Plaatsing 't Puntje

Started by VlisChris, February 14, 2010, 15:58:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Afgelopen vrijdag werd er in Vlissingen op een markant punt een nieuwe frietkraam afgeleverd.
Niet per vrachtwagen en dat het een kwestie van een kwartiertje meten is, maar per barge. Waar het met een 700tons telescoopkraan af gehesen mocht worden. Spektakel op en top.
Natuurlijk is Chris wezen fotograferen. Hier de foto's.
1 van de geplaatste foto's komt in De Bode te staan komende week.

#1


#2


#3


#4


#5


#6


#7


#8


#9


#10

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

roos

strakke plaatjes, zullen wel dure patatjes worden  ;D
monster 500/1000
humble's hatt mkIII
panasonic TX-P50G10
yamaha ysp 1000 marantz cd 5001 marantz pm 4001 dreambox 7000

Dirk

#2
maar voor goeie frieten staan jullie allemaal hier  ;)
fyi...hier = in Antwerpen, bij de Number 1  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ghosty J

Mammoet, lijkt mij een droombaan :D
Mooie plaatjes weer!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Gaeje

felle kleurtjes, maar de focus bij nr 6 is toch een beetje off, niet?

Interficior

Bij #6 vind ik dat de DOF te klein óf te groot is. Je ogen willen nu de hele tijd scherpstellen. Bij de achtergrond van #9 heb ik dat ook een beetje. Bij sommige foto's lijkt het alsof je een vissenoog heb gebruikt door die scheve toren wat wel een speels effect geeft (maakt de foto optisch "meer groothoek")

De mooiste twee vind ik #8 en #10. Qua compositie is #10 erg gaaf: de driehoek komt mooi geïnverteerd terug in de fiets en door de groothoek van onder maak je het geheel erg groot. Bij #8 is de actie weer mooi en de toren is een extra bonus (is een bonus niet altijd extra?) maar vind ik de compositie/ligging wat teveel naar links leunen.

Moet je bij #10 bijvoorbeeld ook niet nog wat vignettering in de onderhoeken lepelen om je aandacht daar van weg te houden?

Overigens is 700 ton wel veel zeg voor op een vrachtwagen. Voor welke arm moet ik dan aan denken? (hoe lang + welke hoek maakt 'ie)

Ik ga trouwens binnenkort kijken bij een 5000 tons kraantje. :)

@ Ghosty J: Wat houdt je tegen?
Take it or lease it

VlisChris

Volgens mij is dat de plaat met de eigenaresse? Dat is de achterste van de 2 dames. Volgens mij ligt de scherpte op de goede persoon?
Zal morgen, wanneer ik normaal kan internetten, eens kijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Interficior

De scherpte zal best op de goede persoon liggen, dat weet ik niet, ik ken die mensen niet. Waar het mij om gaat is dat ik afgeleid word door de windmolens, en dat ik die - indien interessant - óf heel scherp afgebeeld zou willen hebben, óf - indien niet interessant - nog veel vager zou willen hebben zodat ze niet de aandacht wegtrekken.
Take it or lease it

VlisChris

#8
Quote from: Interficior on February 16, 2010, 22:34:11
Bij #6 vind ik dat de DOF te klein óf te groot is. Je ogen willen nu de hele tijd scherpstellen. Bij de achtergrond van #9 heb ik dat ook een beetje. Bij sommige foto's lijkt het alsof je een vissenoog heb gebruikt door die scheve toren wat wel een speels effect geeft (maakt de foto optisch "meer groothoek")

De mooiste twee vind ik #8 en #10. Qua compositie is #10 erg gaaf: de driehoek komt mooi geïnverteerd terug in de fiets en door de groothoek van onder maak je het geheel erg groot. Bij #8 is de actie weer mooi en de toren is een extra bonus (is een bonus niet altijd extra?) maar vind ik de compositie/ligging wat teveel naar links leunen.

Moet je bij #10 bijvoorbeeld ook niet nog wat vignettering in de onderhoeken lepelen om je aandacht daar van weg te houden?

Overigens is 700 ton wel veel zeg voor op een vrachtwagen. Voor welke arm moet ik dan aan denken? (hoe lang + welke hoek maakt 'ie)

Ik ga trouwens binnenkort kijken bij een 5000 tons kraantje. :)

@ Ghosty J: Wat houdt je tegen?

@ Gaeten: dacht dat je reactie op een andere foto lag. DOF ligt voor mij waar ik hem hebben wilde eerlijk gezegd.
@ Interficior: Excuus, had je reactie gister niet gelezen. Bedankt voor uitgebreide antwoord.
Wat ik bij 9 eigenlijk een net belangrijker punt vind is dat het gezicht van de eigenaresse donkerder is, en van die vriendin (?) lichter. Dat zorgt er ook nog eens voor dat de eigenaresse wat minder aandacht krijgt dan bedoeld. Zometeen photoshop nog eens induiken. Kan ik meteen je voorstel van vignettering bij 10 ook proberen. Niet aan gedacht, maar kan wel eens leuk uitpakken ja.
8 Ben je niet de enige die hem leuk vind: die is in de krant gezet.
ps: optisch meer groothoek? 17mm op FF vond ik al best leuk spelen :D ;) Maar ik snap wat je bedoeld. Heb overigens thuis 1 foto met mijn Tokina fisheye gemaakt op 10mm. Dat is best extreem ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Gaeje

scherp op de houtplanken? ... ik snap em niet  :-\