Welke Blu-Ray speler met analoge 5.1 uitgang?

Started by -Freek-, May 19, 2009, 23:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Quote from: Kamidioblitz on May 21, 2009, 11:17:36
Freek, je gaat je helemaal dood irriteren aan de traagheid van de 300. Het is een verouderde trage speler die niet alle schijfjes wil slikken. Vond het ding ook altijd vrij schokkend beeld geven en de kleuren niet mooi. Je setup verdiend een wat betere speler. Anders 5.1 analoog laten varen en gewoon een sneller beter loopwerk kiezen als bijvoorbeeld de BD35 of de BDP350. Daar heb je veel meer plezier van.
Kijk, dát is nou wel belangrijk. Als dat ding kwalitatief gewoon niet zo goed is kijk ik liever verder. Schokkend beeld bijvoorbeeld is juist iets dat ik echt niet wil hebben. Heb dat nu op de pc, en dat is één van de redenen om een BR-speler te kopen.
Analoog laten varen vind ik dan weer niet zo'n goed idee. Ik heb via mijn pc al gemerkt dat het verschil tussen digitaal en analoog erg groot is. Ik ga niet een stap terug doen.

Quote from: ajbalmere on May 21, 2009, 07:53:41
Merk je wel, heb net de S300 vervangen door een BD80 en het verschil is groot.... dus zeker waard...
Op welke vlakken was dat verschil dan zo groot?

ajbeefde

Quote from: -Freek- on May 21, 2009, 11:23:47
Kijk, dát is nou wel belangrijk. Als dat ding kwalitatief gewoon niet zo goed is kijk ik liever verder. Schokkend beeld bijvoorbeeld is juist iets dat ik echt niet wil hebben. Heb dat nu op de pc, en dat is één van de redenen om een BR-speler te kopen.
Analoog laten varen vind ik dan weer niet zo'n goed idee. Ik heb via mijn pc al gemerkt dat het verschil tussen digitaal en analoog erg groot is. Ik ga niet een stap terug doen.
Op welke vlakken was dat verschil dan zo groot?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16466.msg1443347#msg1443347
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

#27
Quote from: ajbalmere on May 21, 2009, 12:07:43
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=16466.msg1443347#msg1443347
Bedankt. De S300 laat ik maar liggen. Denk dat ik over een tijdje dan toch maar een iets duurdere speler koop die alles ondersteunt en ook gewoon goed is.

De HD Dune houd ik in gedachten, omdat ik ook veel van internet download. Echter is daar de prijs wel heel erg hoog van...

celerontje

Maar als je een BD80 neemt én een Popcornhour ben je zowat evenveel kwijt.
En de HD Dune ondersteund veel meer geripte zooi, je kan zelfs een rip met DTS-HD MA via analoog in volle kwaliteit beluisteren, dat lukt je niet met de PCH.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

#29
Wellicht is de nieuwe Samsung BDP-3600 blu ray speler iets voor je.  Die ondersteunt wel alle nieuwe formaten en is onde3r de 300 euro te verkrijgen.
IK heb zelf al een Samsung BDP-1400 en een BDP-2500 blu ray speler waar ik erg tevreden over ben.  IK vind hem qua geluid en klank kleur ook erg goed aansluiten bij mijn set maar dat kan smaak of set afhankelijk zijn natuurlijk.  Een cd-tje afspelen klinkt echt verbazend goed op beide samsungs die ik heb.

Het enige nadeel vind ik dat de crossover vast staat op 100hz en dat de spelers die ik heb geen DTS-HD MA ondersteunen (BDP-3600 ondersteunt wel DTS-HD MA) en bovendien ook NetFlix (http://www.netflix.com ).

Volgens mij is er geen een goedkope speler waar je de crossover bij kan instellen (en de dure zoals sony S5000 en Pioneer LX91 ondersteunen dat ook niet).  Ik vind het op zich wel raar dat bijna alle merken analoge uitgangen bieden maar geen fatsoenlijk bass-management.  Maar het zal wel zijn om e kosten te drukken.  Aleen Denon en Marantz bieden het voorzover ik het kon nagaan maar dat is gewoon hetzelfde bedrijf en ze mikken op het hogere segment van de blu ray markt (dus niet wat de topic starter zoekt).

De nieuwste samsung BDP-3600 schijnt even snel, zo niet sneller een blu ray te laden dan een PS3.  En je kan ook videos/audio streamen vanaf je pc. Dus echt heeeeeel veel features voor het geld.  Het kan altijd beter maar niet voor dit geld waarschijnlijk...

Als ik nu een speler zou moeten kopen zou het een Samsung BDP-3600 worden of een Panasonic BD80.   Maar waarschijnlijk eerder de samsung vanwege goede ervaringen met vorige spelers en omdat de panasonic eruit ziet als zo een dvd speler van 25 euro van de blokker.  Gelukkig schijnt hij wel goed beeld en geluid te hebben want er zijn veel panasonic aanhangers op het forum).
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

celerontje

Bass-management is geen probleem voor Freek, zijn receiver digitaliseert het signaal en haalt er z'n eigen processing overheen.
Dus gewoon alles in de speler op ''Large'' zetten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Ik dacht dat hij analoge uitgangen wilde?  Of heb ik iets gemist.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

cycloon

Quote from: Tube-freak on May 21, 2009, 12:45:58
Het enige nadeel vind ik dat de crossover vast staat op 100hz en dat de spelers die ik heb geen DTS-HD MA ondersteunen (BDP-3600 ondersteunt wel DTS-HD MA) en bovendien ook NetFlix (http://www.netflix.com ).

Volgens mij is er geen een goedkope speler waar je de crossover bij kan instellen (en de dure zoals sony S5000 en Pioneer LX91 ondersteunen dat ook niet).  Ik vind het op zich wel raar dat bijna alle merken analoge uitgangen bieden maar geen fatsoenlijk bass-management.  Maar het zal wel zijn om e kosten te drukken.  Aleen Denon en Marantz bieden het voorzover ik het kon nagaan maar dat is gewoon hetzelfde bedrijf en ze mikken op het hogere segment van de blu ray markt (dus niet wat de topic starter zoekt).


De pioneers bdp-71/51fd/91 hebben met de laatste firmware een crossover beginnende bij 50.
Pioneer sc-lx71/Pioneer bdp-lx71/lx5090/Elac-Fs 208.2/bs204.2/cc201.2/MJ Acoustics Reference 150 MKII.

Tube-freak

Nou dat lijkt me een goede zaak dat pioneer er aandacht aan besteed.  Nu nog de prijs omlaag...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

MLCinema

Pioneer 51 is voor 399 wel te krijgen onderhand, en dan heb je echt een dijk van een BR speler!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Quote from: Kamidioblitz on May 26, 2009, 18:14:46
Pioneer 51 is voor 399 wel te krijgen onderhand, en dan heb je echt een dijk van een BR speler!

Bijvoorbeeld bij de MM in Enschede!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

Quote from: Kamidioblitz on May 26, 2009, 18:14:46
Pioneer 51 is voor 399 wel te krijgen onderhand, en dan heb je echt een dijk van een BR speler!
is die beter dan de bd80 van panasonic dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Quote from: Robbert54 on May 27, 2009, 00:33:18
is die beter dan de bd80 van panasonic dan?

Beter, wat is beter? Ik denk dat de verschillen in beeldkwaliteit zeer miniem zijn. Persoonlijk zou ik voor een Pioneer gaan i.c.m. je Kuro om de match. Beeldtechnisch en geluidstechnisch is de 51FD echt een geweldige speler, plus dat je het beeld kan tweaken wat natuurlijk ideaal is aangezien je een Pioneer plasma hebt. Ik hou persoonlijk van een speler met body, en dat mis ik bij die kleine plastic blu-ray spelers met een hoog kruidvat gehalte. Als je wilt weten hoe goed de 51FD is:

http://www.stereoplay.de/Testbericht/Onkyo-DV-BD-606_5256031.html

En vooral...

http://www.areadvd.de/hardware/2009/pioneer_bdp51fd_1.shtml

:thumbs-up:


-madison-

Quote from: Robbert54 on May 27, 2009, 00:33:18
is die beter dan de bd80 van panasonic dan?

Qua hd beeld schijnt het niet veel te schelen, maar met SD is de Pio beter.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Quote from: Robbert54 on May 27, 2009, 01:35:34
mmm toch maar eens gaan kijken dan..

En hij past natuurlijk wel heel mooi bij je KURO!  8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Quote from: -madison- on May 27, 2009, 02:53:26
En hij past natuurlijk wel heel mooi bij je KURO!  8)

Zeg, moet jij niet eens eerder naar bed? Overigens, daarnaast is het qua looks ook gewoon de mooiste :wub:
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

CineSmurf

Ik heb dezelfde afweging als jou gemaakt en de conclusie getrokken dat ik een goede tweedehands speler ging kopen die wat ouder was. Dat is de sony BDP-S1E geworden, de eerste speler van Sony. Ik twijfelde indertijd tussen die of een LX71 die HD-MA zou krijgen (is die firmware update nu eindelijk uit?).

De nadelen:
- laadtijden zijn aan de lange kant, maar in de praktijk zet ik mijn apparaat aan, kies ik een film en ga er voor zitten en wacht ik voor mijn gevoel niet op de speler;
- Geen DTS-HD-MA, maar in de praktijk had ik (toen ik 'm kocht) nauwelijks schijfjes met HD-MA en inmiddels een paar. Jammer, maar 100'en euro's waard? Mijn volgende speler zal het wel opzitten.
- Profile 1.0, wellicht jammer, maar BD-Live gaat toch floppen en picture-in-picture heb ik op mijn XE1, maar één keer bekeken, nooit echt gebruikt.

Al met al ben ik zeer tevreden, voor een fractie van de prijs....

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

celerontje

#43
Ik zou het dan alsnog niet doen.
Heel veel schijfjes hebben DTS-HD MA, die van bv. Fox, Universal, Dutch Filmworks, A-Film, tegenwoordig ook Disney.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Quote from: celerontje on May 27, 2009, 16:54:46
Ik zou het dan alsnog niet doen.
Heel veel schijfjes hebben DTS-HD MA, die van bv. Fox, Universal, Dutch Filmworks, A-Film, tegenwoordig ook Disney.

als je een HDMI 1.3 receiver hebt dan zou ik niet weten waarom je het niet zou doen  ;)

celerontje

Die speler streamt geen DTS-HD MA, en is stukken trager, vooral met BD-Java menu's.
De menu's op de PotC BD's laden op mijn Pana BD55 wel lekker snel, maar op die eerste generatie spelers duurt het eeuwen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

#46
Quote from: celerontje on May 27, 2009, 18:56:23
Die speler streamt geen DTS-HD MA, en is stukken trager, vooral met BD-Java menu's.
De menu's op de PotC BD's laden op mijn Pana BD55 wel lekker snel, maar op die eerste generatie spelers duurt het eeuwen.

De 51FD bitstreamed alle geluidsformaten. Decoden doet ie nog niet, maar daar wordt aan gewerkt volgens Pioneer. Dat de speler traag is vind ik wel meevallen. Hij is niet sneller dan de PS3, ook niet zo snel als de Panasonic spelers, maar snel genoeg. Ik heb zelf een eerste generatie HD DVD speler gehad uit de VS, die was pas echt traag. De Pioneer is na de software updates een stuk sneller geworden en de menu's reageren ook sneller. Dat de menu's iets trager zijn doet geen afbreuk aan de kwaliteit van de speler, en die ligt gewoon hoger dan de Panasonic en Sony instap spelertjes.

Tenzij je het over de Sony spelers had?  ;D

celerontje

#47
Achja, verkeerd interpreteren lag voor de hand, want ik bedoel inderdaad de Sony's! ;D
DTS-HD MA streamen doen de Sony's pas sinds de S350, de recentste serie dus.

Die 51FD van Pioneer is een prima ding i.c.m. een mooie receiver.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Quote from: celerontje on May 27, 2009, 19:25:05
Achja, verkeerd interpreteren lag voor de hand, want ik bedoel inderdaad de Sony's! ;D
DTS-HD MA streamen doen de Sony's pas sinds de S350, de recentste serie dus.

Die 51FD van Pioneer is een prima ding i.c.m. een mooie receiver.

Ik dacht al  ;D