Welke sub past hier bij?

Started by Subje, July 16, 2003, 19:21:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Subje

Heb hiero een beginnelingen HT-setje staan...

Pioneer VSX 511 5x80Watt receiver met daarop aangesloten de Pioneer S-V310-QL

Speakers: 2x 100Watt front die tot 35Hz gaan...
Daranaast nog 3x 80 Watt die tot 80Hz gaan

Dit is natuurlijk absoluut geen superset maar ik ben er blij mee! Is er nou volgens jullie een beetje subwoofer die hierbij zou passen?

Zou bijvoorbeeld de Pioneer S-110 erbij passen?? http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=1588&taxonomy_id=62-99

of de 150-versie? http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=1590&taxonomy_id=62-99

bryan vd B

Hi,

wat wil je ermee gaan doen en dan doel ik eigenlijk of je hem voor muziek ,film of voor beide gaat gebruiken.
Meestal zijn de subs genoeg voor films maar voor muziek zijn ze meestal niet snel of krachtig genoeg.
De keuze hangt een beetje af van jou eisen.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Subje

Ik wil de sub voornamelijk gaan gebruiken bij het kijken van dvd's..

Als ik een percentage zou moeten opstellen, dan zal het ongeveer 80% films zijn en 20% muziek...

Heb je hier wat aan?

bryan vd B

hi,

Het belangerijkste is om vast te stellen wat je eisen zijn want heb je de 150 weleens gehoord van pioneer. Ik zelf heb hier geen ervaring mee maar wel met andere merken.

Je moet ook kijken wat je budget is want er is altijd wel wat beters te krijgen.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

als je buget rond de 700 euro ligt kan je het beste een svs sub halen.
Binnenkort krijgen verschillende mensen zo'n sub waaronder ik ;D en dit zijn hele goede subs voor het geld.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Stevie

Als je een beetje in de toekomst wilt investeren is de SVS inderdaad een heel mooie sub. Puur op deze set gericht kan ik mij voorstellen dat hij veel te duur is in verhouding tot je overige componenten.

Probleem is natuurlijk wel dat je best een sub kunt gebruiken (maar mis je hem ook echt?). Maar ik heb het ook tijden met een set zonder sub gedaan. Je set heeft een beperkt vermogen, dus een zware sub hoeft niet nodig te zijn. Probleem met de specs is dat ze over watts praten en niet over afgeleverd geluidsniveau. Hoe hard speel je je set (dB's) en hoe ver komen je kandidaat-subs? Je hoeft geen sub te kopen die veel verder komt dan je huidge set (tenzij je hem dus op de toekomst koopt).

Dus
- bepaal of je ueberhaupt een sub wilt
- bepaal je budget
- bepaal of het ondersteuning van deze set is, of op de toekomst gericht (oa afhankelijk van je budget)
- bepaal het minimale vermogen dat hij moet kunnen leveren (meer overhead levert vaak wel een beter geluidsbeeld)
- ga luisteren (hoe vind je de diverse subs klinken/bij je set passen). Kan helaas niet met de SVS ;D

Suc6,
Steef
.signature: file not found

bryan vd B

hi,

ben het volledig met stevie eens ;)

bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

tan1415

Belangerijkste is je budget....
Alleen omdat je versterker en speakers?! pioneers zijn betekent niet direct dat je sub ook een Pioneer moet zijn.

Kijk wat je wil uitgeven...<300 300-500 500-1000 of 1000<