Levensduur plasma TV

Started by Stitch2003, July 15, 2003, 23:43:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stitch2003

Wat is de levensduur van plasma TV's?
Ik hoor over een levensduur van plasma van 5 - 8 jaar, klopt dit?? Is voor mij namelijk een major punt gezien of het dan toch niet weer een CRT gaat worden.

Op kieskeurig.nl stond ook een review van iemand die hiervoor ook de consumentenbond had gebeld, alleen moesten zij ook nog het antwoord schuldig blijven.

Wie o wie weet meer / bronnen/links ??

Met name de Philips PF-9965 is interessant, net gezien voor EUR 3.568,-  (via kieskeurig.nl)

Scarp

Hoi,

Kijk op de volgende pagina eens: http://www.avsforumfaq.com/~plasma/#last
Philips gebruikt "Fujistu/Hitachi".

David

Quote from: Scarp on July 16, 2003, 15:21:13
Hoi,

Kijk op de volgende pagina eens: http://www.avsforumfaq.com/~plasma/#last
Philips gebruikt "Fujistu/Hitachi".
Ik werk op de FTV en LCD lijn bij philips in Brugge en ze gebruiken ook Samsung panelen,die een stuk steviger zijn dan de Hitachi-Fujitsu panelen! Samsung gebruikt een gegoten frame van aluminium waar de plasma op rust,terwijl Hitachi een geplooide plaat aluminium gebruikt,waar bevestigingsplaten op gepuntlast zijn. Voor mij geen  Hitachi maar een Samsung. De bekabeling bij Samsung is eerste klas,maar bij hitachi is het echte zooi.
Overigens zal lcd wel een concurrent van de plama worden,daar ook de levensduur een stuk hoger is.
Indien je nog vragen hebt over deze FTV's: laat het gerust weten, ik zit aan de bron  ;D

Scarp

David, welke modellen gebruiken de samsung panelen?

Lcd is nog niet op hetzelfde formaat en plasma wordt ook door ontwikkeld. Aan lcd kleven weer andere nadelen.

Rob_Dingen

Hoi

Er zijn er die getest hebben met een voledig wit beeld en 30.000 uur en nog waren ze niet op de helft van de output.
Wat je vaak ziet is dat het contrast van de plasma's veel te hoog staat waardoor het er neit uitziet en ook de levensduur aanzienlijk verkort.

Rob

Scarp

Rob, hebben ze dan bijna 3.5 jaar met een volledige wit beeld aangestaan? Dure test lijkt me.