Post hier je freestyle onderwegfoto's

Started by Jimmy Conway, May 23, 2009, 02:21:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jimmy Conway

Ik heb de PDF variant :) van dat boek gezien.
Er staan waanzinnig mooie foto's in dus dat is de aanschaf zeker waard.

Ik denk zo'n beetje die man zijn levenswerk als ik al die plaatsen zie waar hij geweest is.
Het is gaaf dat hij bij foto's uitlegt wat de sterke punten zijn, daar kun je zeker wat van leren.

Aan de andere kant heeft hij zelf waarschijnlijk niet eerst een boekje met regels geleerd,
maar ontzettend veel geschoten en de hele wereld afgereisd op zoek naar die momenten.
En ik denk de enige manier om echt te leren is heel veel praktijkervaring.

Robbert54

wanneer kom jij met je eigen boek? als ik een eigen woning heb wil ik zeker een door jou gemaakte foto aan de muur! :worship: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

beunky

Quote from: Jimmy Conway on June  4, 2009, 22:38:47
En ik denk de enige manier om echt te leren is heel veel praktijkervaring.

Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat een cursus of veel leesvoer als accelerator kan werken, ervaring vervang je niet door theorie natuurlijk.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

@Robbert54
Doe normaal joh ;D je moest eens weten wat ik aanklooi, een gevorderde beginner op zijn hoogst.

Ik dwing mezelf minstens één dag op de week te gaan schieten om ervaring op te doen, te leren en dingen uit te proberen.
Wat dat betreft is een grote stad in je achtertuin geweldig.
Dat zou nog meer moeten zijn, maar ja ik zit soms in een gevecht met de tijd. :-\

Wat ik veel deed was op gevoel fotograferen, iets wat ik zeker zal blijven doen, maar op dit moment ben ik wat meer gefocussed om compositie en licht te verbeteren. Kleurgebruik is iets wat natuurlijker gaat bij mij, dus om dat verder uit te diepen komt later.

Jimmy Conway

Quote from: beunky on June  4, 2009, 22:54:07
Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat een cursus of veel leesvoer als accelerator kan werken, ervaring vervang je niet door theorie natuurlijk.

Tuurlijk inspiratie, ik krijg altijd zin om zelf aan de slag te gaan als ik foto's kijk.

Spacebass

Quote from: beunky on June  4, 2009, 22:54:07
Daar ben ik van overtuigd. Ik denk dat een cursus of veel leesvoer als accelerator kan werken, ervaring vervang je niet door theorie natuurlijk.
Een cursus hoeft niet persé alleen theorie te zijn. Het gaat juist middels opdrachten hand in hand met de praktijkopdrachten waardoor je onder begeleiding juist
ervaring opdoet. Het een sluit het ander niet uit. Sterker ik doe opdrachten die mijn fotografie ervaring en kennis alleen maar breder maken. Ik ben het met je eens
dat het als een enorme accelerator werkt.

Quote from: Jimmy Conway on June  4, 2009, 23:11:58
Doe normaal joh ;D je moest eens weten wat ik aanklooi, een gevorderde beginner op zijn hoogst.
Niet zo bescheiden Jim ;D Forumleden hebben altijd gelijk 8)

Robbert54

Quote from: Jimmy Conway on June  4, 2009, 23:11:58
@Robbert54
Doe normaal joh ;D je moest eens weten wat ik aanklooi, een gevorderde beginner op zijn hoogst.

Ik dwing mezelf minstens één dag op de week te gaan schieten om ervaring op te doen, te leren en dingen uit te proberen.
Wat dat betreft is een grote stad in je achtertuin geweldig.
Dat zou nog meer moeten zijn, maar ja ik zit soms in een gevecht met de tijd. :-\

Wat ik veel deed was op gevoel fotograferen, iets wat ik zeker zal blijven doen, maar op dit moment ben ik wat meer gefocussed om compositie en licht te verbeteren. Kleurgebruik is iets wat natuurlijker gaat bij mij, dus om dat verder uit te diepen komt later.
verdomd goed gevoel heb je dan :blink: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

beunky

Quote from: Spacebass on June  5, 2009, 01:16:23
Een cursus hoeft niet persé alleen theorie te zijn. Het gaat juist middels opdrachten hand in hand met de praktijkopdrachten waardoor je onder begeleiding juist
ervaring opdoet. Het een sluit het ander niet uit.

Vandaar dus ook dat ik nog niet de goede cursus heb gevonden voor mijzelf ;D
Maar inmiddels heb ik er eentje gezien in Zwolle die me wel aanspreekt. Maar is toch relatief kostbaar...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Jimmy Conway

Quote from: Robbert54 on June  5, 2009, 02:18:43
verdomd goed gevoel heb je dan :blink: :worship:

Het is fotograferen of een psychiatrische behandeling.... ;D ;D ;D

Jimmy Conway



Detail, vlakbij de plaats waar ik de hef heb gefotografeerd hangt een grote panorama van Otto Snoek aan een gevel. 8)


Robbert54

Quote from: Jimmy Conway on June  6, 2009, 00:32:24
Detail, vlakbij de plaats waar ik de hef heb gefotografeerd hangt een grote panorama van Otto Snoek aan een gevel. 8)


die is ook mooi!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jimmy Conway

Nog wat stemmig zwart-wit  ;D











En een paar met wat kleuren gesplitst.







beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

BWzes03

Gokje, Jimmy die brug , (Posthoornstraat) (Wijnhaven geloof ik)?
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

WickedGame

in 1 woord INDRUKWEKKEND!

Dit is fotografie in pure artistieke vorm, simpel doeltreffend, maar zo duidelijk en vertelt precies wat het moet vertellen. Jimmy ik kan wel genieten van jou werk keep shooting ;)

Spacebass


Spacebass

#67
.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijn V

Ik kwam ook een hondje tegen vandaag.




Jimmy Conway

Iets zegt me dat ik nog een keer terug moet met een camera met t/s. ;D





@Marijn V:
Aaaarrrggggh gevaarlijk! enthousiaste natte hond! ;D

Spacebass

#71
Vreselijk!   :o ;D ;D

Heb je nog iets speciaals met de kleuren/filters gedaan of is dit een reflectie via getint glas ?
Of moet ik scherm weer calibreren  :-X  ;D

edit: Zit ook geen profiel ingesloten?

Jimmy Conway

Ik heb wat Lightroom sliders keihard de hoek in gedreven....
Heb jij nooit een blauwe dag? ;D

ps. ik doe altijd netjes een conversie naar sRGB.

Spacebass

Quote from: Jimmy Conway on June 11, 2009, 08:37:21
Ik heb wat Lightroom sliders keihard de hoek in gedreven....
;D
QuoteHeb jij nooit een blauwe dag? ;D
Zie er hier een zweem overheen waardoor het lijkt alsof je door getint glas gefotografeerd hebt. Hij is vrij vlak en mat.
Heb je met shadow/highlight gewerkt? Die veroorzaakt ook een soort gelijk effect als je die pushed.

Niet dat ik zeg dat je er iets aan moet doen (je zal het zo vast bedoeld hebben), maar het is iets dat ik je nog niet heb zien doen...
misschien moet ik gewoon ff wennen aan deze stijl/experiment? ;)


Quoteps. ik doe altijd netjes een conversie naar sRGB.
Geloof ik meteen, maar omdat ik niet gewend ben aan deze stijl van bewerken en geen profiel zag, dacht ik dat het beoogde misschien afweek van
wat ik zag. Niks aan de hand, zo is het gewoon gewoon bedoeld 8)

Jimmy Conway

Het is een foto die ik opnieuw met een technische camera wil maken, vind hem nu niet zo bijzonder, maar ik denk/hoop dat er meer te halen valt.
De kleurtint is meer uit verveling geboren. Alleen met lightroom gedaan,
wel flink aan het contrast zitten rommelen enzo, dus dat kan een soortgelijk effect hebben.
Tis in ieder geval niet iets wat ik als stijltje aan wil gaan houden.