Bij #6 vind ik dat de DOF te klein óf te groot is. Je ogen willen nu de hele tijd scherpstellen. Bij de achtergrond van #9 heb ik dat ook een beetje. Bij sommige foto's lijkt het alsof je een vissenoog heb gebruikt door die scheve toren wat wel een speels effect geeft (maakt de foto optisch "meer groothoek")
De mooiste twee vind ik #8 en #10. Qua compositie is #10 erg gaaf: de driehoek komt mooi geïnverteerd terug in de fiets en door de groothoek van onder maak je het geheel erg groot. Bij #8 is de actie weer mooi en de toren is een extra bonus (is een bonus niet altijd extra?) maar vind ik de compositie/ligging wat teveel naar links leunen.
Moet je bij #10 bijvoorbeeld ook niet nog wat vignettering in de onderhoeken lepelen om je aandacht daar van weg te houden?
Overigens is 700 ton wel veel zeg voor op een vrachtwagen. Voor welke arm moet ik dan aan denken? (hoe lang + welke hoek maakt 'ie)
Ik ga trouwens binnenkort kijken bij een 5000 tons kraantje. 
@ Ghosty J: Wat houdt je tegen?
@ Gaeten: dacht dat je reactie op een andere foto lag. DOF ligt voor mij waar ik hem hebben wilde eerlijk gezegd.
@ Interficior: Excuus, had je reactie gister niet gelezen. Bedankt voor uitgebreide antwoord.
Wat ik bij 9 eigenlijk een net belangrijker punt vind is dat het gezicht van de eigenaresse donkerder is, en van die vriendin (?) lichter. Dat zorgt er ook nog eens voor dat de eigenaresse wat minder aandacht krijgt dan bedoeld. Zometeen photoshop nog eens induiken. Kan ik meteen je voorstel van vignettering bij 10 ook proberen. Niet aan gedacht, maar kan wel eens leuk uitpakken ja.
8 Ben je niet de enige die hem leuk vind: die is in de krant gezet.
ps: optisch meer groothoek? 17mm op FF vond ik al best leuk spelen

Maar ik snap wat je bedoeld. Heb overigens thuis 1 foto met mijn Tokina fisheye gemaakt op 10mm. Dat is
best extreem