rel quake 1 of 2

Started by marinus, July 15, 2003, 11:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

marinus

Hoe zie ik het verschil tussen de rel 1 en 2 op de rel webside hebben ze het er niet over.

PM

de ene is front (of back?) firing (quake 1) en de quake2 is downfiring
Groeten, Peter

marinus

Je moet me toch wat verder helpen wat dit zegt me niks

suyver

Front/back firing: je kan de woofer (grote conus) zien zitten aan de zijkant van de sub.

Downfiring: de woofer zit aan de onderkant.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

suyver

#4
Rel quake 2 (down firing):


-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

marinus

Het is mij nu geheel duidelijk .
veel dank .groet Marinus

PM

ok, suc6 en post je bevindingen! (ga je ook naar andere sub's luisteren?)
Groeten, Peter

pille

Kwam op marktplaats nog een Rel Quake 2 (nieuw) tegen voor maar 450 eurootjes...  (ff zoeken op rel quake)

Klik hieronder voor de site van de aanbieder.
http://www.hifihuis.nl

misschien heb je er wat aan.

grz pille
alles went behalve roggebrood...

marinus

Ik neem de quake  aanvullend als tweede naast mijn rel storm 3 voor de home cinema effecten.

HJ

huh,ik gebruik ook een storm en daarvoor had ik een quake maar ik geloof niet dat je met die quake een storm zal aanvullen ben ik bang ???

garmtz

Is denk ik inderdaad geld weggooien, met een Storm kun je al je luidsprekers ondersteunen op de high-level ingang en tegelijkertijd het LFE weergeven via de low-level ingang. De Quake zal aanzienlijk minder presteren dan de Storm.

marinus

Ik heb hem al besteld.
Ik sluit de storm 3 op de hi level input met de speciale stekker bij de front boxen kef q7 in combinatie met een subwooferkabel.
En plaats hem links voor schuin achter de fronts.
De quake sluit ik  gewoon met een subwooferkabel aan en zet hem links achter naast mijn bank.
Ik heb gehoort en gelezen dit goed is .
graag reactie.

PM

Ik vraag me ook af of dat nog iets toevoegd.. als je meer druk 'in' je bank wil hebben kan je beter basshakers (45 euro) of een buttkicker (duurder, maar wel beter) kopen.. dat lijkt me een betere oplossing..
Groeten, Peter

Oracle

Quote from: marinus on July 16, 2003, 12:54:26
Ik heb hem al besteld.
Ik sluit de storm 3 op de hi level input met de speciale stekker bij de front boxen kef q7 in combinatie met een subwooferkabel.
En plaats hem links voor schuin achter de fronts.
De quake sluit ik  gewoon met een subwooferkabel aan en zet hem links achter naast mijn bank.
Ik heb gehoort en gelezen dit goed is .
graag reactie.

Tja, je vraagt aan mensen een mening , vervolgens wordt aangegeven dat aan het nut van een extra quake wordt getwijfeld. Dan geef je aan dat je de quake al besteld hebt, zonder je te verdiepen in het waarom van die twijfel.

Heeft een mening van de leden van dit forum dan nog wel nut?

Ik bedoel: het zijn nou niet bepaald de minsten die je van advies hebben voorzien, en als je daar al niets mee doet....  :-\

just my 0.02..

Groet,
Mark

marinus

mark als je goed leest vraag ik alleen het verschil tussen quake 1 en 2.de rest waren vragen aan mij.Maar als het je geiriteert heeft sorry en  nog veel plezier met je scherpe visie op het forum .

Oracle

Hmmm, je hebt gelijk... je vroeg inderdaad naar het verschil..

ik ben echt niet geirriteerd oid  ;D maar ik vind het altijd wel jammer als goedbedoelde adviezen worden gegeven, en men daar ook om gevraagd heeft, maar dat die dan gewoon genegeerd worden. Maar dat is in dit geval niet zo, begrijp ik.

Ik hoop dat je veel plezier hebt van je rel! Laat eens weten hoe het straks is als je alles ingeregeld hebt!

Groet,
Mark

MarcoV

#16
Quote from: marinus on July 16, 2003, 12:54:26

Ik heb gehoort en gelezen dit goed is .
graag reactie.

er staat toch echt 'graag reactie'.....


QuoteMaar als het je geiriteert heeft sorry en  nog veel plezier met je scherpe visie op het forum .

...dus is er toch geen reden mensen te beledigen oid...toch? het is hier allemaal goed bedoeld hoor  ;)

Marco

HJ

wat verwacht je er zelf van?
want je kon ook je storm verkopen en het geld van de quake erbij leggen zodat je echt een betere sub had kunnen aanschaffen.
alleen dan heb je nogsteeds 1 sub.

Tapeshirt

Tja, als je echt een bijzettafeltje nodig hebt, is het misschien handig om er eentje te nemen die ervoor zorgt dat er schuim op je bier blijft.  ;D ??? ???

Goverias

... of je houdt de storm op het .1 kanaal en zet de quake op je rears. In mijn geval klinkt dit erg goed. Ik heb een storm en een strata 3.

HJ

een strata is wel een klasse beter dan een quake.(kost ook het dubbele)

Goverias

Ik bedoelde alleen te zeggen dat 1 sub voor het .1 kanaal en 1 voor de surround kanalen goed klinkt. ;)

HJ

yep,helemaal mee eens hoor :)

Lid45678

Quote from: garmtz on July 16, 2003, 11:12:46
Is denk ik inderdaad geld weggooien, met een Storm kun je al je luidsprekers ondersteunen op de high-level ingang en tegelijkertijd het LFE weergeven via de low-level ingang. De Quake zal aanzienlijk minder presteren dan de Storm.
Kan iemand mij uitleggen waarvoor die grote zwarte aansluitingen (ingangen) aan de achterkant van een Rel Storm III dienen? Er staat Bal Hi input, Bal Lo input en Hi input bij.

En kan ik op mijn (slaap)ht-kamer van 4,5m x 3,0m x 2,2m (lxbxh) een Rel Storm plaatsen of zal dit zorgen voor één groot boom! feest en kan ik dus beter gaan voor een Rel Q150e ofzo?

Groetjes,

Marc  

DrBoom

Balanced Low zal vermoedelijk gebalanceerd lijn-niveau zijn, ipv single-ended met cinch stekkertjes.
Gebalanceerde signalen komen meestal voor in duurdere apparatuur, en professioneel spul omdat je daar zo goed als geen storingen op kan krijgen.

De gewone Hi input zal speakerniveau zijn, dus gewoon zoals je bij veel subwoofers tegenkomt een aansluiting voor als je geen subwoofer pre-out op je versterker hebt (zoals bij stereo amps).
Het enige verschil is dat Rel hiervoor een Speakon connector gebruikt, ipv de gebruikelijke luidsprekerklemmen.

Balanced Hi kan ik me niet direct iets bij voorstellen, heb ik nog nooit tegengekomen. Zal wel weer uit de PA wereld zijn overgewaaid of zo zeker ???

btw, ik denk dat de Storm altijd een betere keuze is, zelfs voor een "kleine" kamer. Ik zou zelf ook een Storm kopen ipv een Q150 ;)