Peters HT

Started by p.willemse, May 22, 2009, 23:54:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.willemse

Na veel lezen, toch de moed samengeraapt om mijn HT te posten... Na het lezen van de topics hier besef ik wel dat dit niet zo indrukwekkend is als wat er gepost wordt, echter voor mij een hele stap vanaf de Samsung LE32N71 en JVC 2.1 setje...

De set is vanaf maart geinstalleerd, met uiteindelijk nu als eindresultaat de volgende onderdelen:

TV: Pioneer 50"plasma LX 5090
B&W 684 fronts
B&W HTM 62 center speaker
B&W 686 surround speakers
Denon AVR 2309
Rel Acoustics Strata 5 subwoofer (wat een kanonn!!! andere REL fans hier?)
Denon DVD-1800BD Bluray speler
Linksys DMA 2100 media extender (ellende ten top)
Sagem ICAD-81 HD HZ set top box (idem, weinig keus met onsnet hier)
Nintendo WII
Logitech 895 t.b.v. universele RF bediening (top met de RF bediening in de kast)
MonsterBass 300 Subwoofer Interconnect voor de sub
Monster Ultra High speed 4m en 2 x 1m
Monster XP HP NW speaker kabel

Foto's
Set met de kast dicht:


Set met de kast open:


Niet onbelangrijk: de lounge bank waarop we heerlijk onderuit zakken met de family


Ik heb flink geworsteld met de setup omdat ik niet belast ben met enige kennis van Db, Hz, en alles wat met LFE etc. het maken heeft. Alle mogelijkheden die de AVR icm de br speler en de REL biedt, zullen zeker verder uitgediept kunnen worden...

Heb in ieder geval gemerkt dat het van de muur zetten van de sub met 15 cm een groot verschil maakte... ook het renewen van de afstanden en Db's per kanaal na inspelen gaven een nog betere sound... helaas geen plaats op met de plaatsing van de sub te varieren...

Zit nog wel met de instellingen van de sub icm crossover points, HiFR, etc., kan nog niet tot de beste instelling komen...

Heb de set ingewijd met eerst Top Gun op Bluray (DTS HD master leek beter te klinken dan Dolby True HD), wat mij betreft een must voor iedereen van mijn generatie... Daarna Planet Earth gekeken en Symphonica in Rosso met Lionel Richie, waarbij de kids steeds om bleven kijken waar nu die mensen waren die meezongen, Candy Dulfer in HD is ook niet verkeerd :D

Enige grote worstel punt blijft de ellende strijd met Media Extenders.... 35 Bluray's gedownload ter voorbereiding op ontvangst van Linksys extender, blijkt Wireless N nog niet een beetje te voldoen... Tips zijn welkom (over alles), ben nu gewoon BR's aan het branden op mijn media center....
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

LexiconLogan

Mooi hoor! leuke oplossing met de center!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

p.willemse

Thanks, moet het alleen nog wat mooier afwerken (ligt nu een blokje hout onder), en de center iets hoger richten... heb wel de baspoort dicht moeten stoppen vanwege het galmen in de kast...
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895