Wie weet waar Terminator Salvation in Digital Cinema draait?

Started by BarcoCRT, May 27, 2009, 23:38:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BarcoCRT

Ik wil deze film graag in de bioscoop zien, maar mijn favoriete bioscoop Kinepolis in Antwerpen vertoont hem slechts op 35mm. Zo'n film vraagt natuurlijk om hoogwaardige digitale projectie, en ik vind het dan ook een grote schande dat hij niet digitaal te zien is.
Vervolgens wel verder gekeken, maar zelfs in Nederland of Duitsland is hij alleen maar op 35mm film te zien!

Alleen in de US is hij keurig netjes op 4k te zien.

Weet iemand toevallig wat meer dan ik, of kan iemand wat beter zoeken en hem wel in Digital Cinema vinden, dan hoor ik het graag!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

Hoi Reinier, krijg sinds ze bij Sony Pictures Entertainment wat onderdelen bij elkaar hebben gevogd geen mailtjes meer van ze, dus heb ook even geen direct email adres bij de hand.

Dan maar even het algemene email adres van de www.sonypictures.nl site geplukt en gevraagd waar in NL/EU deze film digitaal 2K of 4K wordt vertoond. Eens kijken of er een antwoord komt en wanneer. Zo te zien wordt alle mail afgedaan in California, dus daar is het nog geen vijf uur;-).

THX-UltraII

Wees blij dat je niet naar de Metropolis in Antwerpen geweest bent. Vond de kwaliteit dermate slecht dat ik bijna weggelopen ben. Beeld onscherp, zwartniveau zeer slecht (gewoon grijs beeld), kader buiten pj-scherm. En dan nog maar niet over het geluid te spreken. Erg slecht en hij stond veeeel te hard. Was weer blij (en trots  ;)) toen ik gisterenavond een filmpje in mijn eigen HT speelde.

BarcoCRT

Ik ben dus maar naar antwerpen gegaan om hem daar te zien. De beeldkwaliteit was zeer bedroevend en viel in het niet bij X-men Wolverine die we daarvoor in Digital Cinema hadden gekeken. De ondertitels waren zo onscherp, het was gewoon minder dan DVD. Nu weet ik zeker dat ik vanaf nu gewoon weiger om nog langer een film op 35mm te kijken. Of Digital Cinema, of lekker thuis kijken. Wel jammer dat de keuze dan minder wordt, want zo hard als in de bios kan je thuis niet draaien, en ook heb ik geen 21 meter breed scherm thuis.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

donaldk

Luid, geen probleem toch, voordeeltje van living down in the country :D.

Gaeje

Quote from: BarcoCRT on May 27, 2009, 23:38:52
Ik wil deze film graag in de bioscoop zien, maar mijn favoriete bioscoop Kinepolis in Antwerpen vertoont hem slechts op 35mm. Zo'n film vraagt natuurlijk om hoogwaardige digitale projectie, en ik vind het dan ook een grote schande dat hij niet digitaal te zien is.
Vervolgens wel verder gekeken, maar zelfs in Nederland of Duitsland is hij alleen maar op 35mm film te zien!

Alleen in de US is hij keurig netjes op 4k te zien.

Weet iemand toevallig wat meer dan ik, of kan iemand wat beter zoeken en hem wel in Digital Cinema vinden, dan hoor ik het graag!

in gent was hij ook op 35mm vertoond en ik was er niet geheel gerust in (slechte ervaring met quantum of solace) maar het viel allemaal heel goed mee. beeld was zeker niet slecht en geluid was toch wel loeihard

die opmerkingen van thuis is het beter is wel gemakkelijk natuurlijk, je kijkt op een scherm dat zoveel keer kleiner is, en dat ziet er natuurlijk goed uit, maar ik ben toch nog elke keer onder de indruk in de bios: van het geluid, van de grootte, van de kwaliteit. alleen vind ik, afhankelijk van waar je zit, soms wat veel echo in de zalen

squeek

Quote from: Gaetan on June 17, 2009, 10:52:31
in gent was hij ook op 35mm vertoond en ik was er niet geheel gerust in (slechte ervaring met quantum of solace) maar het viel allemaal heel goed mee. beeld was zeker niet slecht en geluid was toch wel loeihard

die opmerkingen van thuis is het beter is wel gemakkelijk natuurlijk, je kijkt op een scherm dat zoveel keer kleiner is, en dat ziet er natuurlijk goed uit, maar ik ben toch nog elke keer onder de indruk in de bios: van het geluid, van de grootte, van de kwaliteit. alleen vind ik, afhankelijk van waar je zit, soms wat veel echo in de zalen

ik kan me herinneren dat het beeld niet erg scherp was toen! en het geluid was wel hard, maar erg gericht was het zeker niet. ik vond bijvoorbeeld de digitale projectie van star trek véél beter, en zeker het geluid was een stuk mooier afgemixt. je hoorde tenminste nog iets van de surrounds.

thuis is het idd wel beter aangezien je een stuk kleiner projecteert vaak. maar sinds de komst van blu-ray, die schijven zijn bijna altijd in perfecte staat. qua beeld en geluid. je kan er vaak toch echt niet omheen dat als je naar de cinema gaat, eender welke ,dat het geluid veel te hard staat, bijna altijd vanuit de fronts, weinig detail. surrounds lijken soms niet mee te doen. dat heb ik vooral in de bios in st niklaas. als je dan nog een onscherpe 35mm projectie er bovenop krijgt, dan IS het thuis ook beter!!het enige dat je nooit zo woest krijgt als in kinepolis is het laag, die gaat door merg en been.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

donaldk

Ik ga er van uit dat hij alleen op 35MM is uitgekomen. Helaas voor jullie liefhebbers, als ik de berichten hier lees. Kreeg net een release van Sony Professional dat ze 4K en 3D laten zien op Cinema Expo, gelijk even gevraagd of ze uberhaupt wel de 4K beamers in Public Theaters hebben geinstalleerd, want de onder Sony's geintegreerde aanpak uitgebrachte 4K blockbuster lijkt alleen maar op 35MM beschikbaar. Ben benieuwd of ik dit keer wel antwoord krijg;-).

stoffels

ben deze middag geweest in siniscoop sint niklaas, daar ook 35 mm.

Marcel_T.

Quote from: donaldk on June 22, 2009, 18:53:28
Ik ga er van uit dat hij alleen op 35MM is uitgekomen. Helaas voor jullie liefhebbers, als ik de berichten hier lees. Kreeg net een release van Sony Professional dat ze 4K en 3D laten zien op Cinema Expo, gelijk even gevraagd of ze uberhaupt wel de 4K beamers in Public Theaters hebben geinstalleerd, want de onder Sony's geintegreerde aanpak uitgebrachte 4K blockbuster lijkt alleen maar op 35MM beschikbaar. Ben benieuwd of ik dit keer wel antwoord krijg;-).

Utopolis Almere draait 'm digitaal.

http://www.utopolis.nl/film/5285/3/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

celerontje

Ehhh, dat is Transfloepers: Dekhengst met de Ballen :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Ik heb hem in Groningen ook op 35mm gezien. Het was behoorlijk onscherp vergeleken met thuis. Kleuren waren eigenlijk afwezig maar dat ligt ook aan de film maar het ergste was een fel witte scene die gewoon geel was en wat bepaald niet verblinde. Aan de goede kant was het 10 meter breed en een ongelooflijk hard geluid dat op de ideale plek in de zaal (die leeg was op ons na) best indrukwekkend klonk.

celerontje

Sommige 35mm prints zijn gewoon flut. (ik ga a.s. zondag de nieuwe Harry Potter vanaf 35mm draaien, fingers crossed! :-\)
Da's het mooie van digital cinema, de film ziet er vrijwel precies zo uit als in het Digital Intermediate.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Quote from: celerontje on July 14, 2009, 20:08:00
Sommige 35mm prints zijn gewoon flut. (ik ga a.s. zondag de nieuwe Harry Potter vanaf 35mm draaien, fingers crossed! :-\)
Da's het mooie van digital cinema, de film ziet er vrijwel precies zo uit als in het Digital Intermediate.

Draaien? Werk jij in een bioscoop?

celerontje

Vrijwilliger bij een filmhuiscircuit (wij draaien om de zoveel tijd een film in een hele mooie hotelzaal met toneel), we kregen een aanbod van de exploitant waarmee we samenwerken! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

Quote from: celerontje on July 14, 2009, 22:52:22
Vrijwilliger bij een filmhuiscircuit (wij draaien om de zoveel tijd een film in een hele mooie hotelzaal met toneel), we kregen een aanbod van de exploitant waarmee we samenwerken! :pompom:

Gaaf!

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650