platenspeler

Started by Thesqualer, May 11, 2009, 16:13:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thesqualer

hoi,

ik ben sinds vandaag mijn platenspeler aan het maken en nu ben de kabel aan het vervangen.
1st zat er een kabel met omhulzel koper nog een omhulzel en daar in ook koper.

deze heb ik eruit gehaald. en geprobeerd te vervangen door mijn IXOS (zie signature)
Maar hij werkt niet...

Ik denk dat ik verkeerd aan het solderen ben maar wie kan mij helpen?
Ik moet weten hoe hem er juist op soldeer zodat ik geluid kan krijgen.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Ghosty J

misschien is het wat duidelijker met FOTO'S ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Thesqualer

ok hier wat foto's


dit een overzicht hoe de huidige in elkaar zit. IXOS XHA305.


zo zit de huidige kabel nu (sorry camera wou niet beter) bij beide heb ik rood en wit samengevoegd en gesoldeerd en de afscherming apart


Dit was de eerder kabel die ik er uit heb gehaald

Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje voor jullie en kunnen jullie mij verder helpen
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Interficior

De foto verduidelijkt helaas niet echt veel. Kun je het niet nog eens proberen op de "macro-stand" of iets dat daar op lijkt?

Echter moet ik wel zeggen dat als je rood en wit samenvoegt dat het dan niet goed gaat! Als ik tenminste begrijp wat je bedoelt. . . Zit er in één coax-kabel van je twee signaaldraden en een mantel? Zo ja, dan moet je de rode met de "pin" vastsolderen en de witte met het omhulsel. De mantel soldeer je dan aan één kant vast aan de witte kabel.
Take it or lease it

Thesqualer

Quote from: Interficior on May 11, 2009, 21:11:02
De foto verduidelijkt helaas niet echt veel. Kun je het niet nog eens proberen op de "macro-stand" of iets dat daar op lijkt?

Echter moet ik wel zeggen dat als je rood en wit samenvoegt dat het dan niet goed gaat! Als ik tenminste begrijp wat je bedoelt. . . Zit er in één coax-kabel van je twee signaaldraden en een mantel? Zo ja, dan moet je de rode met de "pin" vastsolderen en de witte met het omhulsel. De mantel soldeer je dan aan één kant vast aan de witte kabel.

ik zal morgen nog even proberen een nieuwe foto te maken.
Ja er zitten 2 signaaldraaden (rood en wit) en een mantel
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

garmtz

Gebruik de rode draad voor de +, de witte draad voor de - en verbindt de afscherming aan de kant van de pluggen met de - en/of kijk even in de bestaande pluggen (als die erop zitten) hoe die zijn gemonteerd!

Thesqualer

iedereen bedankt voor zijn hulp.
Hij doet het  :biggrin:

inderdaad rood moest apart en wit en de afscherming samen.

Deze gaat op slot
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction