van pc naar mac maar welke

Started by christa, May 26, 2009, 19:27:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christa

hallo ik heb een vraagje ik heb nu aardig wat gelezen over de mac computers maar nu heb ik eigenlijk nog wat vraagjes
de computer die ik nu heb gebruik ik vooral voor veel downloaden en surfen
ik heb er grote harde schijfen in hangen waar ik alles opsla als alles klaar is zet ik het met het dockingstation met interne 1tb schijfen om
nu valt mij op dat in de mac niet zulke grote schijfen zitten kun je dan ook als je download rechtstreeks naar het dockingstation downloaden die usb en esteta aansluiting heeft
moet ik de schijfen dan ook omzetten naar HFS+ zo ja werkt dat dan nog op de dune prime en popcornhour
ik gebruik nu de volgende programma's werkt dat op de mac of haal ik een hoop ellende aan
newsleecher
quiqpar
winrar
ftd
unpack


mocht de mac geschikt zijn welke moet ik dan halen de imac 24inch of de nieuwe mini mac omdat ik nog goed scherm heb
wie kan mij helpen met advies
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500


JeKa

ik heb sinds kort een 24" iMac en dat scherm is echt schitterend! Daar zou ik zeker voor gaan. Ook geen gedoe met kabels en het ziet er ook nog eens schitterend uit.

christa

maar werkt dat met de mac's om via usb2 externe schijf om daarop rechtstreeks te downloaden
en als je hem hebt geformateerd naar dat voormaat van de mac werken de schijfen dan nog als je hem aan de dune of popcornhour hangt
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

J.A.F._Doorhof

Je moet gewoon NTFS gebruiken op een mac als je wilt dat een dune of andere speler hem herkend.
NTFS is geen enkel probleem op de Mac alleen even een freeware programma installeren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

christa

welk programma is dat dan ;)
en frank kan ik voor de mini gaan of is het beter om voor de imac te gaan het meeste wat ik doe is surfen
en downloaden
heb eigenlijk nog een goed scherm
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Mark S

#6
MacFuse
NTFS 3G
en ook:
www.paragon-software.com/home/ntfs-mac

Als je nog een goed scherm hebt : de mini. De specs zijn IETS minder dan het instapmodel iMac, de prijs is bijna de helft.


J.A.F._Doorhof

macmini is ideaal als kleine instapper inderdaad als je al een scherm hebt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Moony

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 27, 2009, 10:34:26
macmini is ideaal als kleine instapper inderdaad als je al een scherm hebt.

Is hiervan het geheugen makkelijk zelf te upgraden en behoud je dan de garantie (net als bij een MacBook)?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

christa

volgens mij geld voor elke mac dat als je hem zelf losmaakt de garantie vervalt
omdat ik zelf nog nooit met een mac had gewerkt vond ik deze website mischien ook wat voor anderenhttp://www.macmanieren.be/
het enige wat nog totaal niet lukt is downloaden ben neewsleecher gewend maar die andere zoals snb krijg ik niet aan de praat wie heeft er tips
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

JeKa

Quote from: christa on May 28, 2009, 21:43:57
volgens mij geld voor elke mac dat als je hem zelf losmaakt de garantie vervalt
omdat ik zelf nog nooit met een mac had gewerkt vond ik deze website mischien ook wat voor anderenhttp://www.macmanieren.be/
het enige wat nog totaal niet lukt is downloaden ben neewsleecher gewend maar die andere zoals snb krijg ik niet aan de praat wie heeft er tips
groetjes christa

Ik zoek met binsearch en download met Unison. Werkt perfect

Koen K

Quote from: JeKa on May 28, 2009, 21:46:25
Ik zoek met binsearch en download met Unison. Werkt perfect

Yep, hier hetzelfde. Maar tegenwoordig gebruik ik het alleen nog om CD's te 'proberen' voordat ik ze koop.

christa

bedankt voor de tip weet iemand ook hoe je je startpagina insteld
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

JeKa

Quote from: christa on May 30, 2009, 09:40:14
bedankt voor de tip weet iemand ook hoe je je startpagina insteld
groetjes christa

Hangt van je browser af. In Safari=Safari->voorkeuren->algemeen

christa

toppie bedankt heb me rot gezocht :bigsmile:
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Pjotr

#15
Quote from: christa on May 28, 2009, 21:43:57
volgens mij geld voor elke mac dat als je hem zelf losmaakt de garantie vervalt
omdat ik zelf nog nooit met een mac had gewerkt vond ik deze website mischien ook wat voor anderenhttp://www.macmanieren.be/
het enige wat nog totaal niet lukt is downloaden ben neewsleecher gewend maar die andere zoals snb krijg ik niet aan de praat wie heeft er tips
groetjes christa

Als je SABnzbd hebt ingesteld via de webpagina wordt een aantal mappen aangemaakt ("NZB", "Complete", "Incomplete"). Standaard in je homedirectory geloof ik. Ik heb 'm zelf ingesteld onder "Downloads/nieuwsgroepen". Uiteraard dien je ook zaken als server, accountnaam en wachtwoord, SSL poortnummer, aantal treads, en maximale downloadsnelheid op te geven. Zie hier voor een handleiding http://www.binaries4all.nl/sabnzbd/configuratie.php

Vervolgens sleep je een nzb-bestand naar de map "nzb" en start SABnzbd. Je krijgt dan de webinterface te zien als je een paar keer ververst zie dat hij aan het downloaden is (queue). Als het downloaden, parren en uitpakken klaar is, zet hij het onder het mapje "Complete".
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

kasper1985

Welke Mac bij jou past is helemaal afhankelijk van je eigen gebruik (net als HT natuurlijk)

Zo afgaand op jouw verhaal zou een mini niet missstaan. Ga je echter dingen doen als Photoshop, gamen etc dan zou ik eerder voor een iMac gaan.

Geheugen in alle gevallen zou ik je afraden dit zelf te doen (behalve misschien bij Mac Pro) vaak bouwt de winkel waar je je machine haalt dit gratis voor je bij als service (natuurlijk wel geheugen zelf betalen).

Voor al je programma's onder windows is wel een mac alternatief, kijk eens op www.versiontracker.com daar vind je honderden programma's voor de mac zowel freeware als shareware.

Wat betreft je schijf formaten. Inderdaad kan je doormiddel van third party software NTFS misschien wel werkend krijgen. Echter is het enige wat 100% zekerheid biedt FAT32. Dit is een wat ouder formaat wat zowel met PC als Mac zeker werkt.

Direct downloaden naar een externe HD is altijd langzamer dan naar een interne HD, dit heeft niet met mac of PC te maken maar met de maximale snelheid van USB. Je zou kunnen overwegen om een FW800 schijf te halen voor de beste snelheid.

Sowieso kan je natuurlijk altijd ervoor kiezen om bij de koop een grotere HD in te laten bouwen. Ook dit zal een winkel vaak kosteloos voor je doen bij de koop.

Succes met je switch ! Mocht je eenmaal zover zijn (maar nu ook al) kijk dan eens op www.onemorething.nl, een forum met een speciaal switchers gedeelte.

Kasper
LG OLED C9 -Marantz NR1606- Marantz Pm7003 - Monitor audio BX5 - Nvidia shield - PS4 - PS3 - PS2 - Intel NUC gen8 Plex

christa

het is de mini mac geworden
moest wel even wennen aan hoe het allemaal werkte doe het downloaden nu nog wel met een mini laptop waar windows opstaat want moet nog uitzoeken hoe dat werkt met ntfs
of dat ik er toch windows bij op ga zetten maar durf dit nog niet helemaal
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

JeKa

Quote from: christa on June 14, 2009, 08:58:35
het is de mini mac geworden
moest wel even wennen aan hoe het allemaal werkte doe het downloaden nu nog wel met een mini laptop waar windows opstaat want moet nog uitzoeken hoe dat werkt met ntfs
of dat ik er toch windows bij op ga zetten maar durf dit nog niet helemaal
groetjes christa

Wat lukt niet met downloaden dan? Ik had het op mijn Mac zo aan de praat met Unison. Was eigenlijk niet anders dan met Windows.

Dirc

Zijn er voor de mac (mini) wireless keyboards en muizen die goed werken op zo'n 5 meter afstand?

Ik wil w/s een mini in mijn HT meubel plaatsen en aansluiten op mijn TV / PJ en dan vanaf de bank evt met keyboard / muis bedienen (of remote natuurlijk als ik geen film af wil spelen).

Erik

Quote from: Dirc on June 14, 2009, 12:10:56
Zijn er voor de mac (mini) wireless keyboards en muizen die goed werken op zo'n 5 meter afstand?

Ik wil w/s een mini in mijn HT meubel plaatsen en aansluiten op mijn TV / PJ en dan vanaf de bank evt met keyboard / muis bedienen (of remote natuurlijk als ik geen film af wil spelen).
Pc style die je op de MM kan aansluiten genoeg elk merk heeft wel wat alleen het ziet er niet uit ;D . Maar als het in de mm stijl moet ik het antwoord schuldig blijven.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

christa

waar ik nog mee bezig ben is het volgende
ik wil naar en externe schijf downloaden die ntfs geformateerd is dat wil ik zo houden want anders herkent mijn dune de formaten niet fat is geen optie want hd bestanden zijn te groot
nu ben ik aan het uitzoeken hoe ik dit voor elkaar krijg
ik heb nu 2 downloadprogramma's sabnzb en unison alleen hoe kan ik bij unison zien hoe snel het downloaden gaat
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Koen K

#22
Als het goed is geeft Unison per connectie aan hoe snel 'ie aan het downloaden is... Doet het programma dat bij jou niet?


(klik voor screenshot)


Voor NTFS-ondersteuning gebruik ik zelf NTFS-3G. Dat werkt prima, vind ik zelf. Klik.

christa

dat had ik niet gezien bij unison das dom ;)
werkt ntfs voormac ook goed of ken je die niet
groetjes christa
p.s. vast bedankt voor de tips
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

Koen K

Graag gedaan hoor :)

Dat andere programma ken ik niet... Heb dit gewoon geïnstalleerd en aangezien het goed genoeg werkt niet meer naar omgekeken ;)