen IK vind het niet TE geshoped.
Ik vind juist dat een MODERNE foto rustig voor mijn part over the top mag zijn of kitsch als het de boodschap maar verteld.
Zal alleen nooit een portfolio voor iemand schieten dat gebruikt word voor een agency met geshopte foto's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GTDesign


GTDesign


donaldk

Er hoort nog wel een grote bloem in der haar.


spotmatic

Er wordt teveel geluld in dit topic  ;)



BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

Schattig, hoor!

Zon heeft zo te zien ook flink zijn best gedaan, huid rood en (gezichts) haren nog lichter dan de jeugd al met zich meebrengt.

Gaeje

wauw spotmatic, (oftewel peter) de eerste is schitterend, ik scroll er keer op keer opnieuw naartoe. heel mooi van licht, zou ook prachtig zijn op film.
plus de blik is ook super, heel naturel en ontwapenend. en als kers op de taart, het blauwe kussen/deken complimenteert heel mooi het gele kleedje

als ik toch iets moet zoeken (feel free to ignore it):
misschien een tikje te weinig d.o.f (had bvb graag het voorhoofd en kin ook scherp gezien) maar dat is muggezifterij en vergeet je zo bij deze schitterende foto

Audiofiel

Die eerste foto is erg mooi, Spotmatic. Ik blijf er ook (lang) naar kijken, goed gelukt dus! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

spotmatic

Bedankt Donald, Gaetan en Audiofiel. Het is ook mijn favoriet van de reeks, vooral vanwege de rust (of eerder: luiheid  ;D) die het uitstraalt.

@Gaetan: ik begrijp dat je meer scherp had gezien, maar ik ben nu eenmaal geschift en hou van wijdopen fotograferen. Misschien moet ik toch eens wat meer durven diafragmeren.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Madhouse

Quote from: spotmatic on July 24, 2009, 11:36:55
Bedankt Donald, Gaetan en Audiofiel. Het is ook mijn favoriet van de reeks, vooral vanwege de rust (of eerder: luiheid  ;D) die het uitstraalt.

@Gaetan: ik begrijp dat je meer scherp had gezien, maar ik ben nu eenmaal geschift en hou van wijdopen fotograferen. Misschien moet ik toch eens wat meer durven diafragmeren.

Niet doen! Dat is juist het unieke aan je foto's! In dit geval mis ik ook scherpte op de wang, maargoed geen enkele foto is 100% perfect!
Maar blijf lekker wijdopen schieten, dat siert je platen  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Spacebass

Als je zo dicht bij iemand bent zie je toch ook niet alles scherp?
Vind het juist heel natuurlijker overkomen en prachtig passend bij dit kinderportret.

Voor "alles scherp" kinderfoto's gaan ze maar naar de schoolfotograaf ;D

Gaeje

Quote from: spotmatic on July 24, 2009, 11:36:55

@Gaetan: ik begrijp dat je meer scherp had gezien, maar ik ben nu eenmaal geschift en hou van wijdopen fotograferen. Misschien moet ik toch eens wat meer durven diafragmeren.

niks geschift, ik hou ook van wijd open, (eigenlijk het meest van 2.8) maar dit is zoiets dat je dan meestal niet in de zoeker ziet maar op pas op een scherm of een print. maar nogmaals, het wordt er ZEKER geen mindere foto door.

wel grappig dat bvb madhouse scherpte mist op de wang, dat het bij mij eerder het voorhoofd is. toch iets persoonlijk dus

rijstfj

Quote from: spotmatic on July 24, 2009, 01:04:24
Er wordt teveel geluld in dit topic  ;)




Kijk dat zijn nog eens plaatjes :thumbs-up:

GTDesign


spotmatic

Dat harde en rauwe is helemaal jouw stijl, Gé. Ik kan niet zeggen dat het mijn smaak is, maar vind wel dat je er zorg aan besteedt. Wat vinden de dames in kwestie er zelf van?
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

donaldk

#173
Ik ben meer van de schattig;-). Geef je modellen maar een stevige knuffel, Peter;-).

Ik vind de houding van de mond enzo, in het tweede plaatje, een beetje op de grens van ordi. Ze kijkt in die foto ook een beetje te (in)gespannen naar waar Gé haar naar wil laten kijken. Modellen is nog niet zo makkelijk, blijkt maar weer eens.

Peter je had het over onscherpte op de wang en het voorhoofd. De wang is niet in focus, het voorhoodf heeft een andere vaagheid, beetje compressieachtige vaagheid.

donaldk

Quote from: spotmatic on July 24, 2009, 22:01:33
Dat harde en rauwe is helemaal jouw stijl, Gé. Ik kan niet zeggen dat het mijn smaak is, maar vind wel dat je er zorg aan besteedt. Wat vinden de dames in kwestie er zelf van?

Die tattoo dame, die ene waar de bij het gele strandjurkje en de (photoshop)mistfilter horende, grote kleurige bloem in het haar, ontbrak, komt toch weer iedere keer terug. Zal toch niet puur rehash van een sessie zijn;-).

Zorg en aandacht zie je zeker terug, plaatjes zijn van een niveau waarbij we kunnen klagen over kleine stylingzaken, als halspositie, make-up, spanning in de houding of blik, enzovoorts.