Inglourious Basterds

Started by LexiconLogan, May 20, 2009, 15:14:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

film review Inglorious Bastards

Absolute aanrader
63 (57.8%)
Goed tijdverdrijf
24 (22%)
Matig
11 (10.1%)
Slecht
4 (3.7%)
Zonde van de tijd, uitgezet
7 (6.4%)

Total Members Voted: 108

Marc T5

Van welke keten was die bioscoop? Mag toch verwachten dat, gezien de huidige populariteit van de bioscopen, ze wel wat geld over hebben om te investeren in degelijke apparatuur?!

Kjelt

Quote from: Marc T5 on September 22, 2009, 13:31:53
Van welke keten was die bioscoop? Mag toch verwachten dat, gezien de huidige populariteit van de bioscopen, ze wel wat geld over hebben om te investeren in degelijke apparatuur?!
Pathé en ach ze melken het uit tot het begeeft, ook niet vreemd, er zaten ongeveer 20 man in de zaal daar kun je geen winst mee maken hoezo populariteit?

celerontje

Vaak is het grootste probleem niet eens de apparatuur an sich, maar de afstelling en het onderhoudt.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

thijsrave

#153
@ Kjelt: Ik ben het er volledig mee eens, de beeldfrequentie viel me gelijk bij binnenkomst op. Ik vond de beeldkwaliteit bedroevend en dat terwijl ik slechts een HD Ready Sanyo z5 beamer ben gewend. Daarnaast was het geluid vooral hard, weinig detaillering en veelste veel bas. Pathe loopt qua techniek achter de feiten aan in Eindhoven.

Daarnaast was de film een absolute aanrader, wel leuk dat al na 5 min. mensen in de zaal begonnen af te vragen wat dit voor film was. Wie is die regisseur?  :omg:

Loki999

Vandaag gezien in Antwerpen metropolis, echt een supervette film!!!
Mooie karakters en een goed verhaal
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Xstream

Reservoir Dogs was top, Pulp Fiction wellicht nog beter, maar toen ging het bergafwaarts met Tarantino in mijn optiek. Niet dat het slecht werd, maar aanzienlijk minder geraffineerd. Nu is dat een hele bewuste keuze van de man, dus prima, doe wat je niet laten kan, maar persoonlijk was ik er niet kapot van, al heb ik me prima vermaakt met z'n overkill pulp hoor.

En eigenlijk verwachtte ik nooit meer de oude Tarantino terug te zien, maar niets is minder waar, Inglorious Bastards is z'n beste film sinds Pulp Fiction als je het mij vraagt. Goede dialogen, spanningsopbouw, gelaagdheid en onvoorspelbaarheid. De balans was weer zoals vanouds goed. Kortom, uitstekende film en toch wel 1 van de grootste verrassingen van de laatste tijd voor mij. Natuurlijk, de ratings waren top, maar dat is altijd zo bij Tarantino, dus ik was wel sceptisch.

Zeker een aanrader!
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

ksi

Ik vond anders Jackie Brown ook nog echt een pareltje. Redelijk recent pas gezien en vond hem toppie.

LexiconLogan

Xstream; helemaal met je eens!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Xstream

Quote from: ksi on November 21, 2009, 10:33:11
Ik vond anders Jackie Brown ook nog echt een pareltje. Redelijk recent pas gezien en vond hem toppie.

Ja, die was ook nog aardig. Zaten hele leuke scenes in, en het sfeertje was leuk, maar ik miste toch die extra laag in het verhaal / karakters die Reservoir Dogs en Pulp Fiction wel hadden. Het was iets simpeler allemaal. Wel prima vermaakt hoor. Vooral de rol van De Niro maakte veel goed in de verder wat matige film vond ik zelf.

Overigens, over Bastards, ik vond de rol van Christoph Waltz (Hans Landa) echt geniaal. Die vent was zo ontzettend goed :D Ik heb me echt kapot gelachen om 'm. Echt een knappe cast. Hij maakte uiteindelijk toch wel de film. Pitt had ook een aantal enorm droge momenten waar ik behoorlijk krom lag. Overigens vond ik de rollen van Eli Roth en Diane Kruger de mindere van het stel. Ik las dat Sandler in 1e instantie de "Bear Jew" zou spelen, had imo een betere keuze geweest :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

sj0er-D

afgelopen vrijdag in HD gezien in het HT. wat een brute film!! echt genoten! (mooi stukje: het toneelspel van de 2 'Italiaanse' heren in de filmzaal voordat ze de zaal verlaten).

Tube-freak

Het was een leuke film om te kijken.  Geen Amerikaanse bomastische oorlogs film maar eerder een europees aandoende film.
Vond dat nep accent van Bratt Pitt wat overdreven maar dat was eigenlijk het enige minpuntje.

Ik vind de meeste tarantino films of films waar hij nauw bij betrokken is wel goed meestal.  Zoals bijvoorbeeld True Romance, From Dusk till Dawn (waar hij overigens ook een leuke rol als acteur neer zet).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

citac

Vandaag gezien, van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten, wat een goede film !
Hoogtepunt was M. Laurent in de rode jurk met muziek van David Bowie.
Ben nooit zo`n fan van David B. ,maar dit was een erg goede song.

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Starred


celerontje

De trailer is erg misleidend, dat klopt, maar ik vond 'm zeer boeiend, mede vanwege het hele 35mm gebeuren, dat vind ik machtig interessant. :clapping: (en 't klopt bovendien ook nog, op wat kleinigheidjes na)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Starred

De trailer heb ik niet eens gezien.
Juist vanwege alle jubelverhalen had ik er meer van verwacht

Raphie

Ik vond hem top! niet iedere Tarantino is een "From Dusk till Dawn"
match met oude italiaanse films was subliem
actie was lekker dramatisch en in your face
mooie filmische decors en shots.
JBL PRX Power!

Douma

Ik heb vorig jaar ook erg genoten van deze film. Ouderwets Tarantino. En dan doel ik voornamelijk op de dialogen... briljant! Deed me een beetje denken aan True Romance, ook al van die fantastische dialogen.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Moondust

Quote from: celerontje on January 15, 2010, 00:40:55
De trailer is erg misleidend, dat klopt, maar ik vond 'm zeer boeiend, mede vanwege het hele 35mm gebeuren, dat vind ik machtig interessant. :clapping: (en 't klopt bovendien ook nog, op wat kleinigheidjes na)

Zijn er ook trailers die niet misleidend zijn? Ik kijk in principe zelden een trailer, maar lees liever recensies.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

celerontje

In de trailer komen bijna alleen de Basterds aan bod, terwijl Hans Landa en Shosanna veel meer screentime hebben.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

roeleken

Quote from: citac on January  6, 2010, 00:56:40
Vandaag gezien, van begin tot eind op het puntje van mijn stoel gezeten, wat een goede film !
Hoogtepunt was M. Laurent in de rode jurk met muziek van David Bowie.
Ben nooit zo`n fan van David B. ,maar dit was een erg goede song.


schaam je ;)



Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

PHiX

Sorry, maar ik vond deze film echt enorm tegenvallen. Veruit de slechtste Tarantinofilm ooit, met gedeelde plaats Deathproof. Het is geen film die bedoeld was om de beste oorlogsfilm te worden, maar ook veel van de humor ontgaat mij. De dialogen worden cliché in Tarantinofilms. Het maakt niet uit wie de dialoog uitspreek, je hoort altijd ergens tarantino in de achtergrond.

Dan doet Rodriguez het mijns inziens toch beter. Die maakt ook pulp met Planet Terror en Machete, maar deze vermaakten mij stukken beter vanwege het over the top gehalte dat bij Tarantino ontbreekt. Dat semi-clever uit de hoek willen komen werkt bij mij juist op de zenuwen, net zoals die continue referenties aan de filmwereld die mij kunnen roesten.
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Kjelt

Quote from: PHiX on October 18, 2010, 23:32:13
Dan doet Rodriguez het mijns inziens toch beter. Die maakt ook pulp met Planet Terror en Machete, maar deze vermaakten mij stukken beter vanwege het over the top gehalte dat bij Tarantino ontbreekt.
Smaken verschillen echter ik denk dat als je films als Inglorious Basterds (eindscene in de bios) en Death Proof (hele film) niet over the top vind, jouw referentie van over the top waarschijnlijk ergens bij de Himalaya ligt  :D

celerontje

De eindscene misschien, maar voor de rest is IB aardig realistisch.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

mijavere

moet hem nog steeds kijken, maar zo te zien aan de reacties, moet ik dat maar eens gauw gaan doen

Glenn-N

Quote from: mijavere on October 29, 2011, 17:27:07
moet hem nog steeds kijken, maar zo te zien aan de reacties, moet ik dat maar eens gauw gaan doen

Heb hem nu intussen al enkele keren gezien en het blijft geniaal naar mijn mening.
Voor Christoph Waltz is subliem in zijn rol.