Post hier je mensen foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 31, 2009, 13:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Audiofiel

Het lijkt in ieder geval totaal niet op echte regen. Was dat de bedoeling? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

GTDesign

Quote from: Audiofiel on July 17, 2009, 00:04:55
Het lijkt in ieder geval totaal niet op echte regen. Was dat de bedoeling? ::)

En toch was ze flink nat... :P

J.A.F._Doorhof


Modellen : Nadine and Anastasia
Styling : Nadine and Anastasia
Fotograaf : Frank Doorhof

1.


2.


3.


4.


5.


6.


7.


8.


9.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Zelfde dag maar meer het fun gedeelte.

1.


2.


3.


4.


5.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tube-freak

Het zal vast wel een bepaald publiek aanspreken maar ik kan dit nou niet bepaald mooi vinden die laatste twee foto-series.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Atmoz

#105
@Frank
Ik vind de kwaliteit érg mooi.
En sommige foto's ook gewoon mooi :)

---------------

Bij deze een foto gemaakt door mijn broertje (die nu ook zijn eigen 400D heeft), met mijn lens :D

[edit] Volgens mij probeert m'n broertje me in de mailing te nemen. Foto dus maar verwijderd...

Zeker niet de beste foto, maar wellicht wel de moeite waard om te posten ;)

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

donaldk

Zou die reflectie zijn verholpen met een polarisatie filter?

Audiofiel

Quote from: atmoz on July 18, 2009, 22:27:03
Bij deze een foto gemaakt door mijn broertje (die nu ook zijn eigen 400D heeft), met mijn lens :D

Reflectie of niet, het is een wereldplaat! :o ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje

omdat obama erop staat? als het gewoon 3 onbekenden waren geweest was het gewoon een normale leuke foto, beetje donker. maar een wereldplaat?

astrobart

ja omdat Obama er op staat die een beetje aan het ravotten is ipv serieus zijn is het zeker een foto die je niet snel 2 keer zal maken

Atmoz

Quote from: donaldk on July 18, 2009, 22:32:46
Zou die reflectie zijn verholpen met een polarisatie filter?

Geen idee. Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Er was laatst een vriend hier met zo'n gepolariseerde zonnebril...
Heel grappig hoe dat werkt:

- kijk je recht naar je beeldscherm; zie je alles :)
- kijk je een onder 45 graden; zie je bijna niets meer :happy:

Had eigenlijk niet verwacht dat zoiets zó goed zou werken. Echt heel gaaf eigenlijk 8) :o

Zou je met de juiste "polarisatie-instelling" dan inderdaad ook reflecties kunnen beperken?


Quote from: Audiofiel on July 19, 2009, 00:37:10
Reflectie of niet, het is een wereldplaat! :o ;)

Vind ik persoonlijk ook. Het zegt me in ieder geval wat!!
Dit is echt zo'n foto van: techniek boeit even niet, het gaat erom wat er OP de foto staat :thumbs-up:


Quote from: Gaetan on July 19, 2009, 01:18:28
omdat obama erop staat? als het gewoon 3 onbekenden waren geweest was het gewoon een normale leuke foto, beetje donker. maar een wereldplaat?

Yep, omdat Obama erop staat. De meeste mensen hebben zo'n foto niet (zelf gemaakt)...
Dát is toch speciaal? En daarom een foto die (mijns inziens) de moeite waard is om te posten :)


Quote from: astrobart on July 19, 2009, 01:56:51
ja omdat Obama er op staat die een beetje aan het ravotten is ipv serieus zijn is het zeker een foto die je niet snel 2 keer zal maken

Dat bedoel ik!! :smile:

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

J.A.F._Doorhof

#111
Geschoten vanaf een TV scherm of ingelijste foto, dat is dan weer jammer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

zeker de moeite waard omdat het een leuke foto is, maar ik blijf het geen wereldplaat vinden. ik heb hier trouwens nog geen wereldplaten gezien, ...

-voor alle duidelijkheid, ik slaag er zelf ook helemaal niet in om wereldplaten te schieten-

Atmoz


Quote from: J.A.F._Doorhof on July 19, 2009, 09:52:11
Geschoten vanaf een TV scherm of ingelijste foto, dat is dan weer jammer.

:confused: :confused:

Denk je nu echt dat ik die foto zou posten als het "gewoon" een foto vanaf een TV scherm of ingelijste foto was?  :yawnee:
Bij deze de quote hoe m'n broertje hem op zijn "reis-blog" heeft gezet:

QuoteIt won't get any better..
July 16th, 2009

Even een korte post, maar deze behoeft verder geen uitleg. Ons hoogtepunt tijdens het tripje langs the White House:

>> IMG_0460 <<

Geschoten vanuit een security booth

Dit is dus, natuurlijk, wel een echte foto...
Ik zou hem anders toch niet posten hier.
Hoopte dat dat toch wel duidelijk is/was ;)


Quote from: Gaetan on July 19, 2009, 10:01:09
zeker de moeite waard omdat het een leuke foto is, maar ik blijf het geen wereldplaat vinden. ik heb hier trouwens nog geen wereldplaten gezien, ...

-voor alle duidelijkheid, ik slaag er zelf ook helemaal niet in om wereldplaten te schieten-

:)
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

J.A.F._Doorhof

Waar komen dan de reflecties vandaan ?
Zie de lantaarnpaal en je ziet de fotograaf ook half staan ?
Begrijp me goed ik wil je niet in een kwaad daglicht stellen maar je ziet gewoon duidelijk reflecties op de foto en dan doet dat me denken aan een TV opname of de foto van een poster achter glas.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Atmoz

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 19, 2009, 10:23:51
Waar komen dan de reflecties vandaan ?
Zie de lantaarnpaal en je ziet de fotograaf ook half staan ?
Begrijp me goed ik wil je niet in een kwaad daglicht stellen maar je ziet gewoon duidelijk reflecties op de foto en dan doet dat me denken aan een TV opname of de foto van een poster achter glas.

De reflecties komen van het glas in de security booth (zie quote)

Ik moet zeggen dat ik de foto zelf ook wat flets vind en dus erg op een poster lijkt, maar het is toch wel écht serieus een 100% echte foto ;)

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Icarus314

Al verkocht aan de Washington post ?   :lookaround:

Jimmy Conway


Een wereldplaat, wat is dat eigenlijk?
Is het doel van iedere foto hetzelfde?

Deze foto heeft blijkbaar genoeg in zich dat mensen de moeite nemen om (zowel positief als negatief) te reageren.

Natuurlijk zorgt Obama voor de meerwaarde in deze foto.

Gaetan, je had als iemand een foto met een willekeurig gezin heel goed had gevonden, misschien helemaal niet gereageerd?

Stof tot nadenken... :)

Audiofiel

Ik had niet verwacht dat de term 'wereldplaat' zoveel discussie op zou roepen, anders had ik hem natuurlijk......               nog steeds gebruikt. ;D

Quote from: Jimmy Conway on July 19, 2009, 11:24:26
Een wereldplaat, wat is dat eigenlijk?
Is het doel van iedere foto hetzelfde?

Deze foto heeft blijkbaar genoeg in zich dat mensen de moeite nemen om (zowel positief als negatief) te reageren.

Precies de spijker op zijn kop. ;)

Technisch is hij natuurlijk niet mooi (voornamelijk belichting en reflectie), maar de compositie is helemaal niet slecht en het moment is erg goed en dat laatste is vaak het moeilijkste met een foto. Er zitten tal van zaken in de foto die interessant zijn en stof tot nadenken geven. Op het eerste gezicht een 'gewoon' gezinsplaatje van een gelukkige papa met twee blije dochters en een uitbundige hond. Veel interactie tussen de onderwerpen. En natuurlijk de vraag "waar is mama" en "wie rent er nu met zijn handen in zijn zakken"? Kortom, een foto waar je bij na gaat denken naar het verhaal er achter. Oh ja, en Obama als bonus. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Atmoz

Quote from: Icarus314 on July 19, 2009, 10:39:52
Al verkocht aan de Washington post ?   :lookaround:

Hehe ;D


Quote from: Jimmy Conway on July 19, 2009, 11:24:26
Een wereldplaat, wat is dat eigenlijk?
Is het doel van iedere foto hetzelfde?

Deze foto heeft blijkbaar genoeg in zich dat mensen de moeite nemen om (zowel positief als negatief) te reageren.

Natuurlijk zorgt Obama voor de meerwaarde in deze foto.

Gaetan, je had als iemand een foto met een willekeurig gezin heel goed had gevonden, misschien helemaal niet gereageerd?

Stof tot nadenken... :)

;)


Quote from: Audiofiel on July 19, 2009, 11:37:07
Ik had niet verwacht dat de term 'wereldplaat' zoveel discussie op zou roepen, anders had ik hem natuurlijk......               nog steeds gebruikt. ;D

lol, hahaha :D :D


Quote
Precies de spijker op zijn kop. ;)

Technisch is hij natuurlijk niet mooi (voornamelijk belichting en reflectie), maar de compositie is helemaal niet slecht en het moment is erg goed en dat laatste is vaak het moeilijkste met een foto. Er zitten tal van zaken in de foto die interessant zijn en stof tot nadenken geven. Op het eerste gezicht een 'gewoon' gezinsplaatje van een gelukkige papa met twee blije dochters en een uitbundige hond. Veel interactie tussen de onderwerpen. En natuurlijk de vraag "waar is mama" en "wie rent er nu met zijn handen in zijn zakken"? Kortom, een foto waar je bij na gaat denken naar het verhaal er achter. Oh ja, en Obama als bonus. 8)


Zo(ver) had ik er nog niet over nagedacht...
Maar zit inderdaad wat in! :)

Met vriendelijke groet,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Icarus314

De manier waarop de personen en de hond er op staan is bijna te perfect (van hoek tot hoek). Zou je de personen en de hond misschien er niet uit kunnen knippen en tegen een nieuwe achtergrond kunnen plakken. Heb je een prachtige voor de volgende verkiezingen. En dan ben ik dus een leek op fotografie gebied.

Tube-freak

#121
Sommige fotos hier zijn zo erg gefotoshopped dat het lijkt of de personen uit een andere foto zijn geknipt en op een andere achtergrond zijn geplakt. Dus om dat dan nog foto's te gaan noemen...  

En kijk ik was ook in Washington toevallig toen had ik ook een foto gemaakt.  Dus het is wel een mooie foto, alleen denk ik dat iemand intressant probeerde te doen of ons in de maling te nemen.  Ze hebben gewoon mijn foto gejat...   :D :D :D



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Mooie foto, kan zo in de krant! :worship:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Quote from: Tube-freak on July 19, 2009, 14:30:09
Sommige fotos hier zijn zo erg gefotoshopped dat het lijkt of de personen uit een andere foto zijn geknipt en op een andere achtergrond zijn geplakt. Dus om dat dan nog foto's te gaan noemen...  

Ik zou eerder over een andere voorgrond spreken. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Tube-freak

Nou ja in elk geval vind ik het er niet uitzien, maar het zal wel een bepaalde kunstzinnige uitspatting zijn geweest die ik niet begrijp ofzo.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai