Stereo set Alex Groningen.

Started by Alex Groningen, May 13, 2009, 10:13:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Gelijk hebben of geen gelijk hebben, Garmt doet alleen een voorspelling en het is aan de topic starter om de kabels gewoon te gaan luisteren.

Roderick, onzin is het nooit, tenzij je zelf de combinatie uit den treure hebt beluisterd in verschillende ruimtes. ;).

Groet,

Bjorn

Quote from: frank2 on May 14, 2009, 11:01:42
Zoals gewoonlijk vind ik wat hier geschreven wordt niet juist. Ik ken W&M en ik zal zeggen, ja er zijn duidelijk betere kabels maar zeker niet voor het geld wat ze kosten!!. Ten tweede je kunt van alles zeggen over W&M maar een terughoudend middengebied ik klinkklare onzin. Ik heb deze kabels zelf ook weliswaar als interlink maar ze geven een homogeen plaatje af, met juist middengebied wat eerder teveel dan te weinig is. Ze zijn ietwat donker getint met verder wel dynamiekrijk.

In dit geval heeft Garmt het niet bij het juiste eind.

frank2

Garmt mag een voorspelling doen maar hij geeft vlgs. mij geen juiste stand van zaken mbt. het geluid van W&M.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

bmateijsen

Quote from: frank2 on May 14, 2009, 11:06:38
Garmt mag een voorspelling doen maar hij geeft vlgs. mij geen juiste stand van zaken mbt. het geluid van W&M.

Daarover kan je dan discussiëren, maar beluister dan wel de W&M kabels in meerdere sets ;).

Groet,

Bjorn

frank2

Oke maar hebben jullie dat dan ook gedaan? De W&M kabels in meerdere sets beluisterd?
Bovendien zal daar zeker tussen sets verschil ontstaan maar dat zal nooit zoveel zijn dat bij de een het middengebied klinkt zoals het hoort te klinken en bij een ander er opeens met dezelfde kabel terughoudend middengebied ontstaat. Dan heb je dus een mismatch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Midcall

Quote from: frank2 on May 14, 2009, 11:01:42
Zoals gewoonlijk vind ik wat hier geschreven wordt niet juist. Ik ken W&M en ik zal zeggen, ja er zijn duidelijk betere kabels maar zeker niet voor het geld wat ze kosten!!. Ten tweede je kunt van alles zeggen over W&M maar een terughoudend middengebied ik klinkklare onzin. Ik heb deze kabels zelf ook weliswaar als interlink maar ze geven een homogeen plaatje af, met juist middengebied wat eerder teveel dan te weinig is. Ze zijn ietwat donker getint met verder wel dynamiekrijk.

In dit geval heeft Garmt het niet bij het juiste eind.

Garmt heeft het toch echt wel bij het juiste eind hoor, ik deel in alles wat hij zegt MF in combinatie met SF en W&M 100% zijn mening. SF heeft vooral veel pit nodig wat je eraan hangt, zowel W&M als Musical Fidelity hebben dit geenszins. Als je er iets pittigers aanhangt betekent het niet per definitie dat je dan ook een pittig geluid krijgt, maar als je dit niet doet dan wordt het per definitie een saaie bedoening. Mensen die dit dit aanschaffen en tevreden blijken komen veelal van een (veel) mindere set af waardoor àlle combi's met SF beter klinken en dus als euforisch wordt ervaren. Maar helaas kan je niet beweren dat je er alles uitgehaald hebt wat binnen een x-budget mogelijk was.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

frank2

Nee Jack, donker getint betekend minder helder, niet heel erg open. Bij een kabel die wel heel erg open is kan ook het middengebied te nadrukkelijk of juist niet nadrukkelijk, dus terughoudend zijn. Het zijn twee wezenlijk verschillende items.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

hifi | Roderick

Quote from: bmateijsen on May 14, 2009, 11:03:59
Gelijk hebben of geen gelijk hebben, Garmt doet alleen een voorspelling en het is aan de topic starter om de kabels gewoon te gaan luisteren.

Roderick, onzin is het nooit, tenzij je zelf de combinatie uit den treure hebt beluisterd in verschillende ruimtes. ;).

Groet,

Bjorn


Onzin is het wel, een andere kabel zal nooit een dergelijke invloed hebben dat een set ineens zo anders zal gaan klinken. Als een set dus 'ERG laidback' en 'doods' klinkt is er iets mis met de rest van de keten, dat heeft niks met smaak te maken.

Ik heb ook wel eens een Musical Fidelity + SF gehoord overigens Herken ik wel iets van het bovenstaande in ja.

W&M heb ik ook uiteraard in veel set gehoord, maar 'ERG laidback, doods en een terughoudend middengbied' heb ik nooit terug gehoord.


Quote from: garmtz on May 14, 2009, 08:58:36
Het is altijd 'gevaarlijk' om hierbij op anderen te vertrouwen wat betreft aanbevelingen. Het zou niet echt mijn combinatie zijn in ieder geval.

(weer) Zulke inconsequente kolder, is het 'gevaarlijk' om aanbevelingen van 'anderen' te vertrouwen? Wat doe jij dagelijks dan. Je zou dan beter kunnen zeggen 'anderen dan mij/garmt', dan komt het geloofwaardiger over...

Quote from: garmtz on May 14, 2009, 09:05:04
Ik vind Audioquest in die combinatie trouwens ook een veel betere keuze dan W&M. W&M heeft namelijk een nogal terughoudend middengebied en is niet echt levendig, terwijl de goedkopere Audioquests wat pit in het geluid brengen.


Midcall

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 11:22:18
Onzin is het wel, een andere kabel zal nooit een dergelijke invloed hebben dat een set ineens zo anders zal gaan klinken. Als een set dus 'ERG laidback' en 'doods' klinkt is er iets mis met de rest van de keten, dat heeft niks met smaak te maken.

Ik heb ook wel eens een Musical Fidelity + SF gehoord overigens Herken ik wel iets van het bovenstaande in ja.

W&M heb ik ook uiteraard in veel set gehoord, maar 'ERG laidback, doods en een terughoudend middengbied' heb ik nooit terug gehoord.

(weer) Zulke inconsequente kolder, is het 'gevaarlijk' om aanbevelingen van 'anderen' te vertrouwen? Wat doe jij dagelijks dan. Je zou dan beter kunnen zeggen 'anderen dan mij/garmt', dan komt het geloofwaardiger over...


Ik begrijp je felheid in deze tegenover de opmerkingen op W&M wel, je bent immers importeur van dit merk. Maar het gaat te ver om iemand zijn opmerking die gebaseerd is op eigen waarneming te bestempelen als onzin en als kolder. Ik deel zijn mening, en ik heb toch ook een zeer uitgebreide ervaring met zowel kabels als versterkers, net als Garmt, alleen heb ik thuis nooit SF gehad (is niet helemaal mijn merk), maar ken het merk goed door vele luistersessies buiten de deur. Als je SF goed kent kan je toch niet met droge ogen W&M bekabeling adviseren, of wellicht nog erger een MF versterker erbij?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

hifi | Roderick

Quote from: Midcall on May 14, 2009, 12:09:35
Ik begrijp je felheid in deze tegenover de opmerkingen op W&M wel, je bent immers importeur van dit merk. Maar het gaat te ver om iemand zijn opmerking die gebaseerd is op eigen waarneming te bestempelen als onzin en als kolder.

Ik zou het op prijs stellen als je mijn woorden niet verdraait en/of samenvoegt.

Iedereen mag een mening hebben, ook over W&M. Ik heb zie geen nut in het herhalen van mijn kritiek op de uitspraak, dat heb ik reeds uitgelegd.

Het woord kolder ging, als je goed hebt gelezen, niet over een mening t.o.v. een merk. Waar het wel over ging staat hierboven reeds beschreven, dus dat ga ik ook niet herhalen. Moet je maar eens goed lezen.

Quote from: Midcall on May 14, 2009, 12:09:35
Ik deel zijn mening, en ik heb toch ook een zeer uitgebreide ervaring met zowel kabels als versterkers, net als Garmt, alleen heb ik thuis nooit SF gehad (is niet helemaal mijn merk), maar ken het merk goed door vele luistersessies buiten de deur.
Dat is leuk, maar is niet relevant.

Quote from: Midcall on May 14, 2009, 12:09:35
Als je SF goed kent kan je toch niet met droge ogen W&M bekabeling adviseren, of wellicht nog erger een MF versterker erbij?

Ik heb Alex geen advies gegeven over W&M kabels, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

Ik zou overigens ook niet weten waarom deze kabels niet zouden passen. Als ik iets zou adviseren zouden MF/SF niet eens op de lijst staan, maar dat terzijde.

Verder moet Alex gewoon iets aanschaffen waar hij zijn geld aan uit wil geven, hij heeft het immers zelf ook bij elkaar gespaard en als hij er tevreden mee is: prima!

blue-eyes

#34
Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Ik zou het op prijs stellen als je mijn woorden niet verdraait en/of samenvoegt.

Iedereen mag een mening hebben, ook over W&M. Ik heb zie geen nut in het herhalen van mijn kritiek op de uitspraak, dat heb ik reeds uitgelegd.

Het woord kolder ging, als je goed hebt gelezen, niet over een mening t.o.v. een merk. Waar het wel over ging staat hierboven reeds beschreven, dus dat ga ik ook niet herhalen. Moet je maar eens goed lezen.
Dat is leuk, maar is niet relevant.

Ik heb Alex geen advies gegeven over W&M kabels, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?

Ik zou overigens ook niet weten waarom deze kabels niet zouden passen. Als ik iets zou adviseren zouden MF/SF niet eens op de lijst staan, maar dat terzijde.

Verder moet Alex gewoon iets aanschaffen waar hij zijn geld aan uit wil geven, hij heeft het immers zelf ook bij elkaar gespaard en als hij er tevreden mee is: prima!

Ik ben diegene geweest die Alex het advies hierin heeft gegeven.
Ik kan het met veel van jullie bevindingen eens zijn, ook wat betreft de "negatievere" bewoordingen van anderen. Tenminste, in vgl. met (veel) duurdere kabels hangt er een dekentje voor (mijn beleving).

Maar wat ik ook vind zijn de woorden van Frank2: voor het geld heb IK niet veel beter gezien (ik heb niet zoveel gezien ;D). Let wel, je praat over kabels van enkele 10'tjes...





Maar goed, einde? Graag de kabeldiscussie elders te voeren, netjes te houden (laat elkaar in waarde) en help Alex zijn topic schoon te houden.
De discussie is wel interessant!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

S@m

Quote from: Midcall on May 14, 2009, 12:09:35
Als je SF goed kent kan je toch niet met droge ogen W&M bekabeling adviseren, of wellicht nog erger een MF versterker erbij?

En hier komt dan het advies van Garmtz om de hoek kijken...zelf luisteren!

...ik vind de combinatie MF & SF juist weer wel prettig  ;)

Guester

Sf en Densen ook   :)

Maar, kom maar op met die foto's.
Sonos - Spotify

Midcall

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Ik zou het op prijs stellen als je mijn woorden niet verdraait en/of samenvoegt.
Ik verdraai niets, de woorden onzin en kolder als reacties op meningen van anderen die ikzelf hoog inschat qua audiokennis zijn toch echt van jou, of niet? Er zat niets onzinnigs of kolderiek in de opmerkingen van Garmt en Björn, ze hebben simpelweg gelijk  ;)

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Iedereen mag een mening hebben, ook over W&M. Ik heb zie geen nut in het herhalen van mijn kritiek op de uitspraak, dat heb ik reeds uitgelegd.
Okay.

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Het woord kolder ging, als je goed hebt gelezen, niet over een mening t.o.v. een merk. Waar het wel over ging staat hierboven reeds beschreven, dus dat ga ik ook niet herhalen. Moet je maar eens goed lezen.
Ik heb het goed gelezen, en jij? Ik geef kritiek op je bewoordingen, je doet iemand zijn mening (in het algemeen) niet zomaar af als onzin of kolder, of je moet feitelijk weerleggen waarom een opmerking kolder is. Nu weerleg je iemands mening met een eigen mening, in die zin is jouw opmerking dus net zo onzinnig of kolderiek als de reactie waar je op reageert.

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Dat is leuk, maar is niet relevant.
Als het niet relevant is dat iemand W&M kabels, Sonus Faber en Musical Fidelity goed kent alsmede heel veel andere audioervaring (net als Garmt overigens) dan begrijp ik je andere opmerkingen ook beter en haal ik lichtelijk glimlachend mijn schouders op. Je zal het als importeur van W&M vast beter weten.

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Ik heb Alex geen advies gegeven over W&M kabels, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
Niet, waar zeg ik dat je dat gedaan hebt dan?

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Ik zou overigens ook niet weten waarom deze kabels niet zouden passen. Als ik iets zou adviseren zouden MF/SF niet eens op de lijst staan, maar dat terzijde.
Nee, AVI en/of Onix wellicht?  ;) nah... flauw... maar alle suggesties lijken me toch welkom voor de ts?

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 12:35:04
Verder moet Alex gewoon iets aanschaffen waar hij zijn geld aan uit wil geven, hij heeft het immers zelf ook bij elkaar gespaard en als hij er tevreden mee is: prima!
Helemaal waar.... hij moet de opmerkingen dan ook niet serieuzer nemen dan dat het gewoon adviezen/suggesties zijn van mensen die het wel of niet zouden kunnen weten en ermee doen en ze zelf op de juiste waarde schatten. Nordost is overigens ook nog een aardige suggestie wellicht en als budget een issue is loont het waarschijnlijk om op de 2e hands markt rond te kijken.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

JeKa

Leuk Alex, zo'n "eigen" topic..... :-X

garmtz

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 11:22:18
(weer) Zulke inconsequente kolder, is het 'gevaarlijk' om aanbevelingen van 'anderen' te vertrouwen? Wat doe jij dagelijks dan. Je zou dan beter kunnen zeggen 'anderen dan mij/garmt', dan komt het geloofwaardiger over...

Nee, juist ongeloofwaardiger... Ik vind namelijk dat mensen mijn aanbevelingen ook best heel kritisch mogen lezen. Ik maak dus geen onderscheid. Ik zie mezelf als adviseur (staat ook op mijn kaartje). Dat is wat ik op het forum doe en ook in onze zaak. Ik ben geen pure verkoper/dozenschuiver. Zou ik moeten zijn, zou ik wat meer verdienen misschien... :D

hifi | Roderick

Quote from: Midcall on May 14, 2009, 15:00:44
Ik verdraai niets, de woorden onzin en kolder als reacties op meningen van anderen die ikzelf hoog inschat qua audiokennis zijn toch echt van jou, of niet?

Ik heb mijn argumenten en uitleg gegeven. Als je het dan nog niet begrijpt is het jammer voor jou, maar ik ga het niet nog een keer uitleggen.

Midcall

Quote from: AV123.nl | Roderick on May 14, 2009, 15:35:21
Ik heb mijn argumenten en uitleg gegeven. Als je het dan nog niet begrijpt is het jammer voor jou, maar ik ga het niet nog een keer uitleggen.
Whatever...

Voor de rest is je bijdrage aan dit topic 0, heb je nog enig advies voor de ts?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Guester

Jongens.....relax.....het 'ging' maar over een kabel.......
Sonos - Spotify

S@m

Nou Alex...

...vanavond is het zover!

Ik ben benieuwd, altijd leuk zo je nieuwe apparatuur een plekje geven.

Post snel een paar foto's... ;)

hifi | Roderick

Quote from: Midcall on May 14, 2009, 15:42:07
Whatever...

Voor de rest is je bijdrage aan dit topic 0, heb je nog enig advies voor de ts?

Een wijze neemt zijn eigen beslissingen, een dommerik volgt de publieke opinie.

Alex Groningen

Quote from: JeKa on May 14, 2009, 15:01:45
Leuk Alex, zo'n "eigen" topic..... :-X

Waar ben ik aan begonnen  ;) Vind het wel goed zo,ieder zijn eigen mening en het advies is ook nog eens mooi meegenomen.
Voor mij staat het gewoon vast dat de MF en de SF aangeschaft gaan worden.Ben iemand die zijn eigen weg volgt,
en hier en daar wat advies meepakt.Tot aan nu toe heb ik heel wat beluisterd en er over gelezen,ben dus niet over 1nacht ijs gegaan.
En natuurlijk zullen de eisen gaandeweg hoger gesteld worden (dat is ook leuke aan deze hobby) Maar met wat ik straks hier staan heb
ben ik de eerst komende tijd zeer tevreden.Zal dan ook de komende tijd met kabels gaan experimenteren,en daarvan ook mijn bevindingen
hier neer zetten.

reMC

De grap is dat meningen zo ver uit elkaar kunnen liggen... op een forum. Bij samen luisteren vallen de verschillen vaak heel snel weg.

Maar.. heeft de TS inmiddels al een idee hoe die z'n setje op een hoger niveau kan krijgen met een cd-speler of bekabeling (in die volgorde!!)? :)

Alex Groningen

Quote from: S@m on May 14, 2009, 16:10:23
Nou Alex...

...vanavond is het zover!

Ik ben benieuwd, altijd leuk zo je nieuwe apparatuur een plekje geven.

Post snel een paar foto's... ;)

Voor vanavond is even afgezegd,is voor mij even wat tussen gekomen.
Nieuwe afspraak is gemaakt voor maandagavond.

blue-eyes

@Alex: ik kan je topic opschonen, geef maar een sein indien gewenst. Eerst wel alles even lezen ;)

Gr Eisse
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Quote from: Blue-Eyes on May 14, 2009, 17:16:42
@Alex: ik kan je topic opschonen, geef maar een sein indien gewenst. Eerst wel alles even lezen ;)

Gr Eisse

Had alles al keurig doorgelezen op mijn werk  :smile: maar opschonen is (nog) niet nodig hoor.
Ieder zo zijn eigen idee en mening,en zolang het netjes blijft heb ik er geen moeite mee.