Welke Blu-Ray speler met analoge 5.1 uitgang?

Started by -Freek-, May 19, 2009, 23:40:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Omdat ik het via mijn pc toch eigenlijk teveel gedoe vind, wil ik graag een simpele Blu-Ray speler kopen. Hij moet niet teveel kosten, omdat elk model op dit moment al na een maand vervangen wordt door een nieuwere... Het mag best een ouder model zijn, zolang hij maar alle Blu-Rays afspeelt. Dat ik sommige extra's niet kan gebruiken omdat die BR-live vereisen maakt me niet zo veel uit.

Iemand ideeën?

-madison-

Als je een goedkope speler zoekt met 7.1 uit -> Sony S300, die staat hier bij de MM in Enschede voor 109 euro :o
Zou hem bijna zelf meenemen, maar ben toch voor een nieuwere Panasonic gegaan.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-Freek-

#2
Quote from: -madison- on May 19, 2009, 23:48:17
Als je een goedkope speler zoekt met 7.1 uit -> Sony S300, die staat hier bij de MM in Enschede voor 109 euro :o
Zou hem bijna zelf meenemen, maar ben toch voor een nieuwere Panasonic gegaan.
Wauw, da's geen geld lijkt me. Ik denk dat dat voor mij een goede speler is. Ziet er degelijk uit.

Denk dat ik morgen even de Mediamarkt in Arnhem bel. Ik woon zelf in Nijmegen en als ik met het OV naar Enschede ga wordt de prijs gelijk een heel stuk hoger.

-madison-

Quote from: -Freek- on May 20, 2009, 00:02:26
Wauw, da's geen geld lijkt me. Ik denk dat dat voor mij een goede speler is. Ziet er degelijk uit.

Denk dat ik morgen even de Mediamarkt in Arnhem bel. Ik woon zelf in Nijmegen en als ik met het OV naar Enschede ga wordt de prijs gelijk een heel stuk hoger.

Ik wil er wel een voor je op de post gooien, geen probleem.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

celerontje

Niet te hard van stapel lopen, beste Freek...
Het is een oude trage profile 1.0 speler zonder DTS-HD MA decodering.
Skip 'm alsjeblieft en spaar even verder!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Quote from: celerontje on May 20, 2009, 00:05:44
Niet te hard van stapel lopen, beste Freek...
Het is een oude trage profile 1.0 speler zonder DTS-HD MA decodering.
Skip 'm alsjeblieft en spaar even verder!

Ah! En kenner :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

celerontje

Ik heb niet voor niks gewacht op Pana BD55, waar ik erg tevreden mee ben! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Er staat hier ook nog een Pana BD30 voor 179,- Misschien is dat wat voor je?
(celerontje uw mening graag ;D )
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-Freek-

#8
Haha ik zal rustig aan doen :). Madison bedankt voor je aanbod in ieder geval! Als ik mijn keuze op de S300 laat vallen hoor je het wel!

@celerontje: kijk, zo'n BD55 is natuurlijk veel nieuwer en mooier, maar ook ruim 3 keer zo duur. Geen DTS-HD is dan wel weer een aardig groot nadeel.. En mocht ik toch zo veel geld uitgeven, dan ga ik liever voor de 51FD van Pioneer waarschijnlijk. Maar daar hoef ik niet over na te denken nu :).

/edit: madison, waar is 'hier'? Ook bij de MM?  :)

-madison-

Quote from: -Freek- on May 20, 2009, 00:27:29
Haha ik zal rustig aan doen :). Madison bedankt voor je aanbod in ieder geval! Als ik mijn keuze op de S300 laat vallen hoor je het wel!

@celerontje: kijk, zo'n BD55 is natuurlijk veel nieuwer en mooier, maar ook ruim 3 keer zo duur. Geen DTS-HD is dan wel weer een aardig groot nadeel.. En mocht ik toch zo veel geld uitgeven, dan ga ik liever voor de 51FD van Pioneer waarschijnlijk. Maar daar hoef ik niet over na te denken nu :).

/edit: madison, waar is 'hier'? Ook bij de MM?  :)

No problem!
ik ben na morgen pas weer volgende week, of die week daarna in Enschede.. Maar PM maar als ik iets moet sturen. ;)
De BD30 is idd ook bij de MM.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

celerontje

Quote from: -madison- on May 20, 2009, 00:23:16
Er staat hier ook nog een Pana BD30 voor 179,- Misschien is dat wat voor je?
(celerontje uw mening graag ;D )
Celerontjes mening?
Werp een euro in de gleuf, bij voorbaat dank! ;D

De Pana BD30 is een leuke speler, maar heeft geen DTS-HD MA decodering.
Bovendien hebben bijna alle goedkopere spelers geen afstelbare crossover frequentie, deze staat vaak vast op 100 HZ, wat best wat lager mag zijn voor die mooie Blowers :D & Wilkinson ;D ;D
Je kan uiteraard ook gewoon de ''core'' beluisteren via S/PDIF.

Trouwens, als jij de BD55 zelfs voor 8 keer zoveel kunt krijgen is dat knap, want er is maar een beperkte oplage van, waar ik er eentje van heb! :smile:
Inmiddels is ie opgevolgd door de BD80 die overal en nergens te koop is. ;)

Neem gewoon een simpele speler van Samsung of Panasonic en beluister het zaakje lekker via S/PDIF, voorlopig.
Dan kan je later nog altijd kijken naar een mooie Pioneer speler of een HD audio versterker i.c.m. met die simpele speler.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

1 euro in de gleuf:

wat vind celerontje van de BD80 dan?

nog 1 euro: heeft celerontje wel eens b&w cm speakers gehoord??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Dank voor de 2 euro! ;D

De BD80 is nagenoeg gelijk aan de BD55, het gaat vooral om de toeters en bellen.
Of ik B&W wel eens gehoord heb?
De ''W'' zeker, ik ken namelijk een wethouder! ;D
Ik heb die speakers niet gehoord, maar waarom vraag je dat precies?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on May 20, 2009, 01:05:57
Dank voor de 2 euro! ;D

De BD80 is nagenoeg gelijk aan de BD55, het gaat vooral om de toeters en bellen.
Of ik B&W wel eens gehoord heb?
De ''W'' zeker, ik ken namelijk een wethouder! ;D
Ik heb die speakers niet gehoord, maar waarom vraag je dat precies?
benieuwd naar je analytische mening aangezien je de toys ook hebt gehoord :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik denk de B&W klank wel aardig te kennen:
Stevig laag, behoorlijk wat detail maar beslist niet aan de scherpe kant.
Klopt dat een beetje?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Quote from: celerontje on May 20, 2009, 01:12:21
Ik denk de B&W klank wel aardig te kennen:
Stevig laag, behoorlijk wat detail maar beslist niet aan de scherpe kant.
Klopt dat een beetje?
dat heb je goed. mijn center heeft al behoorlijk wat laag, maar merk nu nog wel dat mijn versterker vermogen te kort komt om hem goed aan te sturen... en aangezien mijn vriendin ook nog heel veel muziek luistert was ik ook wel heel erg benieuwd naar de toys. ook omdat ze mooi klein zijn.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Als je van de warme B&W klank houdt, zit met de SF Toy op totaal ander terrein.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Als vervanger van de PC, de Dune HD of BD prime.
Beide spelen BD (regiovrij) en DVD maar ook alle gedownloade content zoals ISO, VIDEO_TS, BD rip, BD ISO etc. etc.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-Freek-

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 20, 2009, 07:51:46
Als vervanger van de PC, de Dune HD of BD prime.
Beide spelen BD (regiovrij) en DVD maar ook alle gedownloade content zoals ISO, VIDEO_TS, BD rip, BD ISO etc. etc.


Zeer mooi alternatief, maar op dit moment veel te duur voor mij.

Zolang je het analoge audio-signaal gewoon direct uit de speler kunt sturen is het goed. De Pioneer kan namelijk ook bass-management toepassen op de meerkanaals analoge ingang.
Opstarttijden maken me niet zo veel uit. Ik heb een hele tijd HD-DVD's vanaf de Xbox 360 afgespeeld, en daar gaat het opstarten ook niet echt snel. Daar heb ik me echter nooit aan gestoord.
Het gemis van DTS-HD is ook niet zo'n ramp, dat komt dan later wel. Het is in ieder geval allemaal beter dan alles via toslink sturen. Ik speel het nu via de pc wel via de analoge uitgang, maar daar wordt het geluid toch nog bewerkt/gecomprimeerd.

Dus op dit moment denk ik dat de Sony S300 nog het beste is voor mij (tenzij die niet alle recente Blu-Rays kan afspelen).



celerontje

#19
Niet doen, die speler is traaaaaaaag en niet meer van deze tijd, het is een early-adopters model met alle nadelen van dien.
Bovendien krijg je dan bij een DTS-HD MA track enkel de ''core'' via analoog te horen.

Ik zou doorsparen voor de Pana BD80 (te koop voor 315 euro) of Sony S550, die kunnen DTS-HD MA decoderen, maar hebben een vast bass-mangement.
Echter is dat op te lossen door alles op Large te zetten in de speler, waardoor je receiver zelf het geluid kan processen qua delays en bass-management.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

J.A.F._Doorhof

Hi,
Duur is een betrekkelijk begrip, feitelijk koop je een goede BD speler EN een mediaspeler.
Zou je van beide de goedkoopste kopen die ook werkt zit je ook rond de prijs van de BD prime.
Vandaar mijn advies, helemaal omdat je analoge uitgangen wilt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

-madison-

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 20, 2009, 18:00:04
Hi,
Duur is een betrekkelijk begrip, feitelijk koop je een goede BD speler EN een mediaspeler.
Zou je van beide de goedkoopste kopen die ook werkt zit je ook rond de prijs van de BD prime.
Vandaar mijn advies, helemaal omdat je analoge uitgangen wilt.

Als hij het geld er niet voor (over) heeft dan is het toch al geen optie.. Het zal ongetwijfeld een fantastisch ding zijn, maar als er geen budget voor is houd het op.  ;)

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-Freek-

Wat madison zegt: het is een ideaal ding, zo'n HD Dune, maar ik ga liever nog even verder klooien met de pc dan zo'n groot bedrag neer te leggen.

En nu ook weer: de BD80 is heel mooi, maar wel 3 keer zo duur als een S300. Ookal is ie verouderd, toch vraag ik me af wat ik daar zelf van zou merken als ik hem gebruik. Naar de extra's kijk ik toch verder nooit...

ajbeefde

Quote from: -Freek- on May 21, 2009, 00:21:00
Wat madison zegt: het is een ideaal ding, zo'n HD Dune, maar ik ga liever nog even verder klooien met de pc dan zo'n groot bedrag neer te leggen.

En nu ook weer: de BD80 is heel mooi, maar wel 3 keer zo duur als een S300. Ookal is ie verouderd, toch vraag ik me af wat ik daar zelf van zou merken als ik hem gebruik. Naar de extra's kijk ik toch verder nooit...

Merk je wel, heb net de S300 vervangen door een BD80 en het verschil is groot.... dus zeker waard...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

MLCinema

Freek, je gaat je helemaal dood irriteren aan de traagheid van de 300. Het is een verouderde trage speler die niet alle schijfjes wil slikken. Vond het ding ook altijd vrij schokkend beeld geven en de kleuren niet mooi. Je setup verdiend een wat betere speler. Anders 5.1 analoog laten varen en gewoon een sneller beter loopwerk kiezen als bijvoorbeeld de BD35 of de BDP350. Daar heb je veel meer plezier van.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |