CI+ CAM ondersteuning bij Ziggo, de status (update 17-9) LEVERBAAR

Started by Marcel_T., May 30, 2009, 13:42:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Zeer slechte zaak inderdaad, dit is gewoon EXPRES het onklaar maken van een systeem, niet een toevallige bijkomstigheid bij vernieuwingen o.i.d.
En dat het van de ''content providers'' moet is dikke bullshit, want Canal Digitaal's en Digitenne's CAMs zijn gewoon traditionele CAMs die in elke CI satellietontvanger/PC kaart werken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

floeper

waar kan ik vinden wat voor kwaliteit decoder er in mijn tv zit.
ik heb een Samsung UE32B6000 (met ci+ slot, serie nummer eindigt op pxxn) is dit gewoon een SD decoder of kan ik er ook HD content mee kijken. heb al wel gezocht maar krijg niks gevonden.
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

maxtrash

Quote from: celerontje on January 12, 2010, 15:13:25
Zeer slechte zaak inderdaad, dit is gewoon EXPRES het onklaar maken van een systeem, niet een toevallige bijkomstigheid bij vernieuwingen o.i.d.
En dat het van de ''content providers'' moet is dikke bullshit, want Canal Digitaal's en Digitenne's CAMs zijn gewoon traditionele CAMs die in elke CI satellietontvanger/PC kaart werken.
juist.
Dat het expres is maakt het wel dubieus

Jeroen de Waal

Ziggo wil een DRM codering gaan gebruiken op hun datastroom en dit wordt door Alphacrypt en de CI niet ondersteund. Vandaar de overstap naar CI+


Jeroen.

maxtrash

maar de vraag is waarom Ziggo daar zo op hamert. Ze schermen met de contentproviders, maar waarom wil Ziggo graag het beste jongetje van de klas zijn?

celerontje

Contracten, contracten, geld, geld...

Quote from: Jeroen de Waal on January 12, 2010, 16:17:02
Ziggo wil een DRM codering gaan gebruiken op hun datastroom en dit wordt door Alphacrypt en de CI niet ondersteund. Vandaar de overstap naar CI+


Jeroen.
Delen ze ook gratis kotsemmers uit? :devil:

Btw, wat willen die ''content providers'' nou?
Waar zijn ze bang voor?
De grote jongens die TV-rips in de ''scene'' kwakken houdt je er echt niet mee tegen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Shorty

Quote from: floeper on January 12, 2010, 15:49:40
waar kan ik vinden wat voor kwaliteit decoder er in mijn tv zit.
ik heb een Samsung UE32B6000 (met ci+ slot, serie nummer eindigt op pxxn) is dit gewoon een SD decoder of kan ik er ook HD content mee kijken. heb al wel gezocht maar krijg niks gevonden.

Volgens de Samsung website zit er een DVB-T/C, MPEG4 tuner in gebouwd. Die kan HD via de kabel (= C) decoderen, en HD via de ether (=T). Dus als Digitenne ooit HD gaat uitzenden ( :-X ) dan kan ie dat ook.

VrGr,

Bart J.

floeper

Quote from: Shorty on January 12, 2010, 21:06:36
Volgens de Samsung website zit er een DVB-T/C, MPEG4 tuner in gebouwd. Die kan HD via de kabel (= C) decoderen, en HD via de ether (=T). Dus als Digitenne ooit HD gaat uitzenden ( :-X ) dan kan ie dat ook.

VrGr,

Bart J.

thx voor de info
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Earthshaker

Ik heb een vraagje, mijn vader heeft een Panasonic TX-P50G10 gekocht. Nu wordt de ziggo module niet ondersteund door deze tv, maar zou die wel moeten werken? De tv heeft een CI+ slot.

GH

De TX-P50G10 heeft GEEN CI+ slot.... het is een gewoon CI slot. De alphacrypt werkt dus gewoon.

tiptop

Quote from: Earthshaker on January 16, 2010, 17:37:48
Ik heb een vraagje, mijn vader heeft een Panasonic TX-P50G10 gekocht. Nu wordt de ziggo module niet ondersteund door deze tv, maar zou die wel moeten werken? De tv heeft een CI+ slot.


In NL moet hij misschien bij de instellingen en land op Finland of Zweden worden gezet om te werken. Krijg je alleen wel een andere kanaal nummering.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

DVDGuy

Ik heb een Sony KDL-52W5500 met CI+, de door Ziggo goed gekeurde module en een standaard kaartje.

Iemand enig idee of, als ik een HD-abonnement af sluit, ook via de CI+ kan kijken of moet ik dan toch aan de losse decoder?

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

tiptop

Quote from: DVDGuy on February 14, 2010, 14:18:42
Ik heb een Sony KDL-52W5500 met CI+, de door Ziggo goed gekeurde module en een standaard kaartje.

Iemand enig idee of, als ik een HD-abonnement af sluit, ook via de CI+ kan kijken of moet ik dan toch aan de losse decoder?


Dat kan, want je hebt dus blijkbaar de CI+ module waar de kaart in zit. dat geldt.

Mijn vader heeft alleen nog NL1 omdat hij een Alphacryptmodule van Loewe er in heeft zitten.  :sneaky2:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

floeper

Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

pbrand

Quote from: floeper on February 23, 2010, 13:00:07
is het automatisch ook een HD decoder dan?

De HD decoder zit in de tv zelf. Dat verschilt dus per tv. Maar ik geloof dat alle ziggo gecertificeerde tv's wel HD ondersteuning hebben.

DVDGuy

We zouden het aan Ziggo kunnen vragen, maar ik heb niet zo'n hoge pet op van hun helpdesk medewerkers  :satisfied:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

GH

Kijk gewoon naar de specs van de Sony, niet zo heel lastig  8)... en dan zie je dat er een HD ontvanger inzit:

High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (met ondersteunde operators)

maxtrash

Quote from: pbrand on February 23, 2010, 13:31:55
De HD decoder zit in de tv zelf. Dat verschilt dus per tv. Maar ik geloof dat alle ziggo gecertificeerde tv's wel HD ondersteuning hebben.
ja, is bijna per definitie zo.

DVDGuy

Gisteren tijdens het zappen gezien dat Ned1 HD, maar ook Sport HD werden weergegeven op de Sony 52W5500  :thumbs-up:

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com