Roksan's set

Started by Roksan, May 24, 2009, 07:37:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roksan

Sinds gisteren de Klipsch SW-311 subwoofer erbij. Helaas zit er een deuk aan de rechter bovenkant. Geen idee of dit nu door post.nl komt of dat deze zo de doos in is gegaan. Maar daar kom ik vast met de leverancier wel uit. Zijn alle investering een goede upgrade geweest?

Ja ik heb nu echt de puntje op de i kunnen zetten. De Creek was een zeer muzikale set. Maar de HK990 weet hem echt te overtreffen. Alles klinkt nu ze heerlijk rustig, transparant en vooral gecontroleerd.. De instrumenten kan je voor je gevoel haast aanraken. Nu met de subwoofer erbij, kunnen ze via de HK990 mooi afgefilterd worden. Dat komt het woofertje zeker ten goede. Het midden gebied is daarmee wat rustiger geworden.

De Klipsch subwoofer is echt een beest. Het is een tamelijk onbekende subwoofer. Maar hij voldeed aan een aantal criteria die ik zocht. Namelijk een maximale breedte van 35 cm (is 33 cm). Een room correctie systeem en moest binnen mijn budget blijven. Daarbij hoefde het van mij niet super strak, maar een lekker punch in het laag past mooi binnen de huidige setup en draagt bij aan een mooi levendig geluidsbeeld.

Kortom, zoals het nu speelt ben ik (hopelijk voor de nodige jaren) zeer tevreden.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Audia

Quote from: Roksan on June 12, 2011, 08:48:07
Zo weer een update in mijn topic met foto's!!!

Het wordt steeds beter ! Mooie set.
Nu nog even je topictitel aanpassen.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Roksan

Thanx.

Ik dacht dat ik de titel al aangepast had. Blijkbaar niet goed gegaan.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Damn wat kan een subwoofer toch veel doen. Het mooie is, dat ie perfect integreert en je niet een twee drie door hebt dat een sub staat mee te spelen. Totdat het een keer echt laag gaat. Ik hoor nu dingen in het laag, die ik nog nooit eerder heb gehoord.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

FDLARRY

Waar is die mooie Roksan gebleven? :oLaat maar, stond er duidelijk!
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

ivo1986

Mooie versterker. Ben ik wel erg benieuwd naar.

Eerst stap van HK de goede richting in.
Als ik een leuke aanbieding tegenkom pik ik m ook op.

Roksan

Er gaat waarschijnlijk uitbreiding komen. Ik hoop einde van de week meer te weten of het doorgaat.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

Morgen worden deze beauties afgeleverd!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Alex Groningen

Mooie luidsprekers. Als ik het goed heb zijn dit toch de Quantum 655 of 1005 luidsprekers? Een aantal jaren terug speelde ik zelf veel met Magnat luidsprekers. Zo heeft bij mij nog heel lang de Magnat Quantum 1009 op het lijstje gestaan als eventuele nieuwe aankoop.
Wens je alvast heel veel luisterplezier met deze luidsprekers.

Alex Groningen

Ik heb niet goed gekeken. Onder de foto staat dus de Quantum 1005. ;)

Roksan

Het is inderdaad de 1005. Ik heb je topic toen ook gevolgd. De 1009 is in mijn woonkamer echt overkill. Voor de 1005 ben ik heel benieuwd hoe die zal klinken in mijn woonkamer. De demo's die ik gehoord heb, waren aldoor heel positief. En op de één of andere manier zijn ze altijd bij mij blijven hangen. En had ik zoiets als ik ze ooit voor een mooie prijs kan kopen, dan wil ik ze wel hebben. Ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar andere (de monitors bevallen mij nog steeds buitengewoon goed). Maar ik zag deze staan bij een (internet) winkel (1 malig gebruikt als demo voor een klant). Had een bod gedaan, waarvan ik nooit verwacht had dat ze er mee akkoord zouden gaan. Maar ze gingen dus akkoord.

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Alex Groningen

Ik ben ook wel erg benieuwd als ze eenmaal in je woonkamer hebt staan wat je ervan vind.
Maar ik neem aan dat daar nog wel een leuk verhaaltje over wordt geschreven.

Roksan

Zo even kort mijn eerst indruk. Deze zijn echt totaal anders dan ik tot nu toe gehad heb. Het geluid is echt heel direct. Met een buitengewoon transparant hoog. De Troel's waren veel rustiger, ingetogen. Smooth maar toch ook open en ruimtelijk. De Magnat's verslaat ze echt op het gebied van plaatsing in de diepte. Maar het geluidsbeeld in de breedte heeft de monitor toch weer meer mijn voorkeur.

Maar wat een transparante / open luidsprekers zijn dit. Alles klinkt zo luchtig, strak ja en ik weet niet goed hoe ik het moet beschrijven, maar licht is een woord wat in mij opkomt. En daarmee bedoel ik niet dat er geen laag of iets dergelijks aanwezig is. Maar de snelheid en timing gaat zo makkelijk af. Er zit zoveel lucht tussen de instrumenten, belletjes hangen heel mooi in de ruimte.

Er zit zoveel energie in het hoog, zonder dat het scherp wordt. Ik vind dat nogal bijzonder. Waarom?
De hiquphon in mijn monitor is een erg prettige tweeter, open, smooth en mooi rond. Maar bij bijvoorbeeld de Celtic Woman hoor je soms toch een harde S (nummer Fields of Gold op hun laatste CD / DVD). Dit heb ik ook op meerdere luidsprekers gehoord (Audio Physic Tempo VI en 25 bijvoorbeeld). Dus ik ging er vanuit dat het in de opname zat. Maar nu bij de Magnat hoor je ondanks het energierijke hoog totaal geen harde S.

Ondanks dat het geluid totaal anders is dan alle luidsprekers die ik tot nu heb gehad. Is mijn eerste (eigenlijk tweede, want ik heb ze natuurlijk al eens tijdens een demo gehoord) heel positief. De directheid is wel wennen, maar het geeft ook een bepaalde betrokkenheid bij de muziek die ik niet eerder had.

Wordt vervolgd!

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Xander32

Lees nu voor het eerst in dit draadje; je hebt al een mooie wandeling door hifi-land gemaakt. En je hebt er een mooie set staan. Die monitoren ogen wel erg chique  :thumbs-up:. Ik ben benieuwd welke speakers het pand weer gaan verlaten.

Enne; ik zie dat je een "stappeltje" componenten hebt in het meubel; is het niet mogelijk om daar een legger/plank in te plaatsen zodat de HK wat meer lucht krijgt?


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roksan

QuoteEnne; ik zie dat je een "stappeltje" componenten hebt in het meubel; is het niet mogelijk om daar een legger/plank in te plaatsen zodat de HK wat meer lucht krijgt?

Die heb ik juist weggehaald om de HK meer lucht te geven. De Dune die er op staat, haalt de helft van de HK nog niet eens. Toch bedankt voor het meedenken en de tip.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

Hallo Paul,

Ik ben benieuwd of de Troels deze 'wedstrijd' gaan winnen, het blijven schitterende luidsprekers met dito geluid!
Het directe van de Magnats, komt dat misschien door de toevoeging van de 2e woofer? Zolang het niet te snel voor luistermoeheid zorgt lijkt het mij wel een prettige bijkomstigheid.
Toen ik bij jou was om de Roksan versterker te kopen viel het mij op dat geluidsbeeld van de Troels lekker volwassen was en er totaal geen scherpte te bekennen was. Echt een mooie ervaring om te onthouden, zo ook de muziek die je opzette. Ik kan mij alleen niet meer voor de geest halen welke cd van de Nits op stond, was dit toevallig Urk of heb je er meerdere van de Nits?

Groeten,

Marino





Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Roksan

De cd van de Nits is Wool. En die klinkt op de Magnats nog indrukwekkender als op de mini monitors. Ze hebben de afgelopen week veel staan spelen. Het hoog is nu minder hard. Vandaag Transformers 3 zitten kijken en dat is een waar feestje op deze luidsprekers. Het is soms net of je naar een surround installatie zit te luisteren. De geluidseffecten komen voor voren, achter, boven en onder. Het laag is net zo indrukwekkend. Een subwoofer is totaal niet meer nodig.
Door het directe geluid wordt je echt meegenomen in de film (ofschoon het nu geen beste film was, maar dat terzijde).

Ik heb zelfs de cd speler weer tevoorschijn gehaald, omdat deze toch muzikaler speelt dan de interne DAC van de HK990. Ook heb ik nu de room correction en alles uitgelaten. Iedere CD die ik nu afspeel is weer een ontdekkingstocht geworden. En steeds kom ik weer tot de conclusie dat het totaal pakket van deze luidspreker gewoon klopt. Ja het hoog had iets smoother gemogen. En wellicht ga ik ze nog een keer open schroeven om te kijken hoe het filter is opgebouwd. Ik weet nog van mijn Heco's dat er niet al te beste condensatoren inzaten. En Magnat komt uit dezelfde koker. Dus wie weet, binnenkort weer een projectje om te volgen.

Maar tot nu toe zeer tevreden en een kleine overwinning voor de Magnats. Maar gezien het formaat van de mini monitors is het een zeer knappe prestatie, dat ze op een zeer hoog niveau kunnen meespelen en is het zeker geen knock out!

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marino

Thanks, dan ga ik wat beter op zoek naar die cd want een snelle zoektocht in de winkel leverde weinig op.
Ik ga over een tijdje ook op zoek naar andere luidsprekers maar zal zeker Magnat ook in de gaten houden, niet een merk waar ik in eerste instantie aan zou denken maar ook hier mee moet je eigenlijk niet kijken maar luisteren.


Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Roksan

Zo weer een upgrade. Nieuwe condensatoren in de magnat's
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

En nog een paar pics
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Roksan

De originele condensatoren waren van Bennic. Niet echt het beste merk (maar zitten ook in B&W Nautulis meen ik ergens gelezen te hebben). Ik heb ze echter vervangen voor Audyn KP-SN Tinfolie in het hoog en Obbligato Gold Premium in het mid-laag. Magnat was overigens zo sympathiek om alle component waarden op de printplaat te zetten. Dus de spoelen kan ik eventueel ook nog gaan vervangen.

Resultaat. Het hoog is nu mooi smooth geworden. Net dat beetje dat het voor mij nodig had en de stemmen hebben ietsjes meer warmte gekregen. Het 3D beeld is nog beter geworden. Kortom een relatief kleine investering wat net de puntjes op de I zet bij deze luidsprekers.

I am very happy!!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

yorkie13

Altijd leuk degelijke upgrades, zeker als het resultaat een hoorbare verbetering geeft. 8)

Mooie strakke zuiltjes trouwens die Magnats.

Ik hoop volgende week mijn MKII filters voor de XTZ binnen te krijgen.

Ik ga die ook eens kritisch bekijken en eventueel de Condensator voor het hoog vervangen.

Roksan

QuoteIk ga die ook eens kritisch bekijken en eventueel de Condensator voor het hoog vervangen.

Op de site van Tony Gee staat heel uitgebreid hoe bepaalde condensatoren klinken. Wellicht kan het je helpen zoeken. Ik heb zelf ook hele goeie ervaringen met Clarity Cap.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

yorkie13

Je had toch ook die Seas monitors gebouwd ?

Heb je daar ook Clarity Caps gebruikt ?

Roksan

Ja die heb ik inderdaad gebouwd. met Claritycaps SA. doen het er super in. Maar de Audyn's kon ik voor 5 euro ps op marktplaats kopen. Dus die keuze was snel gemaakt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO