van pc naar mac maar welke

Started by christa, May 26, 2009, 19:27:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christa

nog 1 vraagje wat gebruik je voor winrar en quicpar in de plaats
groetjes christa
kan geloof ik beter een keer les bij je nemen  ;D
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

JeKa

#26
Quote from: christa on June 18, 2009, 09:01:08
nog 1 vraagje wat gebruik je voor winrar en quicpar in de plaats
groetjes christa
kan geloof ik beter een keer les bij je nemen  ;D

:google:

alles is toch binnen 1 zoekterm te vinden lijkt me? Zo doe ik het iig wel. Gewoon "par mac" ofzo zoeken et volia.

KLIK

KLIK

Koen K

 ;D

Om de vraag te beantwoorden: zelf gebruik ik MacPAR en The Unarchiver. ;)

christa

sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Erik

Een van de grootste nadelen van de imac vond ik het gebrek aan portrait mode.
Nu zat ik me eens af te vragen. Is het mogelijk om aan de imac een extra landscape monitor te hangen en zonder ingewikkeld gedoe te switchen tussen of al je beeld op het interne scherm (landscape) of op het externe scherm (portrait). De resoluties zullen verschillend zijn btw.
Er is geen behoefte aan beeld op twee monitors :)

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Erik on August 26, 2009, 14:02:23
Een van de grootste nadelen van de imac vond ik het gebrek aan portrait mode.
Nu zat ik me eens af te vragen. Is het mogelijk om aan de imac een extra landscape monitor te hangen en zonder ingewikkeld gedoe te switchen tussen of al je beeld op het interne scherm (landscape) of op het externe scherm (portrait). De resoluties zullen verschillend zijn btw.
Er is geen behoefte aan beeld op twee monitors :)


Is dit zo'n moeilijke vraag met al die mac experts hier :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mark S

#31
Goede vraag. Nooit geprobeerd. Mijn 2e scherm gebruik ik juist voor de extra workspace of als preview-monitor.
Ik kan kiezen voor scherm 2 kiezen tussen mirror display of als extra workspace, welk scherm het hoofdscherm is, aan welke zijde het scherm overloopt naar de ander, afzonderlijke resoluties instellen, maar ik kan volgens mij niet of of de ene of de andere monitor kiezen.

EDIT:  (Gegoogeld) portrait mode is in OSX wel apart instelbaar,

maar grote kans dat deze optie NIET op iMacs aanwezig is.
Lees deze thread maar eens:
http://www.ehmac.ca/mac-ipod-help-troubleshooting/60154-does-leopard-os-really-support-portrait-mode.html

Hoeksel

Hopelijk mag ik hier aanhaken zonder een nieuw topic te openen........

Al jaren ben ik Windows XP gebruiker en zowel mijn PC als mijn PDA (Windows Mobile) bevallen slechts ten dele. Omdat ik binnenkort een notebook wil gaan aanschaffen, zat ik te denken om ook eens een Apple te proberen. Veel IT vrienden van me zijn er bijzonder over te spreken.

Ik wil hem vooral gebruiken voor:

- PDF (honderden gigabytes, sommmige PDF's 200 MB) lezen
- Office (Excel, Word), voornamelijk tekst
- Internet/email

Niets bijzonders eigenlijk. Nu vind ik de Apples nogal duur, maar met bovenstaande eisen, wat zou voldoende zijn? Wellicht iets 2ehands?

Pjotr

De instap MacBook zou al voldoende voor je zijn. De HD hiervan is 160 GB (als optie vervangbaar voor 250, of 500GB), maar met je honderden GB's aan PDF's kun je er natuurlijk een externe USB of Firewire HD aanhangen.

Tweedehands kan natuurlijk ook. Echter, als je de huidige versie koopt, weet je zeker dat ie voorlopig wel even meekan. De hardware kan prima samenwerken met de nieuwe versie van Mac OS X 10.6 (Snow Leopard).
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Erik

ik zou alleen even kijken of 13 inch niet te klein voor je is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill