Dat is wat ik ook absoluut probeer te doen (simpele composities) maar ik merk dat het wel erg lastig is. Maar goed, ik vind het een leuk en boeiend leerproces 
Klopt, maar ga alsjeblieft nog niet die super zware boeken lezen.
Ze zeggend dat ze altijd voor beginners zijn, maar dat valt vies tegen als je al die informatie van al die boeken moet toepassen op iets
dat je als beginner simpelweg nog niet beheerst. Zeker niet als het gaat om moment foto's waarbij je maar 1 kans hebt om het goed te doen.
Ik ga misschien iets "vies" zeggen op het forum, maar voor het leren ansich, zou je best een tijdje op automaat kunnen fotograferen.
Dan kan je al die omliggende zaken, die je nog "even" niet onder de knie hebt, laten voor wat het is en je bijvoorbeeld alleen op compositie
kunnen richtten. Dan kan je heel simpel de foto's bekijken, zonder eerst bezig te zijn met allerlei technische zaken eromheen, zoals bijv. RAW
bewerking. Ik zie nog steeds dat er maar geroepen wordt dat beginners met RAW
moeten fotograferen, terwijl dat hele RAW process ansich
al een vak apart is waar je hele boeken over kunt schrijven. Zo breid je dat steeds een beetje uit met wat sluitertijd doet, wat diafragma doet
en wat de combinatie doet. (je kan uiteraard ook jpeg+raw kunnen fotograferen voor het geval je foto's hebt die echt heel gaaf zijn)
Er moeten hele dure objectieven en camera's gekocht worden, want stel dat je die foto maakt die je wereldwijd zou kunnen verkopen

Als je het geld hebt, moet je dat natuurlijk zelf weten, maar dat geld in een goede basisopleiding/biebpas en boeken steken lijkt mij een
betere investering en garantie voor betere foto's, dan een objectief die alleen die kwaliteit biedt en tot zijn recht komt als je de basis
van fotografie goed beheerst.
"Ja maar die lens is scherper..." Ja duh...maar alleen als jij je kamerainstellingen goed hebt staan naar de situatie. Je objectief van 1500 euro gaat dat echt niet voor je doen!
Gewoon stapje voor stapje steeds een beetje meer erbij leren en per stapje goed leren toepassen.
Dan kan je uiteindelijk ook een veel betere keuze maken bij wat je precies met fotografie wil/kan en welke gadgets en gear je nodig
hebt om dat te kunnen bereiken.