waarom krijg ik geen 5.1 EX bij star wars??

Started by polmans, May 27, 2009, 22:22:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

polmans

Ik heb hier 2 dvd's van star wars, the phanton menace en revenge of the sith.
Nu staat op de achterzijde v/d dvd hoes dat ze 5.1EX zijn opgenomen,bij de eerste krijg ik kompleet geen EX vermelding of geluid van mijn versterker,bij de tweede (revenge of the sith) krijg ik alleen de THX trailer in EX vorm,de versterker geeft gewoon dolby digitaal aan,maar er komt op een scherm een extra rear center speaker bij de THX trailer,anderzijds tijdens de film is er niks 5.1EX te bespeuren en is de extra rear center speaker afbeelding weg.

Bij de dvd's van lord of the rings krijg ik duidelijk 5.1 Ex decodering op mijn scherm plus de extra rear center speaker aanduiding.

Zelfs bij pearl harbor krijg ik 5.1 EX terwijl het zelfs niet eens op de dvd hoes staat.

Dus de 5.1EX decodering werkt van mijn versterker,maar raar genoeg niet bij de star wars films   :crazy:


Zijn er nog andere films die in 5.1EX zijn opgenomen,zowel op dvd als blue ray???

Misschien dat het de moeite is om een center speaker die ik over heb vanachter te plaatsen??

groeten,

Robin



master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

dmeerpa

Ik heb hetzelfde voor met Star Wars.
Ik heb sinds een aantal dagen een 7.1 setup, en zo merk ik dat mijn Marantz DV7001 via HDMI aangesloten op een SR8002.
Vreemd is dat de THX trailer wel het extra surround kanaal voorziet van geluid, de film niet. Ook de THX optimizer werkt maar als 5.1
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup