Luidsprekerschroefverbinding doorgedraaid

Started by Douma, May 22, 2009, 11:00:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Douma

Op mijn luidsprekers is een van de luidsprekerschroefverbindingen doorgedraaid. Hoe zou ik deze het beste weer werkend kunnen krijgen? Vervangen? Aanpassen?

"Nothing lasts, but nothing is lost."

sj0er-D

je kan ook banaanstekkers aan je luidsprekerkabels monteren.

LexiconLogan

Niet doen, gewoon vervangen! heb ik ook gehad bij mijn kefs, relatief goed koop
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Automaat

Heb ik ook eens gehad. De aansluiting losgemaakt en meegenomen naar Speaker & Co. Die had/heeft een klein assortiment, de juiste uitgekozen en weer gemonteerd.
Reading the HTForum is learning every day!!

Ejorne

Maar dan lijkt het dus een vaker voorkomend iets. De schroefverbinding is misschien niet sterk genoeg?

Wellicht dan inderdaad vervangen door een ander type verbinding, anders zit je straks misschien weer met hetzelfde euvel.
Of je neemt hetzelfde exemplaar en houdt er vervolgens rekening mee en draait daarom de schroef niet strak genoeg aan waardoor je wellicht weer andere problemen introduceert.


Douma

#5
Quoteje kan ook banaanstekkers aan je luidsprekerkabels monteren.

Heb ik al. Het probleem is dat de jumpers nu niet vastgeklemd kunnen worden. Nu heb ik tijdelijk de aansluitingen op het filter doorgesoldeerd.

QuoteNiet doen, gewoon vervangen! heb ik ook gehad bij mijn kefs, relatief goed koop

QuoteHeb ik ook eens gehad. De aansluiting losgemaakt en meegenomen naar Speaker & Co. Die had/heeft een klein assortiment, de juiste uitgekozen en weer gemonteerd.

Ik zal eens kijken of ik de klem los kan krijgen. Hoop niet dat ie vastgelijmd zit. Of bedoel je alleen het plastic knopje? Die kan ik er namelijk niet verder af draaien/trekken.

Jammer dat Speaker&Co niet meer in Groningen zit.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

LexiconLogan

Gewoon in zn geheel er uit halen. Fluitje van een cent
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Automaat

Zo als LL zegt: in zijn geheel eruit halen. Op de foto zie ik rechts van de rode aansluiting een kruiskopschroef zitten. Deze losmaken, ook die andere natuurlijk. Dan kun je dat gehele paneel met de luidsprekeraansluitingen naar buiten trekken. Wel een beetje voorzichtig natuurlijk ivm. met lak, fineer etc. Bij mij was die aansluiting vastgezet met een moer. Op die moer lag een kabeloog van de interne bekabeling die weer met een andere moer werd vastgedrukt. Eerste moer losgedraaid, kabeloog eraf, tweede moer los en toen kon ik de aansluiting zo losduwen.
Reading the HTForum is learning every day!!

Douma

QuoteZo als LL zegt: in zijn geheel eruit halen. Op de foto zie ik rechts van de rode aansluiting een kruiskopschroef zitten. Deze losmaken, ook die andere natuurlijk. Dan kun je dat gehele paneel met de luidsprekeraansluitingen naar buiten trekken. Wel een beetje voorzichtig natuurlijk ivm. met lak, fineer etc. Bij mij was die aansluiting vastgezet met een moer. Op die moer lag een kabeloog van de interne bekabeling die weer met een andere moer werd vastgedrukt. Eerste moer losgedraaid, kabeloog eraf, tweede moer los en toen kon ik de aansluiting zo losduwen.
Quote
Nu heb ik tijdelijk de aansluitingen op het filter doorgesoldeerd.
;)

Ik ben er bekend mee.;D

Ik heb de klem eruit gehaald. Lijkt een speciaal type te zijn. Aan de andere kant zit namelijk schroefdraad. Het scheidingsfilter zit namelijk met 4 boutjes direct op die schroefterminals vast.




"Nothing lasts, but nothing is lost."

Kuipje

As het om Kef luidsprekers gaat, kun je het best even de imprteur bellen. Volgens mij is dat al sinds jaar en dag Transtec in Rotterdam. Die kunnen je misscuien een originele leveren.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Douma

Het gaat om een stel Castle Tay luidsprekers.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Net even bij twee audiozaken geweest. Beide kunnen niks voor me betekenen jammergenoeg. De luidsprekers zijn al te oud en de schroefverbindingen te specifiek. Dan moet ik er andere verbindingen in zetten. Voorlopig vind ik dit nog niet nodig. Ik blijf eerst rustig doorspelen met de boel intern doorgesoldeerd.
"Nothing lasts, but nothing is lost."