Thesis Cinema - Home Cinema (De thesis staat in zijn laatste schoentjes...)

Started by Garmir, April 18, 2009, 17:44:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Garmir

      Zoals In de titel kan lezen, ben ik bezig met een thesis te maken over Cinema/Theater en Home Cinema/Theater.
      Meer bepaald over de Zalen, en hun uitrusting, en in het geval van Home cinema, de ruimtes, uitrusting en afwerking.

      Op het eerste zicht zou je denken dat dit onderwerp nog vrij goed ligt, en dit dacht ik ook maar na verder opzoekingswerk heb ik mij al dikwijls willen beklagen dat ik dit onderwerp heb genomen.
      Er is niet veel literatuur te vinden over de ruimtes, de gebouwen en alles daarom heen. Over De film zelf is kilometers geschreven, maar dit terzake.

      Mijn zal worden opgebouwd uit 2 luiken.
    • 1) Cinema / Theater (Geschiedenis van het theater, opkomst en dergelijke. Uitrusting (Analoge projectie, digitale projectie, geluid, akoestisch comfort)
    • 2) Home Cinema / Theater (Opkomst van de HT, beschikbare ruimtes en keuze. Integratie in de woning. En natuurlijk ook de uitrusting)

    Het is vooral voor het laatste deeltje dat ik jullie hulp nodig heb.
    Ik zou graag in dit luik een paar HT's onderbrengen van forum members (5, 10 ,20? naar gelang het aanbod...)
    Wat is hier mijn bedoeling van? Wel aangezien Boeken, en publicaties over HT praktisch onbestaand zijn (ik zeg niet dat ze er niet zijn) wou ik een andere weg zoeken om Home Cinema's / Theaters in beeld te brengen. Met deze weg zou ik dan een beeld, interpretatie kunnen geven over hoe een HT er kan uitzien. En dan de conclusie kunnen trekken op welke dingen er zeker moet gelet worden.

    Natuurlijk zou ik dit allemaal zelf kunnen doen, Maar echter een kleine tijdnood, en nog een 10tal aan andere grote opdrachten die synchroon lopen maakt het voor mij quasi onmogelijk om alle threads af te lopen van uitgewerkte HT's en samen te vatten. En tot slot wie kent er zijn HT beter dan de Eigenaar, Bouwer zelf  :D




  • Wat wil ik dan van jullie?
      - Een klein verslagje over jullie HT (Waarom jullie dit in eerste instantie thuis wilde hebben. Hoe jullie het geïntegreerd hebben in de woning (aparte kamer, in de leefruimte of andere).)
      - Technische gegevens (Opp. Volume van de ruimte (L-B-H) Extra voorzieningen (Thermisch comfort, akoestisch comfort etc)
      - Uitrusting (Spreekt voor zich zelf, alle gebruikte apparatuur (Audio, Video, Verlichting, Fancy  snufkes ;D,...(Eventueel indien gewenst het globale prijskaartje))
      - Foto's (Lijkt me duidelijk (Foto's van de ruimte misschien voor-na) Overzichtfoto's zullen hier het meest van toepassing zijn. Misschien dat GVY zijn Pano's nog handig worden  :D)
      - Gegevens (Naam, Leeftijd, Woonplaats (gemeente volstaat) en Land. Dit louter voor in het Dankwoord te zetten)

  • Wat ga ik hier mee aanvangen?
      - Al de ontvangen gegevens verwerken tot 1 geheel, om een idee te krijgen hoe het kan en wat de mogelijkheden kunnen zijn.

  • Wat Krijgen jullie hiervoor in de plaats?
      - Eerst en vooral, een heel grote bedanking van mij zelf  :)
      - En de mensen die hier aan willen mee werken worden zeker vermeld in het dankwoord!

  • Gezocht Profiel:
      - Mensen met een volledig uitgewerkte ruimte (dedicated HT) Liefst volledig af of toch zo goed als.
      - Mensen met een geïntegreerd HT (bijvoorbeeld in de woonkamer) Liefst volledig af of toch zo goed als.
      - En vooral mensen die mij hier willen bij helpen. Er zijn er enkele bij die ik zeker in mijn thesis zou willen verwerken, deze krijgen dan ook een PM.

Ik weet het, het is een ganse boterham, maar jullie hoeven zeker geen boekdelen te schrijven. Een pagina of 3-4 (foto's inclusief) is voldoende.
Indien je meer wil schrijven, hou ik je absoluut niet tegen  ;)


Als je geïnteresseerd bent, en je wil mee helpen stuur me dan een PM, en ik geef u dan mijn email adres waar je de opgemaakte file kan door sturen.

Tot slot, indien je nog een goed boek of andere info over dit onderwerp, dan mag je dit altijd melden.


Op voorhand bedankt
Groeten
Garmir



Edit 1: Iets belangrijk vergeten. De thesis moet ik indienen op Maandag 11 mei, een maand voor de examens, vraag me niet waarom :) Om alles nog te kunnen verwerken en te printen had ik graag deze bestanden ontvangen ten laatste op Zondag 3 mei.

Edit 2: Uiterlijke datum 2 dagen verlengd tot Dinsdag 5 mei

Edit 3: Uiterlijke datum 5 dagen verlengd tot Zondag 10 mei (wegens verleg van indien datum op school)




Note to mods: Ik heb deze topic, in dit forum ondergebracht echter ik niet zeker wist waar ik het moest plaatsen. Ik weet dat het meer zou opbrengen in Private Home Theaters, maar wist niet zeker of het daar mocht. Daarom staat het momenteel hier. Indien het wel in PHT kan mag deze topic verplaatst worden naar ginder.
Daku, Groeten.

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

helhond

Quote from: Garmir on April 18, 2009, 17:44:48
 .......Waarom jullie dit in eerste instantie thuis wouden hebben.........

Een heel woud in je huis  :blink: ??

Of bedoelde je misschien wilde?  :hehe:
Steelbooks/cases gezocht! PM?

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Garmir

Voila de bomen zijn gerooid, en Wilde is geplant ;)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

helhond

Quote from: LexiconLogan on April 18, 2009, 18:48:43
Flauw..@helhond
Klopt maar kon het niet laten,  :P

@Garmin

Ik zou graag willen mee doen,
Helaas ben ik niet in het bezit van zo'n mooie prive HT.
Heb maar simpele HT'tje in mijn slaapkamer.\

mvg,
Steelbooks/cases gezocht! PM?

Garmir

Quote from: helhond on April 18, 2009, 18:57:33
Klopt maar kon het niet laten,  :P

@Garmin

Ik zou graag willen mee doen,
Helaas ben ik niet in het bezit van zo'n mooie prive HT.
Heb maar simpele HT'tje in mijn slaapkamer.\

mvg,

Dat is niet erg hoor, als je wil mee helpen ben je zeker welkom.
Mijn HT zal er ook in komen, en is een ruimte die dienst doet als lees kamer, opslag kamer, HT kamer duh :p en logeerkamer en vroeger als slaapkamer dus het kan ;)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Garmir

#7
Even updateje :)

Ik ben thuis volop bezig met verschillende zaken, onder andere de Thesis 'it self' :p
Ik heb momenteel al drie goede zielen die mij willen helpen, en dan nog iemand waar ik het niet zeker van ben.

n° uno: GVY
n° dos: HTip
n° tres: Atmoz
n° cuatro: ProXius (You will be notified like proposed  :alien:)
(n° cinco: Helhond?)
(n° seis: ...)
(n° siete: ...)
(n° ocho: ...)
(n° nueve: ...)
(n° diez: ...)

De drie bovenstaande ben ik al zeer dankbaar, en zoals je ziet tel ik hier tot 10. Doe ik niet voor niets, dat zijn de aantal personen die ik zoek die mij zouden willen helpen. Als er meer zielen zijn hier die even van hun tijd willen spenderen om mij te helpen, die ben ik zeer dankbaar.

En dan tot slot, ik ga de dode lijn iets later leggen, en deze verleggen tot dinsdag 5 mei. Zal misschien wat comfortabeler zijn.


Gegroet

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

helhond

Je hebt PM,
En als je de tijd hebt om op mijn verslag te wachten wil ik mijn nieuwe "Micro" µ-HT ook wel klein reviewtje schrijven.  :angel: 
Steelbooks/cases gezocht! PM?

DD2

#9
Garmir,

leuk onderwerp heb je gekozen!!  :)

mijn input:

Wat wil ik dan van jullie?
  - Een klein verslagje over jullie HT (Waarom jullie dit in eerste instantie thuis wilde hebben. Hoe jullie het geïntegreerd hebben in de woning (aparte kamer, in de leefruimte of andere).)

* Van kinds af aan al van van grote schermen.. hoe groter hoe beter.. tv's waren niet groter te krijgen en toen.. kwamen de beamers (toen ontdekte ik ze zegmaar.. ;) )  Vanaf dat moment, denk dat ik toen 19 was.. was ik verkocht. Zette mijn geld opzij voor een beamer.. eerste beamer was een Sony VPL-VW10-HT heb ik destijds 15.000 gulden voor betaald.. op mijn 21e meen ik..  Daarna 2x een Barco 1208 gehad voor veel minder geld en met een stuk betere kwaliteit.. nu net een nieuwe JCV RS1.  waarom thuis? gewoon omdat het een geweldige hobby is, films, spellen.. hoe groter hoe beter..  is er een beter tijdverdrijf dan?

  - Technische gegevens (Opp. Volume van de ruimte (L-B-H) Extra voorzieningen (Thermisch comfort, akoestisch comfort etc)

* Op dit moment (3e Bios) heb ik mijn garage omgebouwd tot HT, ruimte is 7 meter lang 3 meter breed en 2,5 meter hoog. Vloer is zwevend en de wanden zijn geisoleerd met geluidsplaten. daarna heb ik diffusorpanelen aan laten brengen op de primaire reflectie punten.


  - Uitrusting (Spreekt voor zich zelf, alle gebruikte apparatuur (Audio, Video, Verlichting, Fancy  snufkes ,...(Eventueel indien gewenst het globale prijskaartje))

* 2x een Parasound versterker HCA2003 (3 kanaals a 200w per kanaal) en een HCA1500 (2x 200w)
Beamer = JVC RS1
bronnen = HTpc met Nvidia 9800GTX, Sound blaster X-FI platinum,  Xbox360, PS3, Sony 7700 DVD speler
Speaker Kabels zijn van ohlbach (weet het type zo even niet uit mijn hoofd)
Speakers zijn op dit moment 2x een Square two van Wilson Benesch.. dit moet zsm weer geupgrade worden naar 5.1
Subwoofer is een Velodyne 1200
verlichting,..  wandspotjes,, plafond spotjes en lichtslang via indirecte verlichting

prijskaartje denk ik liever niet aan.. ;)    grove schatting is :  verbouwing huis.. 15k euri,  apparatuur, zo'n 20k of meer schat ik even snel


  - Foto's (Lijkt me duidelijk (Foto's van de ruimte misschien voor-na) Overzichtfoto's zullen hier het meest van toepassing zijn. Misschien dat GVY zijn Pano's nog handig worden  )

* foto's  o.a.  http://members.chello.nl/d.douwstra/Bios/garage/klaar2.jpg   zie mijn topic
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79500.50

laat snel even goede foto's maken.. post ik in mijn topic dan.. :)


  - Gegevens (Naam, Leeftijd, Woonplaats (gemeente volstaat) en Land. Dit louter voor in het Dankwoord te zetten)

* David,  32 jaar jong inmiddels.. uit Lelystad

rbormans

Voor mijn nieuwsgierigheid. Welke studierichting ben je aan het doen, dat je een thesis rond dit onderwerp kan maken ?

Garmir

@ Ddouwstra, Merci, dit kan ik al zeker gebruiken. Zal nog eens kijken in je Thread voor eventuele foto's die ik kan gebruiken.
En die pano zal ik ook wel opzoeken.


@ Raf(B) Ik studeer op dit moment Interieurvormgeving op de hogeschool van Gent. Momenteel 2° jaar van de 3. En aangezien mij deze dingen interesseren was de keuze van dit onderwerp vlug gemaakt. Zelf mijn docent vond het een goed idee. Misschien dat ik later met mijn studies en mijn hobby gecombineerd wel iets kan doen. Maar dat is voor dan.

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Garmir

#12
Even het lijstje aanvullen

n° uno: GVY
n° dos: HTip
n° tres: Atmoz
n° cuatro: ProXius (You will be notified like proposed  :alien:)
n° cinco: Helhond?
n° seis: ddouwstra

(n° siete: ...)
(n° ocho: ...)
(n° nueve: ...)
(n° diez: ...)

Gegroet

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

DD2

Quote@ Ddouwstra, Merci, dit kan ik al zeker gebruiken. Zal nog eens kijken in je Thread voor eventuele foto's die ik kan gebruiken.
En die pano zal ik ook wel opzoeken.

gister foto's laten schieten met een groothoeklens.. hoop dat ze gelukt zijn dan post ik ze zsm in mijn topic.

gr.

Garmir

Goed nieuws voor de mensen die willen helpen, Ik heb meer adem ruimte gekregen voor mijn thesis. De docent heeft beslist om het een week te verleggen van de 11de mei naar de 18de mei. Dus ik verleg ook de uiterste datum hier.

Deze gaat van 5 mei naar zondag 10 mei!

Groeten
Garmir

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Garmir

Na DD2 zijn input heb ik nu ook Gvy zijn bijdrage door gekregen. waarvoor dank.
Als de input zo'n hoge kwaliteit blijft hebben dan zal mijn werk meer dan af zijn!

n° uno: GVY --> Ontvangen
n° dos: HTip
n° tres: Atmoz
n° cuatro: ProXius (You will be notified like proposed  :alien:)
n° cinco: Helhond?
n° seis: DD2 --> Ontvangen
n° siete: daxie

(n° ocho: ...)
(n° nueve: ...)
(n° diez: ...)


Vriendelijke groeten
Garmir

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

Garmir

Hoj, hier ben ik weer. Deze thread loopt ver op zijn einde, als ook de thesis. De deadline sluipt langzaam maar zeker dichter bij. De laatste loodjes worden in de thesis gestoken. En met deze wil ik ook vragen aan de mensen die nog iets voor mij zouden hebben dit zo spoedig mogelijk toe te sturen. Alles wat ik na donderdag avond ontvang, zal ik jammer genoegd niet meer kunnen verwerken aangezien ik vrijdag middag naar de drukker ga.
Het zou dus een zonde zijn voor zij die me wouden helpen, en een stukje geschreven hebben dat ik die moet verplaatsen in de prullenbak ipv in mijn thesis.

n° uno: GVY --> Ontvangen
n° dos: HTip
n° tres: Atmoz
n° cuatro: ProXius --> Ontvangen
n° cinco: Helhond?
n° seis: DD2 --> Ontvangen
n° siete: daxie


Vriendelijke groeten
Garmir

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

helhond

Sorry Garmir,
Ben er niet aan toegekomen, ben afgelopen weken erg druk geweest met voorbereiden op examens.

Mvg,
Steelbooks/cases gezocht! PM?

HTip

Quote from: helhond on May 14, 2009, 01:17:30
Sorry Garmir,
Ben er niet aan toegekomen, ben afgelopen weken erg druk geweest met voorbereiden op examens.

Mvg,

Voor mij geldt hetzelfde :blush: Ik heb afgelopen weken meer op het werk doorgebracht dan thuis.

Sorry!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Garmir


Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.