Hoofdtelefoonversterker aan PC

Started by jpasschier, May 15, 2009, 10:23:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jpasschier

Probleem is als volgt, een kennis van mij heeft een PC en wil daarmee graag via zijn sennheiser koptelefoon muziek luisteren. Echter geeft zijn geluidskaart een bron (atennekabel zit erin etc etc). Die brom krijgt hij er niet uit, tenminste, hij zou een galvanische scheiding moeten hebben, maar daar wil ik nu niet naar toe.

Zijn geluidskaart heeft glas-uit, en het mooie van glas is dat die brom niet met het glas mee komt. Wel met de coax uitgang.

Hij wil dus 'iets' waaraan hij z'n koptelefoonversterker kan aansluiten, en z'n glaskabel (vanuit de PC) in kan prikken, zodat hij zonder brom en -niet onbelangrijk- op een goed (uitgangs-)niveau met z'n koptelefoon naar muziek kan luisteren.

Wat zijn de mogelijkheden? :)

garmtz

Beresford TC-7510 DAC met geregelde hoofdtelefoonuitgang! Minder dan 200 Euro. Kan ook voor iets minder denk ik, maar dit is een zeer hoogwaardig apparaat.

jpasschier

De dac moet volgens mij 24-bit zijn, ik zie zo snel niet in de product info van die dac staan dat ie 24 bit aankan, maar ik kan er over heen lezen?

http://www.beresford.me/UK/Stereo_Audio_Digital_to_Analogue_Converter_.html

Een dac met een koptelefoonuitgang zou inderdaad een goede oplossing kunnen zijn! :)

J.S.

Quote from: jpasschier on May 15, 2009, 10:46:46
De dac moet volgens mij 24-bit zijn, ik zie zo snel niet in de product info van die dac staan dat ie 24 bit aankan, maar ik kan er over heen lezen?

"The TC-7510 is a 4 digital inputs audio DAC with 24bit/96KHz digital input capability. It reclocks and resamples incoming digital data using its own inbuilt jitter free clock in order to negate jitter in the original signal. The actual Digital to Analog conversion process takes place at 352.8KHz for a 16 bit/44.1KHz CD audio signal, and 384KHz for DVD audio."


silent cinema

#5
Weet iemand wat de kwaliteit van de headphone uitgang op de Beresford TC-7510 DAC is?

Ik heb nu een Sony bdp350 direct aan mijn xcan v3 en vraag mij af of de Beresford met dac dan een verbetering brengt ivm de ingebouwde dac.

Sony 75" - Sonos - B&W

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B