M&G: 4 mannen doen HT-zoeking bij Sonic Circle

Started by celerontje, May 27, 2009, 11:55:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Na lang getjoek met de trein, (laat-ie fijn zijn ;D) kwam ik aan op Utrecht Centraal, en stapte bij een vreemde in de auto. (ik lijk wel knettergek, maargoed :crazy:)
Niet geheel ontoevallig bleek dit forumlid ''mglwee'' te zijn! (gelukkig maar ;))
Nadat ons de weg was gewezen door een kerel in een plastic doosje met LCD schermpje :hehe:, kwamen wij aan in een niet-nader-te-noemen plaats in Zuid-Holland. (we willen immers niet dat de JVC straks van het plafond geschoeft wordt door onbevoegden :devil: :D ;D)
We zagen een auto met Belgisch kenteken voor het huis staan, wat erop duide dat forumlid HTip al gearriveerd was, samen met Kamidioblitz, die hij opgepikt had bij het treinstation.

Toen we eenmaal waren binnengekomen door met grof geweld de deur in te beuken, (met een korrel zout te nemen d.m.v. eenvoudig keukenzout, maar pekel mag uiteraard ook)
zaten we even later druk met elkaar te kletsen op de bank, uiteraard grotendeels over HT en stereo.

Na een tijdje gingen we naar boven, naar -je raad het nooit- het... ROMMELHOK... :o :D waarna we in het HT kwamen :thumbs-up:, het ''Infinity Theatre'', waar even later een muziek DVD gestart werd, die al startklaar stond.
Toen het zaakje vrolijk stond te spelen, probeerde ik af en toe wat dingen tegen Philip te zeggen, maar op een gegeven moment zei hij dat ik niet zo hard moest praten...
(blijkbaar is het erg lastig om boven Sonic's surroundsetup uit te komen! ;D)
Het beeld was erg groot en het geluid klonk erg ruimtelijk, zo ook bij een muziek DVD van Jean Michel Jarre, welke Philip had meegenomen.

Muziek DVDtjes zijn erg leuk, maar er hangt natuurlijk een JVC HD350 aan het plafond en er staat een dikke Velodyne SPL-R1500, dus we begonnen een goede referentie BD uit te zoeken.
Daar hoefden we niet lang over na te denken en ik kwam met het idee om ''The Dark Knight'' in de speler te schuiven, waar iedereen het volmondig mee eens was!
Nadat de PS3 supersnel de Blu-ray disc geladen had, kwam de IMAX openingscene op het doek tevoorschijn...
WOW, dat was erg scherp, contrastrijk en de subwoofer speelde lekker agressief mee, heerlijk!
Philip en ik zaten lekker de oneliners uit de film te ''nasynchroniseren'' zoals: ''All whatever doesn't kill you, simply makes you... STRANGER!'' :devil: ;D
We hebben ook nog de IMAX ziekenhuisontploffing en de tunnelachtervolging bekeken, waarbij het klonk alsof Batman met zijn Batpod achter je langs scheurde, erg gaaf!
Natuurlijk is ook U-571 in de speler geweest, ik had 'm meegenomen op Blu-ray.
We hebben uiteraard de scene met de dieptebommen bekeken, waarbij alle speakers lekker gekraak en garammel lieten horen, prachtig.
Daarna is ook nog Master and Commander op BD in de PS3 geweest, waarbij we de eerste aanval van de Fransen bekeken en beluisterden, de subwoofer ging flink tekeer en de kanonkogels vlogen je om de oren! :o

Philip had een SACD meegenomen met met het liedje ''Money'' waarbij het in 5.1 klinkt alsof het geld van alle kanten rammelt, alleen werd de SACD via S/PDIF gedownsampled naar PCM 2.0, wat ik al aan Philip vertelde, maar ja, zelf proberen is toch leuker ;)


Op een gegeven moment werden we getrakteerd op kroketten (met mosterd), die gingen er bij iedereen bijzonder snel in! ;D

Ik zal vast een aantal titels vergeten zijn op te noemen, volgens mij hebben we Diana Krall ook nog in de speler gehad? :-\
Atonement op HD DVD hebben we ook nog een stukje van bekeken, zag er erg goed uit! :thumbs-up:

Zo verstreek de tijd met veel luisteren en analyseren met BD's en HD DVD en was het op een gegeven moment etenstijd, dus schoven we aan tafel en aten we Fusili Tricolore (in de PM stond Spaghetti, FOEI TOCH!)
Op een gegeven moment ontstond er grote ''opschudding'' aan tafel door een verkeerde interpretatie van het woord ''bureaucratie''... :devil:
Zo zie je maar, nooit met volle mond praten! :dry: :D

Na het eten gingen we weer naar boven, om de ''hoofdfilm'' te kijken.
Maar nog voordat we de film gingen kijken, liet Philip ons merken dat hij een hele bijzondere muzieksmaak heeft, namelijk ''Densen DVD Magic'' ging in de speler, een audiofiel verantwoord -maar irritant- ''demagnetiserend'' geluid  voor je luidsprekers.
Ik geloof zeker dat het nut heeft, nu Jacco Dekkers nog! :devil: ;D :D

Na wat discusseren konden we kiezen uit Body of Lies, Madagascar 2 , Taken en Hellboy II, waarbij het Hellboy II werd, die erg goed beeld en geluid had en bovendien bijzonder geestig was, zeker omdat er een Duits karakter in zat, die dan bv. met een accent zei: ''Over und out'', waar flink om gelachen werd. :thumbs-up:

Kort na de film vertrok Philip weer richting Belgique, maar ik en de andere 2 bleven nog even filmfragmenten bekijken, waarbij iedereen leek te veranderden in een overenthousiast klein kind, toen we een hele geweldadige/bloederige schietscene uit ''Rambo'' 4 bekeken.
We hebben ook nog mijn AVIA disc erin gehad, zodat ik het principe van het phantoomeffect vmet de sides en de rears kon uitleggen, want doordat BB&G dat allemaal voor hem afgesteld heeft, heeft hij zelf niet alles meekregen qua afstelwerkzaamheden.
Letters from Iwo Jima is er ook nog in de speler geweest, welke een erg filmisch beeld beeld heeft, wat verhoogd werd door het ''dichtrammen'' (echt rammen, wegens het uitzetten van het MDF) van de 2:35:1 maskingpanelen.

Maar toen... bleek het te laat om de laatste trein te halen... shit...
Na in de auto bij mglwee wat gebeld te hebben, werd ik uiteindelijk ophaald op Almere Centraal, maar het duurde wel lang!

Al met al een lange dag en bedankt voor de gastvrijheid en de ''hap en slurp''! ;D

Please comment!
:thumbs-up:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Leuk verslag! Ik zal binnenkort even de tijd nemen het een en ander eraan toe te voegen. Geef me alleen even de tijd ik moet nog een vak halen voor mijn P. En bureaucratie is geen slecht iets. Bureaucratisme is de verwerpelijke vorm waar sprake van kan zijn binnen een bureaucratie. Het woord "Bureaucratie" is enkel een typering voor een organisatie vorm... Maargoed, dat gaat teveel uitleg tijd kosten, dat deed het toen ook al. Wanneer de tijd het toelaat zal ik mijn zegje ook nog even doen in een uitgebreide vorm. Nog even geduld dus!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

Tof verslag, goed geschreven!
Ook een leuke representatie van wat er gebeurd is en voorbijgekomen is die dag.

Even uit mijn hoofd nog wat toevoegingen - in niet chronologische volgorde - aan wat er voorbij is gekomen:

- Opening was Faithless: Live at Alexandra Palace (DVD)
- Diana Krall - Live in Paris (DVD)
- Wall-E op BD
- Pirates of the Caribean (At Worlds End?) op BD => de draaikolk scene die Celerontje zo graag wilde zien :D

Er is nog wel meer voorbijgekomen maar dit is wat mijn grijze massa nu even naar boven haalt.



celerontje

Klopt, hoe kon ik PotC nou vergeten?
Dat zag er erg gaaf uit, zeker met die masking!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

#5
Erg leuk om weer jouw taalkunsten te lezen. Vind alle M&G verslagen leuk om te lezen. Het is net alsof je de dag weer opnieuw beleeft.

Ik ben ook nog bezig met mijn verslag, maar mijn werk verhindert mij dit snel af te ronden :unsure: :baaa:

Naast al het genoemde zijn ook nog de DVD's van Jarre in China en Eagles - Hell freezes over in de Toshiba geweest. Maar daar zal ik mijn verslag meer over zeggen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk

"Op een gegeven moment werden we getrakteerd op kroketten (met mosterd), die gingen er bij iedereen bijzonder snel in!"

Met mosterd,  :baaa: die gaan er hier niet in :notify:. Mosterd is een noodzakelijk kwaad voor in de Mayonaise :tongue2:.

celerontje

Quote from: HTip on May 28, 2009, 01:11:21
Naast al het genoemde zijn ook nog de DVD's van Jarre in China en Eagles - Hell freezes over in de Toshiba geweest. Maar daar zal ik mijn verslag meer over zeggen...
Die heb ik allebei genoemd in het verslag, die laatste alleen bij de naam van de track, ''Money'' ;)

Ik ben erg benieuwd naar de andere verslagen!
VINGERS OP DIE RAMPLANK! ; :devil: ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

#8
Quote from: donaldk on May 28, 2009, 02:05:06
"Op een gegeven moment werden we getrakteerd op kroketten (met mosterd), die gingen er bij iedereen bijzonder snel in!"

Met mosterd,  :baaa: die gaan er hier niet in :notify:. Mosterd is een noodzakelijk kwaad voor in de Mayonaise :tongue2:.
[SonjaBakkermodus]Mosterd bevat minder verzadigde vetten bla bla bla bla etc. etc.[/SonjaBakkermodus] ;D ;D ;D
De mosterd was ''optioneel'', om het mooi te zeggen. ;)
Je moet natuurlijk niet teveel mosterd nemen, maar het zorgt vaak voor net even wat meer smaak en ''bite''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Ik vind het allemaal maar mosterd na de maaltijd dit.

MLCinema

Zo, bijna het verslag af. De eerste versie heb ik af. Eventjes herschrijven en bijschaven en dan staat hij ook zo online.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MLCinema

Meet en Greet verslag.

Laat ik bij het begin beginnen. We schrijven 25 Juli, 2008. Sonic Circle presenteert zijn plannen voor zijn eigen home theater. Hele leuke plannen, maar die naam, Cinema Mare Nubium die Sonic bedacht heeft voor de ruimte... Zachtjes krabde ik mezelf achter de oren. Dat past toch niet? De naam valt uit de toon als je ziet wat men van plan is met de ruimte te doen. Terwijl ondergetekende besluit het topic te gaan volgen zie ik het licht. Cine Mare Nubium. Dat bekt veel lekkerder denk ik bij mezelf.
In tegenstelling tot veel van de overige plannen, sneuvelt de naam en maakt plaats voor Infinity Theatre, zoals de meeste onder ons de ruimte kennen, is nu de benaming van dit knappe stukje vakmanschap. Tot op heden vormt deze ruimte mijn referentie op het gebied van home theater ruimtes. Hoe en waarom zal duidelijk worden naarmate mijn verhaal vordert.

Op de ochtend van 17 Mei haast ik mij naar de trein, waarvan ik al wist dat deze niet zou rijden. Dan ben je, om ergens heen te gaan vanuit Zoetermeer aangewezen op het Randstad Rail netwerk, of vervangend busvervoer. Hoewel ik ruim op tijd vertrokken was, 10 uur richting de trein, op een minuut of vijf van huis vandaan, heb ik toch met samengeknepen billen in de bus gezeten. Bang als ik was dat ik mijn aansluiting richting Dordrecht zou missen. Normaliter, als de NS niet haar spoor aan het renoveren is en de treinen gewoon rijden, doe je er een minuut of 10 over van Zoetermeer naar Den Haag, de bus doet hier echter 2 keer zo lang over. Naarmate de tijd verstrijkt wordt ik steeds nerveuzer, vervelend als ik het vind om mijn reisschema door voormalige overheidsbezit in de war geschopt te zien worden. Tot mijn grote verbazing hou ik zelfs nog tijd over. Neurotisch om niets dus uiteindelijk.

Trein en uiteindelijk een vervoermiddel wat op een trein moest lijken maar beter op zijn plaats geweest was onder grond, brachten mij op de plek van bestemming. Hup snel uitstappen en een auto zoeken met een Belgisch kenteken. Gelukkig, er staat er maar een. Best apart om in te stappen bij iemand die je enkel kent van het geschreven woord. Philip, beter bekent als Htip is echter een zeer vriendelijke vent en de eerste ontmoeting is gemaakt. Wat volgt is een korte rit naar het huis van Sonic. "We moesten kloppen want de bel deed het niet", grapten we nog voor we naar binnen stapten. En daar sta je dan, in de deur opening bij een wildvreemde die net zo verzot is op audio video gear als jijzelf (ik had hier ook kunnen neerzetten net zo, gestoord, wereldvreemd, abnormaal, maar dat is slechts het label dat de buitenwereld op ons plakt). Anyway, een liefhebber zoals wij allemaal. Na een eerste ontmoeting met de eigenaren van het speelparadijs voor volwassenen is het wachten geblazen op Celerontje en Mgwlee, wat niet lang duurt en mij de kans geeft om eens om me heen te kijken. Het huis zelf is nog niet helemaal af, maar heeft zeer veel potentie. Een van de dingen die als eerste afgemaakt is, is het HT, wat al aangeeft dat we te maken hebben met een liefhebber.

Als de andere heren eenmaal gearriveerd zijn, er kennis gemaakt is wordt de gang naar boven ingezet, waar het HT zich bevind. Dan stap je voor het eerst binnen in een ruimte die je kent van foto's, het is haast cliché om te zeggen, maar in het echt is het allemaal nog veel mooier! Wouw, is het eerste wat door me heen gaat. En op dat moment nog niets gezien of gehoord.
De ruimte is gevuld met 6 identieke speakers en de bijbehorende center uit de Toy serie van Sonus Faber aangestuurd door een Arcam AVR350. Het laag wordt aangevuld door een imposante Velodyne. Visueel komt de ruimte ook niks te kort, het beeld wordt verzorgt door een JVC HD350. Zowel het beeld wat de JVC neer zet als de prestaties die de toch "kleine" speakers leveren zijn voor hoog niveau. Meermalen heb ik het gevoel gehad dat ik in het beeld gezogen werd, of onderdeel uitmaakte van een scène door het zeer ruimtelijke geluidsbeeld wat de speakers weten neer te zetten. In het absolute laag gebied perfect aangevuld door de Velodyne. Het geheel is mooi in balans, nimmer heb ik het gevoel gehad dat het teveel was, het beeld te groot of de speakers te fel. Alles klonk mooi in balans en het beeld vulde perfect de ruimte. Mede door het kamerbrede scherm wordt je helemaal de film in gezogen.

Een muziek DVD vormde de aftrap van een behoorlijke hoeveelheid beeldmateriaal. Hoewel het hier slechts SD materiaal betrof, kregen we toch een goede indruk waar de JVC toe in staat is. Mooi levendig beeld met een goed kleurenspectrum. Zoals Celerontje al schreef, "Muziek DVDtjes zijn erg leuk, maar er hangt natuurlijk een JVC HD350 aan het plafond en er staat een dikke Velodyne SPL-R1500, dus we begonnen een goede referentie BD uit te zoeken. Daar hoefden we niet lang over na te denken en ik kwam met het idee om ''The Dark Knight'' in de speler te schuiven, waar iedereen het volmondig mee eens was! Nadat de PS3 supersnel de Blu-ray disc geladen had, kwam de IMAX openingscene op het doek tevoorschijn...WOW, dat was erg scherp, contrastrijk en de subwoofer speelde lekker agressief mee, heerlijk!" (Celerontje: 2009, 27-5). Hier zegt Celerontje geen woord te veel. Er volgt nog meer beeldmateriaal, waarbij een bepaalt gevoel blijft overheersen, of liever gezegd een gedachte. Constant gaat er een bepaald wouw gevoel en gedachte door mij heen. Echt genieten. De masking panelen zorgden bij de film Letters from Iwo Jima voor een enorme diepte, terwijl de beklemmende sfeer van de film perfect neergezet werd door de surround bubble. "Als ik later groot ben", zeg ik tegen mezelf, dan weet ik het wel!

De subwoofer verdient wat meer aandacht. Afhankelijk van waar men zat leverde de sub meer dan voldoende druk, zoveel zelfs dat ik misselijk in de trein naar huis gezeten heb. Dat is zeker niet van het eten geweest wat ons werd voorgeschoteld. Een heerlijke maaltijd werd ons opgediend waar ik echt van heb genoten. Evenals van het toilet bezoek. Wederom niet omdat dit aan het eten lag lieve mensen, nee evenals in de HT is het afwerkingniveau van de badkamer zeer hoog. Mocht u ooit in de gelegenheid zijn dit HT te bezoeken sla dan de toilet ronde zeker niet over. U zult zich verbazen. Zoals de reis begon eindigde deze ook. Echter nu in omgekeerde volgorde. Paniek in de trein of ik de bus wel zou halen. Dit is gelukkig allemaal goed gekomen, waardoor ik aan de leuke dag geen nare nasmaak overhield. Mariusz en René, bedankt voor de gastvrijheid en gezelligheid, ik heb het zeer naar mijn zin gehad!

Marc Visser

Aka: Kamidioblitz
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

Een wat meer literaire insteek op de hele gebeurtenis! ;D
Mooi geschreven! :)

Ik had ook nog hoofdpijn van de subwoofer! :(
Zo'n Velodyne is een heel geniepig, een soort ''heilige geest'' onder de subwoofers. ;D
Je merkt indirect dat ie er is.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

sj0er-D

Quote from: Kamidioblitz on May 28, 2009, 14:06:55
Meet en Greet verslag.

knip

begrijp ik nou goed dat je zo'n toiletbezoek hebt gebracht bij 'sonic circle'? ;D


-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Quote from: sj0er-D on May 28, 2009, 14:50:09
begrijp ik nou goed dat je zo'n toiletbezoek hebt gebracht bij 'sonic circle'? ;D



Zoiets ;D. Nee zonder dollen, de badkamer is prachtig ;).
Quote from: -madison- on May 28, 2009, 15:10:49
Geweldig geschreven Marc!

Thnx Peter!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

#17
Gaaf verslag Marc! Erg goed geschreven. En bedankt voor de complimenten.
Het was ons een genoegen jullie allen te ontvangen.

Leuk om te lezen hoe jullie je heen en terugreis hebben beleefd. Al wist ik niet dat jullie ook misselijk / hoofdpijn last hebben gehad? Dat is minder.
Bij Philip was echt een broekwapperende druk van het laag in de ruimte, dus dacht dat Celerontje sowieso al meer gewend was :D.


Bij Letters from Iwo Jima met de maskingpanelen dicht leek het wel alsof alles uit het scherm de ruimte in kwam, zo 3D was die afbeelding, zo'n diepte. Die film wil ik zeker nog eens als tweeluik kijken. Flags of our fathers en deze na elkaar!

celerontje

#18
Ik ben heus wel wat gewend, maar dat allerdiepste laag hoor je amper, maar merk je wel, een soort drukveld.
Een SVS is meer een baskanon en recht voor z'n raap, terwijl een Velodyne heel subtiel, maar toch krachtig is.

Toen ik ''The Dark Knight'' in de IMAX had gezien had ik ook een dezelfde hoofdpijn, maar van een normaal bioscoopbezoekje heb ik nooit last.
Da's ook niet zo gek, de bas is veel gecomprimeerder door de zware compressie en de sub ''bonkt'' meer, i.p.v. een drukveld te leveren.

Ik heb bij Philip geen ''broekwappermoment'' gehad, want we hebben niet echt hele zware LFE scenes beluisterd.
Maar dat komt de volgende keer wel, Philip heeft als het project van z'n werk volledig op poten staat, flink wat rust nodig dunkt me, maar daarna...
ZAGEN ZAGEN VERVEN VERVEN SCHROEVEN SCHROEVEN METEN METEN AFSTELLEN AFSTELLEN!!! En dan een M&G!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Quote from: Sonic Circle on May 28, 2009, 15:35:17
Gaaf verslag Marc! Erg goed geschreven. En bedankt voor de complimenten.
Het was ons een genoegen jullie allen te ontvangen.

Leuk om te lezen hoe jullie je heen en terugreis hebben beleefd. Al wist ik niet dat jullie ook misselijk / hoofdpijn last hebben gehad? Dat is minder.
Bij Philip was echt een broekwapperende druk van het laag in de ruimte, dus dacht dat Celerontje sowieso al meer gewend was :D.


Bij Letters from Iwo Jima met de maskingpanelen dicht leek het wel alsof alles uit het scherm de ruimte in kwam, zo 3D was die afbeelding, zo'n diepte. Die film wil ik zeker nog eens als tweeluik kijken. Flags of our fathers en deze na elkaar!

Alleen beetje misselijk, alsof mijn maag herstellende was van het geweld. Was geen vervelend gevoel, maar wel grappig dat het merkbaar was.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

Herken het niet bij mezelf. Goed om te weten dat anderen er last van kunnen hebben, dan kan ik er ook rekening mee houden tijdens een volgend bezoek!

Morgen komt een collega met 2 zoons op visite. Die willen graag Batman: The Dark Knight zien.
Voor mij ook weer een feest met de Dune HD Center nu, dus die gaan we graag nog een keer kijken.

-madison-

Quote from: Sonic Circle on May 29, 2009, 23:39:12
Herken het niet bij mezelf. Goed om te weten dat anderen er last van kunnen hebben, dan kan ik er ook rekening mee houden tijdens een volgend bezoek!

Morgen komt een collega met 2 zoons op visite. Die willen graag Batman: The Dark Knight zien.
Voor mij ook weer een feest met de Dune HD Center nu, dus die gaan we graag nog een keer kijken.

Jaja verpest ze maar meteen :devil: :devil:
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Leuk! Hoeveelste keer wordt het nu dat die film in de speler verdwijnt? Het viel allemaal wel mee maar je voelde het wel. Kan het ook niet helpen ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Leuke verslagen allebei :thumbs-up: Ik ben bijna klaar met het mijne. Het wordt wel moeilijk om dingen te schrijven die nog niet gezegd zijn :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

M&G verslag

Vorige week zondag stond op de planning... Een bezoek aan het Infinity Theater van Sonic Circle. Het zou een volle bak worden, want Kamidioblitz, mgwlee en celerontje (die het hele land afreist op zoek naar prachtige HT's) waren ook van de partij. De reis met de auto ging voorspoedig, ondanks de regen. Ik was ruim op tijd vertrokken, want je weet nooit met de A2! Op de plaats waar het Infinity Theater staat was het warempel droog en zonnig. Ik zou Kamidioblitz van de trein ophalen en een paar minuten later waren we op de plaats van bestemming.

Zoals afgesproken moesten we met de brievenbus rammelen omdat de bel het niet deed. Een beetje subtiel natuurlijk, want we willen niet de hele buurt wakker maken ;) Sonic excuseert zich dat ze nog niet klaar zijn met de verbouwing, maar wat klaar is, is erg mooi. Woonkamer en keuken zijn stijlvol ingericht en stralen rust uit. En dat was maar goed ook, want die rust zou spoedig verstoord gaan worden. Sonic legt uit hoe het plafond is aangepakt, zodat je niet in het hele huis het geweld uit de HT kan horen. Inmiddels waren ook mgwlee en celerontje gearriveerd. De brievenbus liet zich nl. gelden en dit maal niet zo subtiel ;D

Nadat iedereen kennis met elkaar had gemaakt, de nodige HT ervaringen had uitgewisseld, een drankje en wat lekkers was het tijd om de HT onveilig te gaan maken. Sonic was vantevoren even gauw naar boven gegaan om de HT op te starten. Wat bij binnenkomst meteen opvalt is het inmense scherm wat de complete muur bedekt. Dit is mogelijk door de relatief kleine Toys van Sonus Faber die weinig plaats innemen. Waarom ze Toys heten weet ik niet, het is nl. helemaal geen speelgoed. Alhoewel, ze spelen wel goed :thumbs-up: ;D De Velodyne staat rustig in een hoekje zijn werk te doen, maar dat zou spoedig veranderen ;D

De afwerking van de HT is van een erg hoog niveau. Niet alleen het werk van Gé, maar ook het werk wat door Marius en René zelf is gedaan. Het 3-lagenplafond is prachtig om te zien, vooral de indirecte verlichting en de sterrenhemel 8) Omdat het redelijk donker is zie je weinig van de kleuren, maar dat de HT mooi uitziet in dit licht is zeker... Sonic legt uit wat er allemaal gedaan is en laat met trots de koelkastjes zien. Erg handig, waardoor je helemaal niet meer de HT uithoeft ;) De akoestische aanpassingen van de ruimte trekken natuurlijk mijn aandacht. Wat opvalt is hoe mooi deze zijn ingepast in het interieur. Door het verven in de kleur van de muur vallen ze een niet wetende bezoeker niet eens op. Ik was erg benieuwd naar het effect ervan...

Sonic had ervoor gezorgd dat we reeds op beeld en geluid worden getrakteerd, maar nu was het tijd dat ieder zijn plaatsje uitzocht. Net zoals bij mij zouden we regelmatig ruilen van positie om iedereen dezelfde ervaring te gunnen. De relaxstoelen zitten heerlijk. Iets wat niet gezegd kan worden van de klapstoeltjes :unsure: ;D Het is natuurlijk ook een HaTee voor Twee ;D Maar het zitcomfort mag de pret niet drukken en doet dat dan ook niet! Integendeel zelfs.

In tegenstelling tot waar ik dag-in-dag-uit op het werk mee wordt geconfronteerd hadden we voor deze dag geen plan gemaakt. Wat een verademing :thumbs-up: Toen Marius bij mij was hebben we dat ook gedaan en dat beviel prima!! We hadden allemaal wat beeld- en geluidsmateriaal meegenomen en aangevuld met wat aanwezig was in het Infinity Theater was dat meer dan voldoende om weken te genieten van onze gezamelijke hobby :o :o Waar begin je zo'n dag mee? Daar waren we het allemaal snel over eens. Hoe zou "The Dark Night" presteren in deze ruimte?

Dankzij de PS3 kijken we een paar tellen later naar de IMAX openingsscene. Hoewel ik die al vaker heb gezien was het erg indrukwekkend. Het complete scherm (260 cm breed :o) wordt gevuld met een superscherp beeld met veel diepte. Dit is ook het eerste moment dat die grote zwarte doos in de hoek zich laat gelden. En hoe, want die eerste dreun was veel dieper dan ik ooit had gehoord met veel meer controle. Wat een begin van de dag :o :o :o

Het zwartniveau van de HD350 is van hoog niveau, maar mist wel wat schaduwdetail. We weten nu dat het aan de instelling van de PS3 lag (RGB colorspace stond op extended ipv normal). Dus nu zal het beeld nog wel indrukwekkender zijn! Celerontje wilde nog kijken of het aan de projector lag, maar daar lag het dus niet aan. Binnenkort wordt de JVC ook nog getracteerd op een ISF calibratie. Ik denk dat ik dan superlatieven tekort ga komen ;D

Daarna wisselden muziek en film elkaar af, waarbij steeds duidelijk werd hoe goed de set in totaal presteert. De Velodyne ondersteunt de Toys waar nodig en de akoestische aanpassingen (Auralex Metrofusers) zorgen ervoor dat de oren het niet zwaar te verduren krijgen. Met name de hoge tonen klinken geen moment te schel. Bij Jarre in China was dit eventjes wel het geval, maar de Arcam stond op dat moment gewoon te hard en daardoor kon de ruimte de energie niet kwijt. De bassen klinken onder het schuine dak een stuk heftiger dan elders in de ruimte, maar geen moment vond ik dat storend. Ik heb ook geen last gehad van misselijkheid of hoofdpijn, maar misschien ben ik meer gewend :P ;D

Ik vond het jammer dat ik voortijdig moest vertrekken, maar de "korte" tijd dat ik heb mogen genieten van Infinity Theater heb ik het erg naar mijn zin gehad en time flies when you're having fun...

Marius en René, bedankt voor de gastvrijheid, de heerlijke kroketten, het lekkere eten en de gezelligheid. Jullie mogen trots zijn op wat jullie hebben neergezet in zo'n korte tijd. Prachtige ruimte waar je heerlijk kan genieten van film en concerten. Jullie zijn natuurlijk welkom in the Chamber of Dreams als de volgende fase is afgerond.

Philip a.k.a. HTip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive