Bestaan er luidsprekers voor jazz, klassiek en pop

Started by audiotechneut, May 26, 2009, 22:20:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

Quote from: reMC on September 15, 2009, 10:01:51
Ja, het grappige bij elektrostaten is dat die transparantie zeer "licht" is, het mist een beetje de body (oa midlaag) waardoor je wel alles hoort maar het niet gewichtig klinkt.

Aan "body" hebben de Orions in ieder geval geen gebrek...maar het zijn natuurlijk ook geen electrostaten hoewel ik de vergelijking daarmee wel begrijp die harrypotter maakt.

peter


Kwabbernoot

Tja, beide dipolen en dat heeft zo zijn voordelen.

Groeten...

HarryPotter

Quote from: S@m on September 15, 2009, 09:56:08
Na een half uurtje heb ik wel weer voldoende gehoord op elektrostaten, juist door die transparantie, ruimtelijkheid en het waarnemen van elk detail.
In snap je punt, al heb ik ook nooit heel veel langer geluisterd moet ik bekennen. Maar ik probeerde aan te geven dat wat mij zo aansprak in elektrostaten ook tot mijn grote verbazing  heel goed met dynamische systemen te verwezelijken was. Ik denk overigens dat minder vergevingsgezinde speakers ook veel sneller zullen irriteren bij slechte opnames, misschien dat dat ook wel meespeelt.

Quote from: )p( on September 15, 2009, 13:26:18
Aan "body" hebben de Orions in ieder geval geen gebrek...
Inderdaad... en als ik wel die indruk heb gewekt dan had ik mij beter moeten uitdrukken.

Quote from: S@m on September 15, 2009, 09:56:08
Dit geef weer eens aan hoe persoonlijk de muzikale beleving is.
Ik ben het helemaal met je eens dat er een groot subjectief element zit in de waardering van speakers (en veel andere zaken), en gelukkig maar! Dit treedt soms zelfs binnen jezelf op. Ik ben een fervent whiskyliefhebber, en het valt mij op dat ik het ene moment veel meer geniet van exact dezelfde whisky, ook al zijn ogenschijnlijk de omstandigheden vrijwel gelijk. Maar als het een goede whisky is, dan proef je dat er natuurlijk altijd wel af. Met goede speakers evenzo.