Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on July 19, 2009, 14:43:28
Nou ja in elk geval vind ik het er niet uitzien, maar het zal wel een bepaalde kunstzinnige uitspatting zijn geweest die ik niet begrijp ofzo.

Of een vorm van humor die bij jou niet aankomt. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Ja dat voorgrond begreep ik wel alleen dat humor gedeelte miste ik even denk ik. Maar zelfs Jeroen van koningsbrugge wordt grappig geacht tegenwoordig en daar kan ik ook niet om lachen, dus het zal ongetwijfeld aan mij liggen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Madhouse

#127
Quote from: Tube-freak on July 19, 2009, 14:30:09
En kijk ik was ook in Washington toevallig toen had ik ook een foto gemaakt.  Dus het is wel een mooie foto, alleen denk ik dat iemand intressant probeerde te doen of ons in de maling te nemen.  Ze hebben gewoon mijn foto gejat...   :D :D :D



Wilde al zeggen! Die foto heb ik een behoorlijke tijd geleden al eens in de krant en diversen nieuwssite's voorbij zien komen! Ik denk dat iemand hier behoorlijk voor de gek word gehouden  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Atmoz


Huh?
Nu snap ik er niets meer van....

Zit mijn broertje mij nu in de maling te nemen of wat?
:sneaky2:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Madhouse

#129
Quote from: atmoz on July 19, 2009, 15:17:41
Huh?
Nu snap ik er niets meer van....

Zit mijn broertje mij nu in de maling te nemen of wat?
:sneaky2:

Zeker weten! Kijk hier maar eens naar (en let op de datum van de post en de kleding die ze dragen)
Beetje jammer dat er foto's van posters/tv ed. worden gemaakt en dat er dan gezegd word dat ze door hunzelf gemaakt zijn.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jimmy Conway


Je weet dat dit strafbaar is?
Misschien kan één van de moderators dit bij Associated Press melden...
Voordat een forumlid dit doet en twee man een ban krijgen... :devil: :D

Atmoz

Quote from: Madhouse on July 19, 2009, 15:19:48
Zeker weten! Kijk hier maar eens naar (en let op de datum van de post en de kleding die ze dragen)
Beetje jammer dat er foto's van posters/tv ed. worden gemaakt en dat er dan gezegd word dat ze door hunzelf gemaakt zijn.



Hmzzz. Dan heeft m'n broertje "ons" (de thuisblijvers) gewoon goed voor de gek gehouden met zijn blog:
http://www.qrislive.nl/wordpress/

Ik zal hem eens goed aanpakken als hij weer terug is :devil:


Quote from: Jimmy Conway on July 19, 2009, 15:21:59
Je weet dat dit strafbaar is?
Misschien kan één van de moderators dit bij Associated Press melden...
Voordat een forumlid dit doet en twee man een ban krijgen... :devil: :D

Hehe :angel:

Maareh, een foto maken van een foto is toch niet strafbaar ofwel?
;D (misschien moet ik dat Copyright wat ik erin heb gezet met zijn naam erin wel eruit halen...)


Pfff wel echt heel vreemd hoor dit!!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Audiofiel

Quote from: atmoz on July 19, 2009, 15:25:05
(misschien moet ik dat Copyright wat ik erin heb gezet met zijn naam erin wel eruit halen...)

Nee joh... nergens voor nodig. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on July 19, 2009, 14:54:43
Ja dat voorgrond begreep ik wel alleen dat humor gedeelte miste ik even denk ik.

Misschien, het kan ook nog aan mij liggen. ::)

QuoteMaar zelfs Jeroen van koningsbrugge wordt grappig geacht tegenwoordig en daar kan ik ook niet om lachen, dus het zal ongetwijfeld aan mij liggen.

:o Nu weet ik het zeker. Het ligt niet aan mij. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Atmoz


Had Frank toch nog gelijk...
Sorry Frank, je zag het zeker meteen? :)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Audiofiel

Quote from: atmoz on July 19, 2009, 15:17:41
Zit mijn broertje mij nu in de maling te nemen of wat?

Nee, hij heeft niet gelogen, je moet goed lezen...:

QuoteIt won't get any better..
July 16th, 2009

Even een korte post, maar deze behoeft verder geen uitleg. Ons hoogtepunt tijdens het tripje langs the White House:

>> IMG_0460 <<

Geschoten vanuit een security booth

Hun hoogtepunt tijdens het bezoek was het bekijken van deze ingelijste foto die bij het Witte Huis is te zien. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Atmoz

Quote from: Audiofiel on July 19, 2009, 15:40:45
Nee, hij heeft niet gelogen, je moet goed lezen...:

Hun hoogtepunt tijdens het bezoek was het bekijken van deze ingelijste foto die bij het Witte Huis is te zien. ;)

Haha nee klopt, niet gelogen inderdaad.
Maar wel de thuisblijvers laten denken dat ze echt vette foto's gemaakt hebben :)

Ik zit die hier in dit topic wat trots te laten zien en dan staat'ie gewoon al op internet hahahaha
Dan was het dus wél echt een wereldplaat geweest als het een echte was...
In ieder geval "wereldplaat" genoeg om in de "dailymail" te komen ;D ;D

Pfff, de pauper :devil:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

J.A.F._Doorhof

Laten we het zo zeggen.
Als je kijkt naar de scherpte diepte, vervorming en de manier van compositie kan het NOOIT vanuit een security boot genomen zijn maar moet het bijna vlak voor ze genomen zijn.

Geef daarbij de reflectie van de lantaarn paal en de fotograaf zelf dan leek het mij een foto van een poster achter glas of van een TV.
Als je namelijk in een security booth fotografeert of tegen glas druk je de lens tegen het glas zodat je geen reflectie ziet.

Maar goed ik heb niet altijd zin in een discussie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Sowieso kan het niet vanuit een securityboot want daar staan grote mannen met zonnebrillen gewapend met uzi's en pepperspray en tasers.
En die laten jou daar echt niet ongestoord fototjes maken. 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Spacebass

Quote from: Tube-freak on July 16, 2009, 23:23:26
Ik vind het jammer dat er veel fotos bij zitten waar een beetje te overduidelijk met photoshop is gewerkt waardoor het meer plastic poppen lijken dan mensen.
Waarom zou je dat jammer vinden? Tis toch niet jouw foto? (letterlijk en figuurlijk ;D). Ik zou zeggen laat met je eigen foto's zien wat jij wel als OK bestempeld ;)
De betreffende fotografen vinden het goed genoeg om te posten ;)

ps
Er zijn vast fotografen die plastic poppen fotograferen en achteraf pukkels, putjes, haren, sproeten, moedervlekken, wratten, grijze haren en andere zaken toevoegen.
Lijkt mij grappig om te zien of mensen dan gaan klagen dat de pop teveel op een mens lijkt ;D Raar genoeg zal dat volgens mij juist oeh's en ah's oproepen, (zie de animaties
en games 8) ).

Quote from: Gaetan on July 19, 2009, 10:01:09
ik heb hier trouwens nog geen wereldplaten gezien, ...
Heb je een linkje met foto's die jij persoonlijk wel als "wereldplaten" bestempeld?
Ben altijd opzoek naar "wereldplaten" 8)  Reuze leerzaam 8)

@Frank
Zitten foto's bij die mij qua idee best aanspreken! 8) (ook de wat eerder geposte foto's)
Leuk om je te zien verkennen ;)

Jimmy Conway

Quote from: Spacebass on July 19, 2009, 23:24:04
Ben altijd opzoek naar "wereldplaten" 8)  Reuze leerzaam 8)
Ben wel benieuwd wat jij 'wereldplaten' vind?
En of je een eigen foto een wereldplaat vind?

(Ik denk trouwens bij platen altijd aan LP's, maar dat terzijde :) )

J.A.F._Doorhof

wereldplaten zal voor iedereen wat anders zijn.

Voor mij zijn dan :
Erwin Olaf
Douglas Bizarro
David Lachapelle

Maar volgens sommige zijn die allemaal overshopt, over the top, en downright kitsch.

Tja........ smaak he :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Jimmy Conway

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 20, 2009, 00:01:01
wereldplaten zal voor iedereen wat anders zijn.

Voor mij zijn dan :
Erwin Olaf
Douglas Bizarro
David Lachapelle

Maar volgens sommige zijn die allemaal overshopt, over the top, en downright kitsch.

Tja........ smaak he :D

Dat zijn fotografen.
Welke foto van deze fotografen vind je een wereldfoto?

Ben naar Erwin Olaf geweest in het fotomuseum in Den Haag.
Ik vond zijn foto´s uitzonderlijk knap geproduceerd, hier en daar wat te gestileerd naar mijn smaak (dat is eigenlijk een understatement :D), maar dat hebben al zijn foto´s. Het was zeker het bekijken waard


Tube-freak

#143
Ik hou meer van een Anton Corbijn achtige stijl maar dan minder grof, hoewel dat groffe ook wel mooi kan zijn natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Gaeje

Quote from: Jimmy Conway on July 19, 2009, 23:57:12
Ben wel benieuwd wat jij 'wereldplaten' vind?
En of je een eigen foto een wereldplaat vind?

moeilijk te zeggen, zoals frank zegt smaak komt in zoveel geuren en kleuren, en helaas nee, vind ik nooit een foto van mezelf werelds. Helaas.

Wat is een wereldplaat? (of foto dan, want Thriller is vooral een wereldplaat :-) )
ik vermoed iets, dat beyond smaak toch door iedereen 'begrepen' en -in zijn genre dan- goed bevonden wordt. bvb de fotografen die frank noemt zijn helemaal mijn ding niet, maar stel dat ik daar toch een foto van zie die mij- ondanks hun stijl- gigantisch aanspreekt is dat misschien dan een wereldfoto? omdat het zijn genre overstijgt en gewoon op alle vlak goed zit dat zelf een non-believer overtuigd is?

maar de kans is klein dat je die op een forum vind vermoed ik

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on July 19, 2009, 23:57:12
Ben wel benieuwd wat jij 'wereldplaten' vind?
Foto's van de Aarde ;D

QuoteEn of je een eigen foto een wereldplaat vind?
Nee, fotografisch gezien nog niet. Persoonlijk heb ik uiteraard
"wereldplaten" van mijn gezin ;D ;D

Quote(Ik denk trouwens bij platen altijd aan LP's, maar dat terzijde :) )
Me too ;D

Zonder gekheid een voorbeeldje:
De foto van dat meisje na een napalm bombardement in Vietnam zal voor weinig mensen uitleg behoeven om globaal
begrepen te worden. Toch ben dan geneigd om uit te zoeken wat het verhaal erachter is.
Als ik dat soort interesse voor een foto heb, dan komt ie bij mij automatisch in het laatje dat ik "wereldplaten" zou kunnen
noemen.

donaldk

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 20, 2009, 00:01:01
wereldplaten zal voor iedereen wat anders zijn.

Voor mij zijn dan :
Erwin Olaf
Douglas Bizarro
David Lachapelle

Maar volgens sommige zijn die allemaal overshopt, over the top, en downright kitsch.

Tja........ smaak he :D

Tja, Douglas Bizarro vormt een duo met een Graphic Artist/Designer, dus wat wil je met shoppen. Ze hebben zelfs een eigen retouching bedrijf dat ook weer voor David Lachapelle werkt. Ben jij ook zo van de flinke en uitgekiende belichting om hoog contrast te krijgen (zie Photo interview PDf op de DB+EM site http://www.dbem.net/)?

Jimmy Conway

Quote from: Gaetan on July 20, 2009, 00:44:08
(of foto dan, want Thriller is vooral een wereldplaat :-) )
Doe dat nou niet, MJ-en, straks gaat Spacebass door het lint..........(red) :D

QuoteWat is een wereldplaat?
ik vermoed iets, dat beyond smaak toch door iedereen 'begrepen' en -in zijn genre dan- goed bevonden wordt.
Is dat geen utopie?

Spacebass

Quote from: donaldk on July 20, 2009, 02:06:05
Tja, Douglas Bizarro vormt een duo met een Graphic Artist/Designer, dus wat wil je met shoppen. Ze hebben zelfs een eigen retouching bedrijf dat ook weer voor David Lachapelle werkt.
Is dat iets bijzonders dan? Elke zaterdag staat er in de volkskrantbijlage een interview met foto's gemaakt door Erwin Olaf met er expliciet bij vermeld
"Beeldbewerking Magic Group". Dat is niets nieuws onder de zon. Er zijn tal van fotografen die vroeger ook al anderen inschakelde om hun foto's te ontwikkelen (EN dus ook bewerkten!) en
af lieten drukken. Nu gebeurd dat digitaal...swa. (Bij film is dat de normaalste zaak van de wereld trouwens) .

J.A.F._Doorhof

Ik ben inderdaad heel kritisch op mijn licht..... :D

Mijn wereld plaat ?
Laten we dan maar deze kiezen :


Maar goed wat is een wereld plaat.
Ik heb binnen de modelfotografie wel wat foto's die door andere zo worden beschreven, zelf ben ik VEEL kritischer op mijn werk en vind ik dat ik elke dag mijn beste foto ooit maak...... maar goed dat is normaal denk ik :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"