Dac der Daccen

Started by Erik van Voorst (in memoriam), May 17, 2009, 16:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eclipse

Quote from: Erik van Voorst on May 17, 2009, 17:29:20
...De M3 boutjes naast de buisvoetopeningen gaan via de ring via het ebben ook meteen door de koperen schelpbodem om te koppelen....

Erik,

Ik denk dat bij een DAC de shielding nog belangrijker is, mijn aanbod om te kijken voor een paar stukjes EMC seals staat nog steeds.
Deze selas worden gebruikt om twee metalen te koppelen zodat deze EMC dicht zijn.
Ik hoor het wel van je of je interesse hebt.

Henk

Erik van Voorst (in memoriam)

#26
De meeste vragen worden automatisch tijdens de bouw be-antwoord.. ;D

Mijn toekomstge DAC 6 heeft momenteel een schakeling van de Dac van Peter van Willemswaard en die bevalt me tot nu toe nog steeds geweldig daar kun je uitgebreid het een en ander van op zijn site vinden. (Audiomagic)
Room voor improvement.....altijd  >:D ...zowel qua constructie alswel componenten en hier en daar wat overige electronica...(de eerste bestelde componenten liggen al braaf te wachten)..dus....

Ik doe eerst de powersupply om een structuur erin te houden en ook zo min mogelijk muziekluisterende uren op te offeren, trouwens
ook hier zullen de meeste handelingen weer gehoormatig worden goed/afgekeurd...met de mooiste muziek ter wereld. :yinyang:....niet ieders kopje thee...maar wel de mijne.. ;D

Bedankt Henk ik kom er tzt op terug als dat mag.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

eclipse

Quote from: Erik van Voorst on May 17, 2009, 23:35:13
Bedankt Henk ik kom er tzt op terug als dat mag.
Geen probleem, zal alvast eens rondneuzen wat ik kan "leasen" :-X

advr

Dit gaan we volgen ....  ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag me druk gemaakt om het plintje rondom.
Hiervoor neem ik 1 cm dik ebben.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

en de zijkanten aftekenen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

.......niet vergeten in te krassen, zowel de zijkant als het ebben zodat je een beter lijmoppervlak hebt....gatenzaag is hiervoor uitstekend geschikt...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#32
....en klemmen...

Lijkt overdreven maar doe maar eens een proef op de som...bij elke lijmtang aandraaien pers je er lijm uit....ik zie wel eens mensen er een emmertje verf opzetten of wat bakstenen...dat heeft echt niet zoveel nut...je creeert zo namelijk snel een klankkastje (met een duur engels woord...een slechte "inertia") en met ebben kun je dan helemaal een een goede hechting vergeten...
Dus gewoon wat lijmtangen (extra)kopen voor je project  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850


Hoi Erik,

Leuk weer een nieuw topic Dac der Daccen.
Ga je ook nog een voeding testen voor de DAC zoals je die gebruikt voor de Pitbull, ben wel heel nieuwsgierig wat het verschil is in klank.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

The Foundation

Wat is een dac? en waar zit dat in een ht opstelling?


roberti

Quote from: The Foundation on May 21, 2009, 22:27:46
Wat is een dac? en waar zit dat in een ht opstelling?



Een dac is een digitaal naar analoog converter. Hij zit tussen je bronnen (cd-speler, dvd-speler) en de versterker.
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Kjelt

Quote from: The Foundation on May 21, 2009, 22:27:46
Wat is een dac? en waar zit dat in een ht opstelling?
In de meeste ht opstellingen zitten deze dacs in de receiver (processor) na het digitale (DSP) decodeer gedeelte en voor de ingebouwde analoge (voor)versterkers.

The Foundation

waar haal je dan het schema om je cd - dvd te modden?


Wijx wondere wereld

schema's zijn verkrijgbaar via internet. Soms gratis meestal betaald. De modificaties moet je zelf bedenken
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Erik van Voorst (in memoriam)

De voetjes en de zijkanten zijn nu klaar...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

roberti

Mooi hoor. Het wordt wel een stuk groter dan de oude voeding zo te zien.
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Erik van Voorst (in memoriam)

Weer verder met vijlen en schuren want dit komt allemaal weer in het zicht...
Daarna aflakken met 5 lagen Hammerite (spuiten)..
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#42
Ebben buisvoetjes afgewerkt en meteen de Azuma keramische buisvoetjes gemonteerd...dat was nog even een werkje......
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

en alles gemonteerd...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

#44
Hoi Erik,

Echt stil zitten lukt jouw niet.

Transport en groepenkast net klaar, gaat nu het "dac" eraf. ;)

Ziet er allemaal weer top uit. :wow:

Succes met het eindresultaat.

Teun.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

En toch ben ik al lekker bruin.....(misschien van het ebben)  ;D

Ik heb een soort bloed geproeft...deze om/verbouwde PvW Dac klinkt echt prachtig maar als ik (met Anton) een kleine verandering deed leidde dit altijd tot een mooier resultaat...dus deze bron aanpakken geeft grote gevolgen in mijn set...

Ik wil gewoon het DAC-niveau opkrikken naar de rest van de set....maar ik neem wel de tijd en alles gaat eerst beluisterd worden...hoe klein dan ook.

Ik denk dat ik een naam heb gevonden....."The Matriarch Dac 6"....gezien al mijn olifantzware overige componenten...en dit de baas/bron zijnde... :yinyang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Het woord Matriarch word vaak gebruikt in combinatie met olifanten maar slaat eigenlijk op de leiderschap van (meestal) het oudste vrouwtje binnen een groep.

Latijns/Grieks "mater": moeder, en Grieks "archè": begin, ook heersend principe

Dit type leiderschap vind je ook bij mieren en bijen.

De eigenschappen van een Matriarch kunnen wel van toepassing zijn:

Levenswijsheid, praktische vaardigheden en inzichten.

Maar dat geld dan eerder voor de bouwer(s) dan voor de dac zelf. :)

Misschien kan je hem beter  Loxodonta noemen. ;) ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Peerless Monster

Het kon natuurlijk ook niet uitblijven.
Ik ga dit volgen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

eddy135

Quote from: Peerless Monster on May 25, 2009, 16:38:25
Het kon natuurlijk ook niet uitblijven.
Ik ga dit volgen.
Nou, vooruit; ik ook maar weer.  ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maartje


Ik wil ook een abonnementje  O0
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .