Inglourious Basterds

Started by LexiconLogan, May 20, 2009, 15:14:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

film review Inglorious Bastards

Absolute aanrader
63 (57.8%)
Goed tijdverdrijf
24 (22%)
Matig
11 (10.1%)
Slecht
4 (3.7%)
Zonde van de tijd, uitgezet
7 (6.4%)

Total Members Voted: 108

ksi

Bon Giorno
Vond hem zeker wel vermakelijk en een aanrader. Al is het de tweede keer op rij dat de mustsee in groningen de film te laat instart (pak hem beet een half uur later, en dan moet er ook nog gevraagd worden of ze het licht even dimmen ... zucht).

Robbert54

Quote from: ksi on September  4, 2009, 01:18:43
Bon Giorno
Vond hem zeker wel vermakelijk en een aanrader. Al is het de tweede keer op rij dat de mustsee in groningen de film te laat instart (pak hem beet een half uur later, en dan moet er ook nog gevraagd worden of ze het licht even dimmen ... zucht).
geen niet goed geld terug?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ksi

haha, nee gewoon half uur later begonnen. tijdens de film was alles overigens prima hoor, licht gedimd en alles.
gratis consumptie had wel gemogen :)

overigens hebben wij altijd problemen daaro, of te laat, of het doek is wazig onscherp geen beeld geen geluid. na de pauze op een ander punt verder, film breekt.
combinatie van pech en niet altijd even kundige mensen daaro. echter als je wat vraagt of gaat informeren wel altijd vriendelijk en behulpzaam

celerontje

Film breekt? :o Is het nou zo moeilijk om een goede las met kleine overlap te maken? Want eigenlijk breekt de las, want polyesterfilm breekt niet!
Trouwens, ik had bij Inglourious Basterds bij Mustsee Groningen nergens last van, echt uitstekende projectie!

Al zag ik wel dat ze vergeten waren een afloopstrookje aan de film te plakken, want de operateur van dienst moest zelf voorkomen dat de laatste seconden filmbeeld over de vloer ging krassen. :withstupid:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

BarcoCRT

#104
Gisteravond de film gezien, en hij was goed! Wel waren sommige scenes wat lang, en voegden niet altijd evenveel toe aan het verhaal (cafe-kelder scene), maar overall wel een goede film.

Ben voor de verandering in Ede gaan kijken in Cinemec XL, maar dat viel even vies tegen! Ze hebben geen echte bioscoop zaal, maar meer een multifuncionele zaal waarin 'toevallig' ook film gekeken kan worden, en dat is ook merkbaar! De zaal is niet zwart, het hele plafond reflecteerd, de stoelen zijn ronduit slecht, dat laatste waren overigens alle leden van het gezelschap met mij eens. Zulke slechte stoelen ben ik nog niet eerder in een bioscoop tegengekomen. Oh, en laat je niet op het verkeerde been zetten door de slogan 'grootste IMAX scherm in de Benelux'. Dat betekend alleen maar dat er in heel de Benelux gewoonweg geen grote IMAX-schermen zijn  ;D, en ze in Ede dus ook niet echt een groot scherm hebben. Echt elk scherm in elke zaal in Antwerpen is gewoon (veel) groter. Bovendien omdat het een multi-functionele zaal is, is het doek ook nog eens veel te hoog. Bovendien zitten 2/3 van de stoelen te ver af, zodat je alsnog een klein scherm ziet. Zit je vooraan, heb je nek-pijn, zit je meer op de juiste hoogte dat zit je weer te ver af. Hoe kan je zo'n slechte (bioscoop)zaal maken denk ik dan!

De hele aankleding en uitstraling van het gebouw komt meer op mij over als van een schoolgebouw, schoolkantine en (school-)auditorium. Op geen enkel moment had ik ook meer ergens het gevoel van naar de bisocoop te gaan.

Bovendien waren ze tijdens de voorstelling vrolijk aan het klussen, ging de TL-lamp in de projectieruimte diverse malen aan in het begin van de film en waren ze tot drie keer toe gewoon aan het boren of zagen in beton! En dan niet eventjes, maar gewoon minuten lang. Neem je dan je klanten serieus of niet?

kortom, de grote zaal is ronduit slecht en het is de laatste keer dat ik in Ede ben geweest.

Wil wel een pluspuntje geven voor het beeld, dat was wel scherp, maar dat is dan ook weer niet zo moeilijk als het scherm niet zo groot is.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

LexiconLogan

Een review van de bios of van de film?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

Wat een ontdekking is die Christoph Waltz zeg! :worship:
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

celerontje

Indeed, that's a BIIINNNGOOOOOO! :D

Fantastische acteur!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marc T5

En dat te bedenken dat die Cristoph Waltz al jaaaaaaaren in Duitse meuk speelt op TV etc.
Misschien ook wel de combinatie met Tarantino die goed uitpakt...

Kjelt

Ok gisteravond in de bioskoop gezien en de openingscene was weer echt Tarantino dialoog, briljant. Daarna vond ik de film wat betreft dialoog, plots, dubbele verhaallijnen oftewel voor mij de echte Tarantino kwaliteitsmerken inzakken. Geen van de basterds is uitgewerkt (verleden, drijfveer, motivatie etc.) zoals dit wel in de Reservoir Dogs, KillBill1,2 en uiteraard PulpFiction duidelijk het geval is.
Qua geweld was ie wel op par met de andere films. Overall voor mij een aardige tot goede film echter niet in dezelfde klasse als zijn notoire eerder genoemde voorgangers. 7

Raymen

#110
Geweldige film,

Vanmiddag gekeken en gewoon genoten.
En Christoph Waltz wow watg een acteur zeg, die man is een genot om te zien acteren.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Mvrg,
RAYMEN :worship:
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

celerontje

Zet even spoilertags a.u.b.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.


Volgens mij zit het zo.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raymen

Sorry ,was het even vergeten.

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Michel8

Vond hem top. Erg gelachen om de al eerder aangehaalde stukken. Gewoon weer een bijzondere film van Tarantino.

Al vraag ik me af waar de grens ligt voor geweld en extreme zaken in beeld brengen, maar daar ben ik misschien de enige in. Dat had voor mij echt een stuk minder gemogen.

Anders was het een aanrader geweest.

Kjelt

Betreffende vragen Raymen en Celerontje
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Marc T5

Wat he said. ;)

Zoals Kjelt het verwoord is ook zoals ik het tijdens het kijken beleefd heb...

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.



Ghosty J

hey wie heeft gestemd:
Zonde van de tijd, uitgezet  1 (3.2%) ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

Quote from: Kjelt on September 14, 2009, 10:10:07
Betreffende vragen Raymen en Celerontje
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Dank voor de verheldering, al wist ik zelf ook al een hoop! ;)
De bioscoop waar ik 'm gezien heb had pauze, de caféscene begon zowat direct na de pauze, waardoor ik niet alles even goed meegekregen heb.
Maar uiteraard schaf ik 'm t.z.t. op Blu-ray aan! :worship: :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Quote from: Ghosty J on September 14, 2009, 11:10:21
hey wie heeft gestemd:
Zonde van de tijd, uitgezet  1 (3.2%) ?
;D Operateur, mag ik de projector uitzetten? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Kjelt

Quote from: celerontje on September 14, 2009, 12:09:09
Dank voor de verheldering, al wist ik zelf ook al een hoop! ;)
De bioscoop waar ik 'm gezien heb had pauze, de caféscene begon zowat direct na de pauze, waardoor ik niet alles even goed meegekregen heb.
Maar uiteraard schaf ik 'm t.z.t. op Blu-ray aan! :worship: :pompom:
Dan heb je wellicht het volgende gemist:
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

celerontje

NEIN, NEIN NEIN :devil:, je begrijpt me waarschijnlijk niet goed: ;D
Ik ben tijdens de pauze niet eens de zaal uitgeweest, maar het kostte me even tijd om weer in het verhaal te komen, that's all!

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

kjelt heeft helemaal gelijk :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

So we can say: That's a BIIIIINGOOOOOOOOOO!!!! :D
Or is there anybody up here that will scream: NEIN! NEIN! NEIN! ? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

I'm just gonna say yesyesyes
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#124
And causin, this topic is a boomin!  ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!