Nieuwe Pioneer BDP 320 Blu Ray speler getest door AREADVD

Started by Snowmaster, May 29, 2009, 15:34:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

Mwah, niet echt een giga stap vooruit t.o.v. de BDP 51 ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nooff

Ik verwacht in dat segment ook geen grote sprongen meer, ik denk dat we nu moeten wachten tot dat blu-ray wat meer mainstream krijgt waardoor de duurdere upscaling chips e.d. ook beschikbaar komen voor de middenklasse (lees als de Realta bijvoorbeeld). Wat ik wel ergelijk vindt, is dat de 51FD sneller met opstarten is in vergelijk met de 320, dat zou toch wel eens onder de aandacht gebracht mogen worden bij Pioneer.  :-X

eelco74

Heel opvallend is het ontbreken van een 7.1 analoge uitgang.  Dat is mijnsinziens wel een behoorlijke misser.

Deze zou volgens eerdere documentatie wel aanwezig moeten zijn: http://valueelectronics.com/images/pdf/BDP-320.pdf

Deze speler stond hoog op mijn lijst, maar zonder analoge uitgang heb ik er weinig aan.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

jasjenl

Met name de snelheid van het opstarten van de spelers zelf en het inlezen van blu-ray schijven mag nog behoorlijk wat vooruitgang geboekt worden wat mij betreft. Als ik kijk hoe snel mijn oude Denon DVD 2900 is in vergelijking met de meeste blu-ray spelers valt daar nog een hoop winst te behalen. Ik snap bijv. niet dat het inschakelen van een blu-ray speler meer dan een halve minuut moet duren... het is toch geen PC die een compleet OS van een relatief trage harde schijf moet laden??? Een DVD speler is zo'n beetje direct bruikbaar na inschakelen (mijn Denon is althans na ong. 1 sec. bruikbaar vanuit volledig uitgeschakelde toestand) terwijl een blu-ray speler er soms meer dan 30 seconden over doet om überhaupt zijn laatje open te doen...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

celerontje

Als ik dit zo lees allemaal, is mijn Pana BD55 een behoorlijke snelle speler!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jasjenl

Quote from: celerontje on June  1, 2009, 14:54:57
Als ik dit zo lees allemaal, is mijn Pana BD55 een behoorlijke snelle speler!
Ik heb een BD35, volgens mij net zo snel als de BD55. Ik vind het maar een sloom ding, vergeleken met m'n dvd speler... Ook de Pana is bij lange na niet 'instant-on'.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

celerontje

Dat is met vergelijken, omdat een BD niet in een DVD speler kan! ;D
Ik stoor me er totaal niet aan, ondanks dat mijn Pioneer AV-696 DVD speler die ik daarvoor had in mijn HT, iets sneller was met DVD's. 
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jasjenl

Quote from: celerontje on June  1, 2009, 15:07:24
Dat is met vergelijken, omdat een BD niet in een DVD speler kan! ;D
Dat kun je zo zien, maar als consument zie ik dat toch anders: eerst heb je een medium met beeld dat lekker vlotjes werkt, namelijk DVD. Dan krijg je een nieuw systeem dat op zich beter zou moeten zijn (blu-ray), maar dat in vergelijking supertraag is. Dat vind ik achteruitgang.
Quote
Ik stoor me er totaal niet aan, ondanks dat mijn Pioneer AV-696 DVD speler die ik daarvoor had in mijn HT, iets sneller was met DVD's. 
Ik heb het niet eens zozeer over de handling van dvd's. Ik stoor me aan het opstarten van de speler zelf, dus nog voordat ie maar een schijf gezien heeft. Ik snap niet waarom dat zo lang moet duren. Dat een pc tijd nodig heeft om te booten kan ik mee leven, maar een consumenten apparaat, zoals een tv, een versterker, een dvd speler etc. moet binnen 10 seconden opgestart zijn naar mijn mening.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Nooff

Quote from: jasjenl on June  1, 2009, 14:50:43
Met name de snelheid van het opstarten van de spelers zelf en het inlezen van blu-ray schijven mag nog behoorlijk wat vooruitgang geboekt worden wat mij betreft. Als ik kijk hoe snel mijn oude Denon DVD 2900 is in vergelijking met de meeste blu-ray spelers valt daar nog een hoop winst te behalen. Ik snap bijv. niet dat het inschakelen van een blu-ray speler meer dan een halve minuut moet duren... het is toch geen PC die een compleet OS van een relatief trage harde schijf moet laden??? Een DVD speler is zo'n beetje direct bruikbaar na inschakelen (mijn Denon is althans na ong. 1 sec. bruikbaar vanuit volledig uitgeschakelde toestand) terwijl een blu-ray speler er soms meer dan 30 seconden over doet om überhaupt zijn laatje open te doen...

Cost-cutting-measures heet dat. Ik denk niet dat heel veel consumenten zich druk maken over het feit of een DVD of Blu-Ray inladen nou 18 seconden duurt of 30. Blu-Ray spelers zijn wel een soort van PC's, omdat ze gebruik maken van een processor en interne geheugenchips. Het feit dat de PS3 nog steeds de snelste speler is heeft bijvoorbeeld te maken met de processorkracht van de Cell. De opbouw van een DVD speler heeft over de jaren steeds meer progressie geboekt, ook bij Blu-Ray komen er nu spelers op de markt die voor een "alles-in-één" speler gewoon erg snel zijn. Ik begrijp niet dat mensen zich zo druk kunnen maken om die extra 30 seconden te wachten. Als je een film gaat kijken die 1,5 á 2 uren duurt, wat maakt die 30 seconden dan nog uit?

Joris1971

Ik heb een dedicated Denon blu-ray speler, de 3800.
Laden gaat ook langzaam.. wat me meer irriteert is dat bij sommige films het ellenlang duurt voordat je de film gestart hebt,m dan weer die waarschuwing , dan weer voorstukjes van films die je niet kunt skippen...GRRRR

Maro

Quote from: Joris1971 on June  2, 2009, 16:53:29
Ik heb een dedicated Denon blu-ray speler, de 3800.
Laden gaat ook langzaam.. wat me meer irriteert is dat bij sommige films het ellenlang duurt voordat je de film gestart hebt,m dan weer die waarschuwing , dan weer voorstukjes van films die je niet kunt skippen...GRRRR

idd, willen de kinderen een filmpie kijken en je stopt er een Disney BR in....nou je kan eerst wel even koffie gaan zetten en nog opdrinken ook. :( :(  Man man wat een boel crap  komt er dan over je heen....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Quote from: Maro on June 13, 2009, 08:48:47
idd, willen de kinderen een filmpie kijken en je stopt er een Disney BR in....nou je kan eerst wel even koffie gaan zetten en nog opdrinken ook. :( :(  Man man wat een boel crap  komt er dan over je heen....

Gewoon op skippen via de AB, werkt prima via mijn Pio. Bij sommige Disney films werkt de top menu button ook gewoon en kom je rechtstreeks in het menu.