Denon PMA-1500 linkerkanaal kapot

Started by Douma, May 24, 2009, 10:38:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Zit ik net relaxt wakker te worden onder het genot van een stukje muziek, begint het linkerkanaal ineens een klein beetje te kraken. Bekabeling en bron gechecked, die zijn goed. Ondertussen is het linkerkanaal enorm gaan kraken en valt het geluid zelf weg. Als ik aan de volumeknop draai kom het gekraak weer een beetje terug. Het gekraak is zo erg dat het nummer bijna niet meer te herkennen is.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik heb wel eens versterkers binnengekregen die ook een beetje op deze manier klonken en daar lag dan meestal een eindtrap uit. Maar nu zal ik gewoon op laag volume muziek te luisteren. Kan een eindtrap er dan ook zomaar in een minuutje tijd eruit klappen?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Rowdy

Slechte soldeerverbindingen, potmeter- of schakelcontacten.

Douma

QuoteSlechte soldeerverbindingen...

Spot on! Duurde bij mij alleen even voordat ik daar achter kwam. Heb eerst alle driver en power torren doorgemeten. Toen een toongenerator erop gezet en met de oscilloscoop de signaalweg langsgegaan. Uiteindelijk kwam ik bij een groepje torren waar ik tegenaan kwam en toe was het probleem ineens weg. Straks de boel doorsolderen en goed nachecken.
"Nothing lasts, but nothing is lost."