Dac der Daccen

Started by Erik van Voorst (in memoriam), May 17, 2009, 16:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#100
En eindelijk mijn zin een muurvaste connectie in de Furutech......mijn eigen "Euro-Connector-Inlet-WCD"  :devil:


Oja vergat te vertellen dat ik natuurlijk wel de dikte (plm.2 mm) van de inlet met een beiteltje heb uitgestoken aan de binnenkant van het ebben zodat alles mooi aansluit op de bodemplaat...

Echt een aanrader voor de DIY-er deze wcd... :yin-yang:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

dazzdax

Waar ga je uiteindelijk heen met dit project Erik: een state-of-the-art D/A-converter maken of ga je jouw bestaande D/A-converter zeg maar upgraden m.b.v. betere kast en onderdelen? Heeft jouw DAC een AT&T ingang (omdat je destijds de mooie Translite optische kabel van de kerstman hebt gehad)?

Chris

reMC

Wow, mooie oplossing!

hifiman

Heel netjes Erik!  :worship:

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: dazzdax on June  8, 2009, 16:06:20
Waar ga je uiteindelijk heen met dit project Erik: een state-of-the-art D/A-converter maken of ga je jouw bestaande D/A-converter zeg maar upgraden m.b.v. betere kast en onderdelen? Heeft jouw DAC een AT&T ingang (omdat je destijds de mooie Translite optische kabel van de kerstman hebt gehad)?

Chris

Ik vind het eigenlijk al een state-of-the -art dac (als ik zo bescheiden mag zijn) en die ga ik upgraden zodat het meer in lijn komt met de rest van mijn projecten... ;D
Deze dac heeft geen (nog) AT&T ingang.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

#106
Heel nettjes opgelost die inlet Erik.
Ik heb op mijn Sun mono blokken de (filter!) :unsure: inlets ook vervangen door de rodium schroef versie en hier hangt de stekker Furutech  FI-25 er ook maar een beetje bij ik heb het opgelost door de netkabel tussen de achtermuur en versterker vast te drukken  :smile:
Het zit wel vast een het werkt wel goed maar het had inderdaad een betere passing kunnen zijn.

Erik van Voorst (in memoriam)

#107
Vandaag wat chassisdelen en pluggen besteld van het merk "LEMO" het bestellen gaat omslachtig maar het ziet er goed uit.
Deze chassisdelen met bijbehorende plug en strain relieve gaan de levensaders vormen tussen de powersupplybox en boardbox van de Matriarch Dac 6.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Daar kunnen de ontwerpers van de hdmi en usb connectoren nog wat van leren!  :inlove:

Audiofiel

Prachtig die Lemo B Series Multi-pole Connector. Doet me een beetje denken aan de Camac-connectors zoals op de vroegere Levinsons (naast  o.a. Fischer ook door Lemo geleverd). Prachtige connectoren in Zwitserse precisie met trekontlasting:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#110
Weer mijn voorraad op peil gebracht: schakelaars, connectors, diverse kousmaterialen, thulen, cocobolo, ebben...enfin genoeg om van het weekend een "verloren uurtje" te bouwen aan mijn Matriarch Dac 6.

Foto van het ebben en cocobolo.
Het ebben heb ik dit keer als 3 plakken gekocht (eigenlijk klaar voor toetsen op instrumenten)wel wat duurder maar laat zich mooi(er) verwerken voor de bedoeling welke ik ermee heb.. ;).
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Koen K

Mooi hout. En wat een project zeg. Geweldig :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag kwamen mijn LEMO connectoren binnen voor de "Umbrical" cords... 8)

Wel een beetje de omgekeerde wereld want links mijn 3-way LEMO en rechts zie je een plastic doosje van de juwelier waarin ik vanochtend het gouden pandorra bedeltje meekreeg voor de verjaardag van mijn vrouw.................................................................. :-X.............................. :angel:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Verschil  moet er wezen  :devil: Feli!  :pompom:

Erik van Voorst (in memoriam)

#114
Quote from: Audioloog on June 15, 2009, 12:49:33
Daar kunnen de ontwerpers van de hdmi en usb connectoren nog wat van leren!  :inlove:

Sterker nog...ik ben zeer onder de indruk....daar kan iedere audio-connector welke ik gekocht heb/in mijn handen gehad heb nog wat van leren...zwitsere precisie indeed....een genot om in elkaar te klikken en MUURVAST  :yin-yang:

BTW even op mijn laptopdeksel gelegd voor deze foto...tja ik kan het niet laten hoor.... :inlove:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

 :D Geen kleine jongen, maar wel superkleine soldeercontacten... :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Die contacten zijn zo te zien precies even groot als die van een XLR plug, dus absoluut niet superklein. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Ik heb meerdere XLR connectoren gesoldeerd, dus ik zeg niet zomaar wat! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

Nee, maar je vergist je in de grootte van de plug. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#119
De plug heeft ongeveer dezelfde maten als een Eichman RCA wel ietsje langer....ik heb gewoon een Macro Fotootje gemaakt (dus de soldeerlippies zijn nog kleiner...hahahahha... :-X)

You should see my 5-way... :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

You could have fooled me!  :o Dus eigenlijk is het bedeltje gewoon heel klein? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Puntje bij paaltje;
Ik zeg niet zomaar wat! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Audiofiel

En een ander wel? ::) Proef ik hier een superioriteitsgevoel dat bij je dwars zit? :wacko: :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

The Celerontje Supremacy :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Erik van Voorst (in memoriam)

#124
Okay ik ga gewoon even door... ;)

Vandaag was de achterplaat natuurlijk aan de beurt.

heel wat hoofdbrekens want ik wilde alles niet alleen aan het ebben koppelen maar ook aan het koper en dat betekend dus verzinken...en ter verhoging van de feestvreugde mochten de gaten niet helemaal rond zijn zodat ze gefixeerd blijven...enfin eerst maar MDF op-offeren als proefje ;D.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!