Post hier je sport foto's

Started by J.A.F._Doorhof, May 22, 2009, 09:07:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob Eric Blank

Quote from: LittleNinja on August 21, 2015, 21:45:53
Gave shots Rob. Wanneer "mag" vignettering gebruikt worden naar jouw inzicht?
Als je het zelf fijn vind kijken. Bij mij zijn het periodes.....dit jaar gebruik ik weer redelijk wat vignetering. Juist om de aandacht op het onderwerp te krijgen.

LittleNinja

Oké, daar probeer ik het ook bij te gebruiken.. Ik was alleen sterk geneigd om het "te vaak" in te zetten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VTEC_genieter

Rob,
Ben je afgelopen weken bij wat autosport events geweest?
Ook bij de WEC 6 uren van de Nürburgring afgelopen zondag?  8)
Ik ben benieuwd naar je foto's!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

Quote from: VTEC_genieter on September  2, 2015, 15:53:00
Rob,
Ben je afgelopen weken bij wat autosport events geweest?
Ook bij de WEC 6 uren van de Nürburgring afgelopen zondag?  8)
Ik ben benieuwd naar je foto's!
Ik heb wel wat races gedaan, maar dan wat clubraces. Geen plaatjes die ik deel, de foto's zijn voor de (betalende) opdrachtgever in dit geval. Geen WEC Nurburgring, geen 24 uur Zolder en geen Historic GP Zandvoort. Geen betalende opdrachtgevers voor deze evenementen. Binnenkort weer de nodige races, zoals op Brands Hatch (UK), Spa, Assen en de Nordschleife. Zal daar tzt wel wat plaatjes van posten.

Rob Eric Blank

@VETEC, dan maar een plaatje van vorig jaar.
Snake of clasics by Rob Blank, on Flickr

VTEC_genieter

Thanks!
Mooi verticaal genomen [emoji106]
En zie ik daar een bepaalde retouchering? Vind dit wel mooi [emoji4]
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

Quote from: VTEC_genieter on September  9, 2015, 19:51:36
Thanks!
Mooi verticaal genomen [emoji106]
En zie ik daar een bepaalde retouchering? Vind dit wel mooi [emoji4]
Thanx, zit wat cross processing in.

VlisChris

Dat is al weer even een paar jaar terug dat dat vaak gedaan werd :D
Maar, in dit geval (met deze wagens als onderwerp) vind ik het eindelijk een keer een toegevoegde waarde bieden. Dus: leuke plaat zo!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Gewoon een instagram filtertje... :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Rob Eric Blank


VTEC_genieter

[emoji106]
Alweer een mooie auto plaat!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

Nog even wat plaatjes van afgelopen november.
Chased by clouds by Rob Blank, on Flickr

Gold in de morning by Rob Blank, on Flickr

Speed by Rob Blank, on Flickr

Duneracer by Rob Blank, on Flickr

VlisChris

De eerste drie foto's kan ik niks op aanmerken. Die kloppen gewoon, maar mijn hart gaat er ook niet sneller van kloppen. Misschien heb ik die stijl(achtig?) al wat te vaak gezien? Ik weet het niet.

Maar, nummer 4: inlove: Dat is wel weer een heerlijk verrassende en frisse kijk. Die kan ik erg goed pruimen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Nr 4 is inderdaad prachtig. Enorm gevoel van snelheid.

Nr2 heeft een enorm probleem met het dichtlopen van het zwart. Wellicht een probleem ontstaan bij de JPG compressie en verkleining van de foto?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

QuoteNr2 heeft een enorm probleem met het dichtlopen van het zwart.
Ik denk dat dit een hele bewuste keus is geweest?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

JPEG's blokjes in het zwart? Ik kan mij daar niet echt iets als bewuste keuze bij voorstellen. Zeker niet gezien het normaal gesproken ongeveer perfecte post processing werk van Rob.

Het zou mij niet verbazen als de RAW of TIF dusdanig veel informatie heeft in het zwart/bijna zwarte die zo dicht bij elkaar zit dat het in TIF wel zichtbaar is maar bij een JPG compressie dicht loopt.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Sorry. Ik dacht dat het je echt alleen om het diepe zwart ging.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

vieze freddie

Gold heeft "het" wat mij betreft, iconisch
Mooie lijnen, contrast,...   Mooi
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

VTEC_genieter

Foto 4 vind ik heel mooi gelukt.
Ik zou Rob voor deze foto een klein broodje kroket trakteren zonder mosterd. Er staat daar ergens in de duinen in het binnenterrein soms een mobiele snacktent. Want Rob heeft veel moeten lopen om daar te kunnen staan om die panning shot te kunnen maken. Je weet niet hoeveel mobiele urinoirs hij is tegen gekomen onderweg [emoji1]

Foto 2 vind ik een mooie sfeervolle creatie. Leuk gedaan met post processing.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Rob Eric Blank

Quote from: Christiaan S on December  3, 2015, 20:45:32


Maar, nummer 4: inlove: Dat is wel weer een heerlijk verrassende en frisse kijk. Die kan ik erg goed pruimen 8)
Thanx inderdaad eens wat anders. Gewoon publieksplekje. Even van de voor mij gebaande paden af.

Rob Eric Blank

Quote from: Nahpets on December  3, 2015, 21:39:58
JPEG's blokjes in het zwart? Ik kan mij daar niet echt iets als bewuste keuze bij voorstellen. Zeker niet gezien het normaal gesproken ongeveer perfecte post processing werk van Rob.
Die komen door het verhogen van het contrast. Het asfalt is niet vlak en dat levert allemaal kleine schaduwvlekjes op tussen de reflecterende toplaag.

Rob Eric Blank

Quote from: VTEC_genieter on December  3, 2015, 22:47:32
Foto 4 vind ik heel mooi gelukt.
Ik zou Rob voor deze foto een klein broodje kroket trakteren zonder mosterd. Er staat daar ergens in de duinen in het binnenterrein soms een mobiele snacktent. Want Rob heeft veel moeten lopen om daar te kunnen staan om die panning shot te kunnen maken. Je weet niet hoeveel mobiele urinoirs hij is tegen gekomen onderweg [emoji1]

Foto 2 vind ik een mooie sfeervolle creatie. Leuk gedaan met post processing.
Ik ben met mijn auto het circuit rond gereden.....is wel fijn als je wat privileges hebt ;)

Oud lid

Quote from: Christiaan S on December  3, 2015, 20:45:32
De eerste drie foto's kan ik niks op aanmerken. Die kloppen gewoon, maar mijn hart gaat er ook niet sneller van kloppen. Misschien heb ik die stijl(achtig?) al wat te vaak gezien? Ik weet het niet.

Maar, nummer 4: inlove: Dat is wel weer een heerlijk verrassende en frisse kijk. Die kan ik erg goed pruimen 8)

Ik heb eigenlijk hetzelfde. Ik zie niks spannends in de foto's. De zoveelste auto op dezelfde manier gefotografeerd.
Bijzondere sportfoto's werden indertijd door Hans Heus gemaakt, toen die nog bij de Volkskrant werkte.
Is wel al in de jaren 80 van de vorige eeuw.

Erwin B

Erik

Nr 3 spreekt mij het meeste aan, mooi scherp en gedetailleerd Rob.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

Foto nr 3 vind ik ook technisch heel hoog, maar ook verder niks bijzonders/extras.
De foto is niet één twee drie zo gedaan. Het is niet zo maar een panning. De auto gaat zelfs schuin weg richting de Hugenholtz. Extra moeilijk dus.

Maar er zijn ook heel veel mensen die dit soort foto's mooi vinden: coureurs/teams, de redactie (blad) of Bas Koeten die hun site moet verfraaien met wat goede achtergrondfoto's.
Als er iets technisch goed uitziet, NIET weggooien een foto. Want misschien is die foto wel nodig later [emoji6]

Echte autosportfotografen vinden autosport altijd leuk, zijn bereid om professionele apparatuur te kopen en veel moeite voor te doen voor HET plaatje. Ze gebruiken hun eigen auto en reizen met hun coureur(-s) mee, zo vaak mogelijk.
Ze kijken graag naar het werk van anderen in sportbladen/websites en doen inspiratie. On track maak je de belangrijke registratie-foto's bijvoorbeeld van de top 3 coureurs op dat moment,
je maakt ook foto's die gevraagd/van je verwacht worden door de opdrachtgever, bijvoorbeeld ze willen een foto van hun hoofdsponsor op hun motorkap die JIJ moet maken of ze willen een foto van voormalig MP Balkenende met hun coureur die JIJ ook moet maken. Registratie-foto's dus waar je niet te veel mag stoeien met je camera-instellingen. Of registratie-foto's van race-incidenten.
En je wilt ook unieke/artistieke foto's MAKEN van de sport. En die moeten ook nog zo origineel mogelijk uitzien [emoji4] En die zijn de moeilijkste foto's.

En je doet het ALTIJD met je hart!! Ook in de hevige regen!! Vol enthousiasme!
En soms is dat ene emotionele moment dat te zien is in de ogen van een coureur al een fantastische plaat voor veel mensen.

Het kan misschien anders worden als je je beste foto's aan mensen laat zien die autosport helemaal niks vinden. Die vinden het geen zak/reet aan.
Je moet niet met je autosportfoto's bij een fotomodel komen als je haar naakt in je studio wil hebben. Want dat is mij nog nooit gelukt. [emoji848] Haha! [emoji23][emoji23]

Misschien ga ik de aankomende 24 uur van Le Mans bezoeken. Dan ga ik daar voor de 5e keer heen, blijft voor mij altijd een super mega mooie evenement. Nooit nooit saai!! En altijd uitdagend voor mij [emoji328][emoji4]
Je wilt altijd met de meest vreemde foto's thuiskomen [emoji1][emoji1]


Yellow Night  -  24h of Le Mans 2008
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers